Kemi

2 spg angående kemi

28. maj kl. 15:28 af EllaS31 - Niveau: B-niveau
Nogen der kan hjælpe med dette spørgmål hvor jeg skal forklare dannelsen af ioner og især metalioner, forklare letopløselige og tungtopløselige ionforbindelser. Derudover skal jeg og så forklare strukturen/opbygningen af salte

og hvis der er nogen som kan forklare mig noget om fedtsoffers kemiske egenskaber og opbygningen af fedtstoffer (triglycerider).

Brugbart svar (0)

Svar #1
28. maj kl. 21:19 af Martin2Holte

Jeg vil anbefale dig at studere "Kemibogen" af Poul Beckmann og Steen Nørgaard Hansen. Den anvendes ofte i gymnasiet og på videregående uddannelser og dækker grundigt følgende områder:

- Dannelse af Ioner og Metalioner: Bogen forklarer, hvordan ioner dannes gennem afgivelse og optagelse af elektroner, og beskriver specifikt dannelsen af metalioner.

- Letopløselige og Tungtopløselige Ionforbindelser: Bogen beskriver, hvordan forskellige ionforbindelser opløses i vand, og hvilke faktorer der bestemmer, om en forbindelse er let- eller tungtopløselig.

- Strukturen og Opbygningen af Salte: Bogen forklarer iongitterstrukturen i salte og hvordan de forskellige ioner er arrangeret i fast form.

- Fedtstoffers Kemiske Egenskaber og Opbygning: Der er kapitler, der beskriver opbygningen af triglycerider og deres kemiske egenskaber, herunder hydrolyse og saponifikation.

Du kan sikkert finde bogen på mange biblioteker og hos boghandlere, samt i digital form gennem uddannelsesplatforme. 

Det giver ikke mening at klippe-klistre indholdet som svar i denne tråd.

Svar #2
28. maj kl. 22:02 af EllaS31

Jeg har en bog men der står ikke noget om  dannelsen af ioner og metalioner, opbygning af salte og opbygningen af fedtstoffer. Mangler bare en god og overskuelig forklaring på dette. Jeg har både læst og set diverse videoer men jeg synes der er så mange forskellige forklaringer, og jeg ved ikke hvad der er rigtigt. Synes det er en smule indviklet . 

Brugbart svar (0)

Svar #3
28. maj kl. 22:11 af Martin2Holte

Jeg tror nok at det der står i "Kemibogen" er rigtigt. Om forklaringen er bedre end på youtube må du selv afgøre, men i hvertfald forklares alle de begreber som der bruges, hvilket ikke altid er tilfældet på youtube.

Svar #4
29. maj kl. 15:21 af EllaS31

jeg har ikke kemibogen :(

Svar #5
29. maj kl. 15:27 af EllaS31

Den er heller ikke på bibloteket. Andre gode bøger osm kan anbefales? eller bare nogen som ville hjælpe med et af mine spørgsmål: forklare dannelsen af ioner og især metalioner eller forklare opbygningen af salte

Skriv et svar til: 2 spg angående kemi

Du skal være logget ind, for at skrive et svar til dette spørgsmål. Klik her for at logge ind.
Har du ikke en bruger på Studieportalen.dk? Klik her for at oprette en bruger.