Søgning på: dan turell gennem byen en sidste gang. Resultater: 2601 til 2620 af 127115
-
Ligger min opgave på et 4 el. 7 tal?
ForumindlægJeg valgte at skrive en kronik til dansk eksamen, og jeg ved, den ikke blev specielt god. Især pga. tidspres. Men jeg vil gerne lige høre jeres mening.. Ligger den på et 4. eller et 7-tal?? Håber, at I gider at tage jer tid til at læse den!! :) Jeg bliver nød til at sætte den ind her, da stud... -
Rettelse af sætninger
ForumindlægKære studerende og eksperter. Jeg er i gang med en oversættelse af en tysk tekst, dog er den for mit vedkommende meget besværlig mht. analyse. Det har derefter efter min mening forudsagt nogle fejl igennem min tekst. Jeg har nogle sætninger, som jeg ser frem til, at I vil kunne hjælpe mig med. A... -
Perspektivering
ForumindlægHej allesammen! Jeg har valgt digtet "gennem byen en sidste gang" til eksamen" og perspektivere det til art photoet "xxx couture af L.O.C" jeg har lavet en perspektivering men ville lige hører om nogen af jer har andre guldkorn jeg få spyttet ud på censors fjæs :) dig... -
Rettelse af Eksamen??
ForumindlægHej nogle der vil læse min eksamen igennem, og giv mig en vurdering, jeg nået uheldigvis ikke at rette den igennem, og manglede lige lidt perspektivering. Nogen der har lyst? -
Nerveceller
Forumindlæger ikke sikker omkring emnet så derfor spørge rjeg. nogle der hurtigt kan ridse op: hvilke nerveceller der fungere i hjernen og hvordan de virker? Og hvilke nerveceller der fungere resten af kroppen og hvordan de virker? tak. -
Foreberedelse inden studiestart Medicin
ForumindlægHej. Jeg er i år kommet ind på medicinstudiet som vinterstarter. Da det er bekendt at studiet er hårdt, med en del læsning, ville jeg derfor hør medicinstuderende om man kan foreberede noget inden studiestart i form af en masse læsning? Desuden hvis du har nogle gode råd til studiet. vh. Karsten -
Elektromagnetisme-hjælp!
ForumindlægHey!!!!!!jeg sidder lige og laver en fysik rapport om ELEKTROMAGNETISME og er stødt på tusind-kroners spørgsmålet HVAD ER ELEKTROMAGNETISME!TJA....jeg har fundet ud af at elektromagnetisme er en magnet der består af en jernkerne og en spole! men hvad er en jernkerne?og hvad er en spole!mine svar:... -
Specialisering i dansk landbrug - hjælp til simpel model
ForumindlægHejsa, er der nogen der er så venlige, at kunne forklare mig hvad denne model viser? Jeg kan simpelthen ikke forstå den. Mange tak på forhånd, da jeg skal op til eksamen i morgen :) -
Es Geschah Am Hellichten Tag.rettelse......
ForumindlægScene 16:Die Scene handelt von Henzi und Matthai wie Polizei (betjent) sind. Sie besucht Gritli Mosers klasse. Dann erzählt sie das ein schlechter Mann hat das Gritli getötet, und das Sie müssen die Mann, die so etwas tun, einsperren. Und dann fragte Matthai die klasse weis das Gritli in letzter ... -
Autoimmun - teori (debat?)
ForumindlægHej SP. Jeg har det sidste stykke tid gået og tænkt på autoimmune sygdomme, og hvordan man kan forhindre disse, uden at have fantastisk meget kenskab til det. Da vi har haft et forløb omkring diabetes, har mine tanker kredset om det som eksempel. Jeg vil dog gerne diskutere min teori, eller bare... -
Stalingrad tysk
ForumindlægHej folk. Er der nogle der kan oversætte teksten nedunder til tysk. Volgograd er en by i Rusland. Før i tiden hed byen stallingrad, men det gør den ikke mere. Den har omkring en million indbygger og er placeret ved floden volga. Byen er meget kendt for sit slag under andens verdenskrig. I by... -
MATEMATIK!!!!!!!!!!!!
ForumindlægDAvs..Jeg kan ikke find ud af og lave de her stykker uden hjælpemidler.. hjælp mig please...1. Bestem en forskrift for den ekspnentielt voksende funktion f, f der går gennem punkterne p(-1;(5/4)) og Q(1;20)2. Bestem en forksrift for ekspnentielt voksende funktion: f(1)=10 og f(4)=80Hjææææææææ... -
Syntese af ibuprofen
ForumindlægHej. Jeg er i gang med mit studieretningsprojekt, der har emnet smerte og smertebehandling. I den sammenhæng vil jeg høre om der er nogen der ligger inde med en grundig beskrivelse af ibuprofen syntesen? Altså hvad der sker i de enkelte trin? På forhånd tak. -
Studietur?
ForumindlægJeg skal på studietur på søndag og glæder mig selvfølgelig rigtig meget..:)Jeg ville bare høre om hvor i har været/skal hen på studietur?Og er der nogen der har været i Rom, som er der hvor jeg skal hen, som har noget spændende at fortælle om det!? :) -
Geografi test
ForumindlægHej er der nogle der kan hjælpe mig? med at besvarer disse spr. på forhånd tak. 1) beskriv det geologiske kredsløb 2) beskriv jordskorpens bestsanddelse dvs. bjergarter a) dybbjergarter (magma). b) dagbjergarter (magma). c) omdannede (metamorfe) bjergarter. d) sedimenter. 3) besk... -
11-tal i dansk stil, hvordan?
ForumindlægHejsa. Er der nogen der har et par tips til hvordan man opnår 11-tallet i en dansk stil? Jeg får altid 10, og har kun fået 11 de gange jeg har haft meget baggrundsviden. Min lærer kan aldrig rigtig sætte fingeren på hvad der mangler :-( -
Homoseksuelle- hvad synes i?
ForumindlægHej, er i gang med skrive om homoseksuelle, og det ville være dejligt hvis i kunne hjælpe mig med nogle spørgsmål :) Er det nogle som ved hvordan folks syn på homoseksuelle har ændret sig gennem de sidste 50 år? Du må også meget gerne skrive, hvad du selv synes om homoseksuelle? Og hvorfor? På f... -
Hjælp til oversættelse af nogle få sætninger, håber der er nogen der vil hjælpe :)
ForumindlægHej Jeg kunne godt bruge lidt hjælp til oversættelse af følgende 2 sætninger, har haft meget besvær med dem, og kan ikke få dem til at lyde rigtigt. 1. Det nyeste blev indviet i 2008 og ligger i byen Slesvig og hedder A.P. Møller skolen. 2. Den har fået navnet fordi den er en gave fra den kend... -
købstæder?
ForumindlægHvad er købstæder?forstår det simpelthen bare ikke!? -
find y-værdien !!! :S
ForumindlægHej alle sammen :-) Håber i kan hjælpe !! sprørgsmål lyder sådan :eksponentiel funktion y=b•ax går gennem punktet P(-6 , 120) envidvidere bliver y-værdien 110% større, når x vokser med 5. find værdien når x=4 : Tak på forhånden
