Søgning på: dan turell gennem byen en sidste gang. Resultater: 2681 til 2700 af 127115
-
Kollegier i København og omegn
ForumindlægHej alle Jeg er pt. i gang med at søge kollegieværelse, men da markedet er så stort ville jeg høre om der er nogle af jer derude som har gode og dårlige erfaringer med kollegierne rundt omkring i København og omegn? Om der er nogle rigtig gode eller om der er nogle jeg simpelthen skal holde mig f... -
11 i religion C
ForumindlægHej med jer Jeg synes faget Religion på C er et utroligt interessant fag. Jeg læser med glæde alle teksterne og bruger gerne også meget arbejde i de ting, vi laver på klassen. Jeg fik 10 til sidste standpunktskarakter her engang i efteråret. Nu kommer det store spørgsmål så: Er der nogen af jer,... -
Hjælp!!! matematik haster!
Forumindlæghej, jeg har virkelig brug for hjælp med den sidste opg i en aflevering som jeg skal aflevere imorgen. det er om lineært funktion. - undersøg, om m afhænger lineært af t? - dette forstår jeg ikke, hvad er det/hvordan kan jeg finde ud af om m afhænger af t? (: (der er vedhæftet) tusind tusin... -
HJÆLP HASTER PERSPEKTIVERE!
ForumindlægHej derude, jeg sidder med det sidste af min danske synopsis, men er er gået lidt i stå.... Jeg har analyseret novellen "foran alteret" af Herman bang, og skal så perspektivere den til hans anden novelle "den sidste balkjole" men jeg har er altså bare ikke så god til det m... -
Linjespektrum, spektralanalyse og brugen af det.
ForumindlægHej :) Er igang med en fysik opgave. Håber i ville svare min ''mine'' spørgsmål. Hvad er linjespektrum og spektralanalyse? og hvordan bruger man det? - Tak på forhånd ;) -
Reaktioner i krudt
ForumindlægAnden delreaktion er optagelse af oxygen i brændslet svovl = oxidation af svovl: S + O2→ SO2 Der er en oxidation og en reduktion. a. Vis dette ved at sætte oxidationstal på stofferne - Her er oxidationstallet for S 0 og for O2 er det også 0. Så har S +IV i SO2. b. Er den viste ... -
Gennemsnit - meget lavt
ForumindlægHej Mennesker jeg er en 3ger som har et meget lavt gennemsnit .. den ligger på 3,0 .. jeg har snakket med studievejlederen. han sagde at jeg skulle tage 3g om, fordi det ville ikkk hjælpe mig, og at jeg ville ende ud med endnu et nederlag . jeg aner ikke hvad jeg skal gøre, skal jeg lytte til vej... -
Midtnormalers skæringspunkt
ForumindlægHeyJeg skal finde en ligning for trekantens omskrevne cirkel.Jeg har fundet midnormalerne, men hvordan finder man deres skæringspunkter?Jeg har med vilje ikke lagt opgaven herind, da jeg ikke vil have et facit, kun en forklaring på hvorledes det gøres.---Arkanoid -
omskrivning (potens)
Forumindlæg5^3*5^4*5^-7 Hej, Hvordan regner man denne potens ud, da man ikke kan bruge reglen a^m*a^n = a^m+n fordi den sidste eksponent står i minus. -
mængdeberegning
Forumindlægved gæring af glukose C6H12O6, dannes alkohol, C2H5OH, og kuldioxid. - Hvor mange gram alkohol kan teoretisk dannes ud fra 1000g glukose? - hvor stort et rumfang CO2 dannes der ved 25grader C,1 atm? jeg kunne godt bruge lidt hjælp her -
pinsemissionen
ForumindlægOk, det kan lyde som et lidt mærkeligt spørgsmål. Jeg er igang med en analyse af Dan Turélls Vangede Billeder. Han skildrer en episode med et lesbisk par: ”Og de var begge to pisse pisse religiøse og tilhørte hver sin sindssyge sekt –den ene, den bredskuldrede, vistnok Pinsemissionen, den anden, ... -
Hjælp! Afstemning af reaktionsskema
ForumindlægHej alle, Nu er det efterhånden en del år siden jeg sidst har haft kemi, hvorfor det al det med reaktionsskemaer samt ligninger er mig meget fjernt. Jeg forstår dem simpelthen ikke! HVORDAN gør man? Nogle som har mulighed for at uddybe hvordan man er kommet frem til nedenstående? CH4+2O... -
Beregning af masse
ForumindlægBeregn massen af kuldioxid der vil bindes i grønne blade for at danne i kg. glukose i fotosyntesen. Vi ved at der går 6 co2 på at danne 1 glukose molekyle. Hvordan skal den regnes? Er det korrekt at udregne molarmassen for alle stofferne - dividere glukosemassen (1000 g) med dens molarmasse (180)... -
Forvirret(notatteknik)
ForumindlægHej.. Jeg har et spørgsmål om noter Jeg har selv taget notater fra læsning men jeg synes det fylder ret meget og i med underviserens noter på pp. f.eks. Jeg er forvirret og jeg ved ikke helt hvad der er det rigtige at gøre.. Jeg tager selv noter under undervisningen også i de bøger vi sk... -
Ioner
ForumindlægHvilke af nedenstående par grundstoffer danner ionforbindelser? a. kalium og brom? b. lithium og oxygen? c. magnesium og iod? d. calcium og kalium? e. oxygen og kalium? -
Standpunktskarakter..
ForumindlægHVor vigtee er standpunktskaraterne? Jeg har omsider formået at få rigtig gode standpunktskarakter, men de forrige er rimelig dårlige, hvad sker der med de dårlige? Er de dårlige hermed udratteret? Altså er det kun de gode standpunktskarakter jeg står med nu som e rgældende? Jeg går lidt og er ba... -
retningsvektor - Bestem en ligning for l
ForumindlægEn linje har retningsvektor og går gennem punktet a) Bestem en ligning for l. Jeg har her valgt at benytte følgende formel: Er dette korrekt og skal jeg fortsætte med det jeg har regnet ud, eller er det forkert? -
Raportage
ForumindlægHEJSA, jeg har lige været på studietur i Barcelona, og nå skal vi så skrive en Raportage om det! Men er der nogle som kan komme ind på hvad helt præcist man skal gøre, når der er tale om en raportage?Først tænkte jeg på at skrive sådan "Vi kom derned og det var varmt, senere var vi på museum... -
synapse og Acetylcholinesterase
ForumindlægJeg har en opgave for i biologi, og for overhovedet at kunne forstå den, skal man kunne forstå hvad synapse og acetylcholinesterase er, og det kan jeg simpelt hen ikke. så jeg tænkte på, om der ikke er nogen der i et simpelt og ikke-biologifagligt sprog kan forklare disse to ting. Det ville virk... -
S=1/2*a*t^2
ForumindlægS=1/2*a*t^2s står for vejlængden t for tiden a for accelerationenBestem nu a, når s=500 og t=17jeg har selv sat og regnet lidt på den og får a=1,23kan det passe for jeg er ikke sikker på om jeg har regnet den rigtig altså sat den rigtigt op.
