Søgning på: dan turell gennem byen en sidste gang. Resultater: 2821 til 2840 af 127115
-
boljevikkerne=
Forumindlæghej, hvem er/var boljevikkerne?Var det bl.a. en ny i rusland? -
kemi,,, SO2
Forumindlægpå et kraftvarmeværk anvendes kul og olie. Ved forbrændingen dannes bl.a. svovlforbindelsen SO2(g). Pga. miljøhensyn fjernes det meste SO2 ved at vaske røgen med kalkvand, Ca(OH)2(aq), hvorved der dannes gips, CaSO4(s: 2Ca(OH)2 + 2 SO2 + O2 -> 2 CaSO4 + 2 H2O. På en time dannes 3500 kg CaSO4... -
Oversættelse af et par sætninger
ForumindlægIndenfor fængslets murer var alle bange og skræmte til stor glæd for den onde FængselsofficerInnerhalb der Wand der Gefängnisse hatten alle Leute Angst und erschrocken zur Freude des schlechten GefängnisoffiziersHan ønskede at, nogle ville hente den magiske genstand inde i det mørke rum.Er wünsch... -
forskrift for et andengradpolynomium
ForumindlægNår jeg i en opgave får afvide, at jeg skal finde en forskrift for et andengradpolynomium, som har rødderne 5 og 9, samt at punktet (7,4) ligger på grafen, hvordan skal jeg så gribe det an ?? -
eksamensopgaver
Forumindlægopg 1. reducer udtrykket: -a (a+b) + (a-b)^2 +b^2 er det korrekt at det giver a+b?? opg. 2 løs ligningen: 2(3x-1) = 4x+8 giver det 3?? opg. 3 om en eksponentielt voksende funktion oplyses det, at fordoblingskonstanten er 7 og at grafen for funktionen går i gennem punktet (3,8). hvad... -
Redoxtitreringer
Forumindlæghej alle sammen har problemer med en af mine kemi opg. håber i kan hjælpe :) Dihydrogenperoxid reagerer med permanganat-ioner i sur opløsning under dannelse af dioxygen og mangan(II)-ioner. a) Opskriv et afstemt reaktionsskema for reaktionen. Til 5,00 mL af en vandig opløsning af dihydrogenpero... -
hvad er "ringforbindelserne" og ''indfaldsveje"
ForumindlægJa, som overskriften siger: hvad er "ringforbindelserne"? - I denne sammenhæng: I hovedstadsområdet bør ringforbindelserne - både for bilister og togtrafikken - bygges færdig. Derudover anbefaler kommissionen, at indfaldsvejene til København udvides. -
Lektiehjælp??
ForumindlægJeg er en 2.g elev fra Århus, der virkelig gerne vil blive bedre til Matematik A, Fysik B.. Jeg vil bare høre om I kender nogle lektiecafeer med god lektiehjælp, i kan anbefale mig ? -
Medicin i Aalborg
ForumindlægHej Jeg kunne godt tænke mig at høre, hvordan det er at studere medicin i Aalborg. Jeg ved, at de benytter sig af en såkaldt "problembaseret læring", som vist nok foregår gennem gruppearbejde. Hvilke fordele og ulemper kan der være forbundet med denne læringsmetode, og er jeres erfari... -
reaktor, kernekraftværker
ForumindlægHej. Ved i hvad der sker inde i en reaktor (kernekraftværker), og hvor er det den eleltriske energi bliver genereret (dannet). På forhånd tak -
råd, Medicin!
ForumindlægHey..Jeg er faktisk meget i tvivl og er også forvirret, hvorfor jeg skriver dette indlæg.Jeg har sidste eksamen her på tirsdag som er historie! pga. den sidste eksamen, dansk hvor jeg fik 7, blev mit snit på 9,7!Hvis jeg på tirsdag får et 8 eller 9-tal i historie, så er mit snit 9,6 ! Hvis jeg få... -
super kort oversættelse. rettes
Forumindlæghar brug for at få nogle til at kigge mine spg. igennem da jeg er 100% på at der er nogle fejl og ville være dejligt, hvis de var fejlfrie da vi skal læse dem op :) 1) Cuándo recibió el pueblo luz y teléfonos. 2) Por qué dejan la gente joven el pueblo 3) Cuántas los habitantes están allí en el p... -
2 spg angående kemi
ForumindlægNogen der kan hjælpe med dette spørgmål hvor jeg skal forklare dannelsen af ioner og især metalioner, forklare letopløselige og tungtopløselige ionforbindelser. Derudover skal jeg og så forklare strukturen/opbygningen af salte og hvis der er nogen som kan forklare mig noget om fedtsoffers kemi... -
Machuca - den spanske borgerkrig, hjælp!
ForumindlægHej Er der nogen der kan forklare mig historien/perioden bag "Machuca"? Altså hvad er det der sker under den spanske borgerkrig i Santiago Salvador Allende er præsident. Er han socialist? Marxist? jeg synes det er lidt forvirrende Og er de fattige kommunister? og de rige socialister? Hv... -
Hvilken finanapolitik er bedst at føre?
ForumindlægHej :) Finanspolitikken er i højsæde gennem den nuværende økonomiske krise og politikerne er splittet i to fløje. Hvilken finanspolitik har størst effekt, hvis vi skal ud af den økonomiske krise hurtigst muligt? Dette spørgsmål kunne jeg godt tænke mig at høre jeres vurdering af og evt. komme med... -
Dansk, gloser
ForumindlægEr i gang med at skrive note til "Et udvalg omkring en generation" af Dan Turéll (1981).Nogen der har noget om det, eller kender nogle link?Anyway det væsentlige, der er nogle ord jeg ikke forstår og min ordbog har jeg glemt i skolen.1. konstitutionelle2. eminent (vigtigt?)3. codylt4. m... -
2.g. mat. opg.
ForumindlægHejsa. Har virkelig store problemer med nedenstående opgave.I trapezet ABCD er siden AD parallel med siden BC.Jeg har fået nogle oplysninger på forhånd, og har så regnet resten ud selv:lADl = 12lABl = 5lBCl = 4lCDl = 7,69A = 68 graderB = 112 graderC = 142,86 graderD = 37,14 graderDen sidste opgav... -
Odysséen + udtalespørgsmål
ForumindlægPå min undervisnings-/pensumbeskrivelse står der, at vi har læst Odysséen bl.a. med henblik på begreberne identitet og dannelse, og at der lægges sælig vægt på rejsen som en metafor for den identitetsskabende proces. Dette kan jeg slet ikke huske noget om. Er der nogen, der kan hjælpe mig med, hv... -
Lille spansk oversættelse, til i morgen klokken 12
Forumindlæghej, jeg har lige en spansk oversættelse, jeg ikke føler mig sikker på. på forhånd tak, hvis der er nogle der gider at kigge eller skimme den igennem:Drengen i teksten hedder Pol. Han er 18 år. Han kommer fra en by, som hedder Mataró. Byen ligger tæt på Barcelona. Pol er den yngste af tre søskend... -
Hvordan er elektroner opbygget?
ForumindlægHej.Er der nogle som hved hvordan en elektron er opbygget.Et sted havde jeg læst at elektroner hører under genren leptoner som sammen med quarkerne er de mest elementærer partikler man kender. Men da jeg spurgte en lærer på min skole, fortalte han at elektroner også er opbygget af quarker, en ele...
