Søgning på: Fejlen af Anders Bodelsen. Resultater: 17801 til 17820 af 106471
-
Tysk oversættelse
ForumindlægNogen, der ville hjælpe mig med at rette mine tyske sætninger? Og nej, det er ikke google translate ... Vi talte både med den unge mand og den unge kvinde. - Wir sprechen sowohl mit der junge Mann und Die junge Frau. De boede i det røde hus - Sie wohnen im roten Haus. Den unge mands forældre -... -
Bestem tallene p, q og r
ForumindlægBestem tallene p, q og r så(-7x+5)/((x^3)-(2x^2)-x-2) = p/(x-1)+q/(x+1)+r/(x-2)Er er en som kan fortælle mig hvilken fremgangsmåde jeg skal anvende til at finde de 3 ukendte størrelser?På forhånd takMartin -
Reduktion!!!
ForumindlægJeg skal reducere dette:3(x-(2x-4))-11(1-x-(-x-1))-2(-(1-4x)-x)men jeg kan bare ikke få det til at passe.Er der nogen, der kan hjælpe?? -
Telefon?
ForumindlægHejsa derudePrincippet i en telefon kører på at man kan modtage signaler gennem en elektromagnet der står bagved en jernemembran der udvides efterhånden som svigningerne i lydbølgen varierer.Mit spørgsmål er så hvad bygger princippet så på i højtaleren( den del hvor man snakker)Og er der ellers n... -
Jeg har brug for hjælp.
Forumindlæger der nogen der kan komme med ide til at blive bedre ytil at skrive stil -
Differentialligning
ForumindlægHej. Jeg har fået stillet opgaven: Til beskrivelse af sammenhængen mellem antal dyr N og tiden t i en population benyttes ofte den relative væksthastighed 1/N * dN/dt. Nedenstående tabel viser nogle sammenhørende værdier med tiden og den relative væksthastighed. Tiden t: ... -
fransk rettelse
Forumindlægmange unge dyrker sport. Ofte træner de flere gange om ugen, men det kan forhindre dem i at lave deres lektier. Nogle unge vælger at forlade skolen for at hellige sig en sportskarriere,fordi de har opgivet at forene de to verdener. "Da jeg var 13 år, var jeg helt sikker på, at jeg ville bliv... -
2. grads ligning?
Forumindlæghey kan nogen pls hjælpe mig med denne opg? har virkelig ingen anelse om hvad jeg skal gøre:opskriv en 2. gradsulighed, der har løsningsmængden {-1.8} -
SSO hjæællp meninger
ForumindlægEr det en god ide at skrive SSO opgave om Sikkas fortælling... da den er på cirka 190 sidder og er en eventyrroman håber nogen kan hjælpe for jeg er lost... -
dansk til eng !
ForumindlægGod aften alle sammen..Nogen der er gode til oversætte? har gjort min ordbog væk.. det er kun en lille oversættelse..PÅ FORHÅND TAK !!Min mor ryger cigarer. Jeg hader lugten af cigar. Cigarrøgen får mig til at hoste og giver mig hovedpine. Hver gang tårerne løber ned ad mine kinder, siger hun, at... -
Matematik
Forumindlæghvad er Løsningen på ligningen (hvis f(x) = 4) er: f(x)=v(x-3)+2=7 kan ikke selv finde ud af den... HASTER!! -
Retning af Tekst
ForumindlægJeg skal oversætte den danske tekst til spansk, håber nogle vil rette for mig, da jeg er lidt i tvivl om en hel del. Jeg ville købe en luksus mobil fordi de har et fedt design og samtidig har alle de nyeste funktioner, der er utrolig smarte og praktiske at have. Der er selvfølgelig både fordele ... -
Tredjegradspolynomie og funktioner
ForumindlægJeg har en opgave der lyder : En funktion f er bestemt ved f(x)=-x^3 + 4x^2 + 3x + 3 Tegn grafen for f, og bestem de værdier af a, for hvilke ligningen f(x)=a har netop 3 løsninger. Jeg fatter ikke det der med værdierne.. Håber der er nogen der kan hjælpe. -
Har brug for kritik?
ForumindlægHer er stilen som jeg har skrevet. Vil du læse den og komme med lidt kritik? Altså du skal ikke rette stavefejl, komma, punktum osv. Men du skal bare læse den, og så komme med din holdning. F. eks. kan du fortælle mig, hvad du synes, jeg mangler? Tak på forhånd. -
Tværfagligt eksamensprojekt
ForumindlægJeg bliver student til sommer og skal i den forbindelse skrive tværfagligt eksamensprojekt. Jeg har valgt at skrive i 2 fag: biologi og geografi eller biologi og kemi. Geografi fuldførte jeg sidste sommer, biologi og kemi er jeg færdig med til sommer. Mit spørgsmål lyder; om der er nogen,... -
Funktioner
ForumindlægHey jeg har fået en Hjemmat stillet..Der er givet funktionerne:f(x) = | x2 – 4x – 2 | og g(x) = - 0.5 x + 4a) Løs ligningen f(x) = g(x)b) Tegn graferne i et koordinatsystem.hvordan udregner jeg disse opgaver ??forstår ikke hvad | | skal gøre godt for, og hvad de betyder???på forhånd tak -
kompleksligevægt
ForumindlægI en vandig opløsning indeholdende Cu2+ og NH3 eksisterer ligevægten: Cu2+(aq) + 4 NH3(aq) <---> Cu(NH3)42+(aq) Kompleksitetskonstanten er meget stor nemlig Kk = 1,2·1013 M-4, hvilket betyder, at den sktuelle koncentration af Cu2+ er meget lille i forhold til den aktuelle koncentr... -
#Finde skæringspunkter på x aksen
Forumindlæghvis man har en ligning som den her:\n\ny=-x+1\n\nhvordan finder man ud af hvor linijen skær X aksen!?..... -
calciumhydroxids opløselighedsprodukt
Forumindlæghej\ner der nogen som kender tabelværdien for calciumhydroxids opløselighedsprodukt??\n\nmvh ifolke -
1 sætning
ForumindlægHej nogle der ved om dette er rigtigt?\n\n1) De var så giftige at hvis man rørte ved dem, ville man dø øjeblikkeligt af deres gift.\n\n\nSie waren so giftig, dass wenn man sie berühren, getötet werden man augenblicklich von ihrem Gift.\n\n
