Resultater: 19801 til 19820 af 436241
-
Analyse af Daytripper
ForumindlægHeysan, ingen som lige tilfældigvis har en analyse af The Beatles - Daytripper... Det vil sige; noget som indebærer noget med modrytmer, off-beat osv...//gert -
Udspænder kvadrat - vektor
ForumindlægOkay, shit. Sidder med 2 opgaver, jeg ikke lige ved, hvordan jeg skal tackle. vi har vektor a = (0;2;2) og b=(√6; -1;1) a) redegør for at a og b udspænder et kvadrat b) om vektor c oplyses at c sammen med a og b udspænder en terning. Angiv de koordinatsæt som c kan have. Jeg har ingen anels... -
Spørgsmål vedr.handelskøb
ForumindlægDet er ang. handelskøb: 1) Hvis en vare bliver stjålet undervejs ,altså fra sælgerens lager inden køber har været over at hente(afhentningskøb KBL § 9) varene er der så tale om en væsentlig forsinkelse eller væsentlig mangler? Gælder det også hvis det er forsendelseskøb (KBL § 10)? ... -
Benyt modellen til at bestemme, hvor stort befolkningstallet i Gedser var, da det var størst, og hvornår befolkningstallet i Gedser bliver 200.H
ForumindlægHej :) Jeg sidder i lidt af problem i min matematik afleveringen. Jeg har siddet og kigget på andre der har haft samme problem med samme opgave men jeg har ikke rigtig kunne forstå hvad det var man skulle. Spørgsmålet lyder sådan: I en model antages det, at befolkningstallet kan beskrives... -
Min indledning
ForumindlægHej. Jeg har brugt hele dagen på bare at komme igang, tror bare lige jeg skal have skrevet den første side. Jeg skal skrive om Finanskrisen... - Hvad en finanskrise er, hvorfor vi har krise - hvad der hjælper? (bankpakker eller wall street demonstrationer) .. Dette er selvfølgelig er kort u... -
Østtyskland før murens fald
ForumindlægHej allesammen! :-) Nu har jeg søgt meget omkring, men kan stadigvæk ikke finde NOK om hvordan Østtyskland var før Berlin murens fald. Altså jeg ved, at det ikke var sælig godt, siden så mange flygtede til vest. :-) Men hvordan var det for østtyskernes hverdag? -
HJÆLP haster meget!
ForumindlægNår man kommer zink ned i en CuSO4 opløsning, sker der en temperatur stigning, så der bliver dannet en varme/termisk energi? men er der også kemisk energi? - og jeg har stadig ikke forstået, hvad forskellen er på en ydre- og indre modstand. Nogen som vil forklarer mig det. (gerne lidt fler... -
De lige store koeficienters metode
ForumindlægHvordan gør man lige det her uden mathcad? I :75,7X + 65,1y + 51,2z = 55 II: 12,6x + 5,3y + 9,6z + 100p = 25 III: 9,6x + 16,1y + 28,1z = 10 IV: x + y + z +p = 1 Fire ligninger med fire ubekendte. Jeg har prøvet indsættelsesmetoden, men det er helt vanvittige tal jeg får ud ... -
Forbedringer af Tivoli?
ForumindlægHej, Har i umiddelbart nogle ideer til, hvordan man kan forbedre Tivoli? Hvilke tiltag kunne man introducere, så oplevelsesværdien blev højere? -
Fransk
ForumindlægHej er der nogle der er gode til fransk her? Hvis det er kan i så godt lige smide en kommentar på dette opslag, jeg har virkelig brug for jeres hjælp. Tak.. -
Eksakte regler/formel pt. 2
ForumindlægBemærk at dette er en opdatering af den forrige tråd omhandlende dette emne* Tusind, mange tak for Jeres indlæg! Men, jeg tror jeg har formuleret mig på en forkert måde, da jeg godt kan se at min første sætning også lyder som et spørgsmål. Det er dog ikke det jeg ville have svar på (Jeg takker... -
Testosteron til dihydrotestosteron??
ForumindlægHej jeg vil gerne opskrive reaktionen, hvor testosteron omdannes til dihydrotestosteron. Men siden det er en redoxreaktion ved jeg ikke helt, hvordan jeg skal gøre det. Altså det må blive noget med... C19H28O2 ->C19H30O2 men reglen om bevaring af atomer er der ikke. Skal jeg tilføre det der... -
Matematik - geometri
Forumindlæg. -
Rombe??
ForumindlægJeg har kigget i min formel-samling, elev-bog og alle steder... men det står ikke nogen steder... er der ikke nogen der lige kan fortælle mig definitionen på en rombe?? -
sinus og cosinus
Forumindlæghmm.. jeg har et problem med Sinus og cosinus, min matematik lære er ret så dårlig, og han forklare dem som at man kan trykke på [sin] og [cos] på lommeregneren.. men ikke reglerne for det. Hvordan regner man Sinus og Cosinus ud i hovedet, eller på et stykke papir? -
Regneforskrift for fjerdegradspolynomium
ForumindlægJeg har fuldstændig glemt hvordan man kan lave en regneforskrift for et fjerdegradspolynomium bare sådan... Hvis nu man fik at vide, at 2 og -1 var rødderne, hvordan kan man så finde ud af det? -
Tysk oversættelse
ForumindlægHej allesammenHåber der er nogen, som har lyst til at kigge på min oversættelse, selvom den er lidt lang---------------------------------------Slagordet ”degenereret kunst” var nazisternes våben mod den kunst, som de anså for at være for kritisk eller for abstrakt. De litterære værker, som blev a... -
Nogen der har lyst vil hjælpe??
ForumindlægJeg har tysk på højniveau (hep hey) og det er første gang jeg skal afl. i morgen så jeg vil høre om der er nogen der måske lige vil rette de allerværste fejl? her er teksten på dansk:De sidste 9 måneder af den anden verdenskrig var de blodigste såvel for de allierede som for Tyskland. De sammensv... -
Fysik, gasser.
ForumindlægHejjeg har en opgaver som jeg har en smule problemer med. Opgaven lyder:En beholder på 3 L forbindes med en beholder på 2 L ved et kort og tyndt rør. Trykket er ved 273 K netop 1 atm. Herefter opvarmes den stor beholder til 373 K, mens den lille fastholdes på de 273 K.a) Beregn det samlede antal ... -
Oversættelse - rettelse
ForumindlægNogen der har tid til lige at rette denne oversættelse igennem?-----Ingen kunne lide Veitel, for han så anderledes ud. Fortællerens far sagde, de skulle lege med ham, men de ville ikke have noget med ham at gøre, selv om han ikke havde gjort dem noget. En dag sidder fortælleren, der er ca. 6...
