Søgning på: dan turell gennem byen en sidste gang. Resultater: 2881 til 2900 af 127115
-
Optimeringsopgave
ForumindlægHej, jeg har fået stillet følgende opgave, som jeg ikke er helt sikker på hvordan jeg skal gribe an. Opgaven lyder: Efter at have fundet et mineral i store mængder ved A(billedet er vedhæftet), ønsker man at skabe mulighed for at få det fragtet til byen B. Med de lokale forhols sker det lettest... -
Eksamen Samfundsfag.. C
ForumindlægHey.. jeg skal til samf eksamen næste uge, og jeg har kigget over alt (inkl. i bogen) om ideologier og velfærdsstater/samfund. Ideologier forstår jeg ikke, der må jo være noget bestemt de går ind forSocialismeKonservertismeLiberalismekan i hurtigt forklare hvad de enkelte går ind for?? og hvilken... -
Antallet af sole fra sol til jord - simpelt spørgsmål!
ForumindlægHejsa, jeg er i gang med en fysikrapport om overnævnte. Vi kan beregne antallet af sole der kan være mellem himmel og jord ved hjælp af en geometrisk model. Ved brug af 2 stykker pap, heraf hvor det ene har et lille hul i midten, kan man danne et billede på papiret bagved, hvor diameteren kan b... -
membranproteiner
ForumindlægHej. Jeg er i gang med at oversætte noget om proteiner som jeg skal bruge til min biologiaflevering men ærligt talt så er engelsk ikke en af mine stærke sider så derfor vil jeg spørger om der ikke er nogen som kan hjælpe mig med at oversætte det her fra engelsk til dansk. Jeg har selv prøvet men ... -
Er der nogen der kan rette disse sætninger
Forumindlægdette er de danske sætninger nedenunder findes de tyske som vi gerne vil have rettet 1. postdam er en by i det tidligere DDR 2. indtil genforeningen var byen en del af det socialistiske tyskland 3. indbyggerne i postdam har oplevet store forandringer gennem de sidste år 4. bybilledet æn... -
Oversættelse af teksten "Freude, Freizeit und Erholung"
ForumindlægEr denne oversættelse rigtig? Den danske tekst med oversættelser af bestemte ord, som skal bruges: Forbundsborgerne har megen fritid, men efter arbejdet har de også brug for rekreation. I dag skal alle nemlig arbejde hurtigt og *dygtigt. Nogle mænd *tænder straks for fjernsynet, når de kommer fr... -
Hvilket studie??
ForumindlægDer er nu ca. en måned til sidste ansøgningsfrist på de videregående uddannelser er nået, og jeg er stadig meget i tvivl. De 3 uddannelser jeg finder mest interessante er hhv. Statskundskab, Sociologi og Antropologi Jeg er klar over at der er en verden til forskel på studierne (især først- ... -
Hvor er Erik ??
ForumindlægEr han nu smuttet igen eller hvad ?? -
tænke-højt-test
ForumindlægHey Skal op og forsvare mit it-projekt her i næste uge. Til fremlæggelsen har jeg tænkt mig at fremlægge tænke højt testen, har fået 3 forskellige personer til at teste den. Alle på hver deres niveau, altså mindre øvet, øvet og meget øvet. Men problemet er at jeg kun har en måde hvorpå de kan k... -
Sabbatår
ForumindlægHvilke fordele og ulemper er der ved at tage et sabbatår? Jeg kunne godt tænke mig et sabbtår og tage ud at rejse, men jeg får tit at vide, at det ikke er en god idé. Hvad er jeres erfaring? -
Hvor skulle jeg starte?
ForumindlægJeg har aldrig rigtig hørt efter I klassen og fik aldrig min 9 klasses eksamen. Så jeg har valgt at begynde på VUC og tage et år hvor jeg for håblig får min "anden chance" for en uddannelse. Jeg har valgt at lære lidt for mig selv her mens jeg har tid i sommerferien. Jeg er selv lært ... -
sølvnitrat en halogen? + ligevægt
ForumindlægHvorfor er der et billede af AgNO3 i afsnittet om halogener? Hvis man øger volumen i en ligevægt, vil det betyde at konc. bliver mindre for både reaktant og produkt, ikke sandt? -
en lille spørgsmål
Forumindlæghej beregn, hvor mange kubikmeter papir skolen må fylde i containeren . container 1 ottekantet prisme højde 1600 mm og grundfladens mål er 1600 mm oofyldningsgrad højst 75% af containerens rumfang. tak -
Relevant teori
ForumindlægHej! Jeg skal til eksamen i NG, men har svært ved at finde relevant teori til spørgsmålene som jeg kan fremlægge. Jeg har fået 8 spørgsmål som jeg skal forberede med relevant teori til spørgsmålet (men selvfølgelig også svare på spørgsmålet) - håber i ville kunne hjælpe mig med at finde ud af hv... -
gamel opgaver ;)
ForumindlægGodaften i alle friske mennesker;= ) er det gå i byen aften idag eller slap af aften? heh jeg vil bare lige spørge om der ikke er nogle der har nogle gamle matematik opgaver og svar til, som i kan sende? gerne hvis i har lavet opgaverne i mathcad eller på TI-84;) -
MATEMATIK-OPGAVE
ForumindlægEr der ikke nogen, der vil hjælpe mig med den opgave..!? Der kan passere vanddamp gennem skallen på et fugleæg. Denne egenskab kaldes æggets konduktans. Nedenstående tabel viser sammenhængen mellem fugleægs vægt og konduktans. Vægten er angivet i gram, og konduktansen er målt i en passende enhed.... -
Guds dårskab
ForumindlægHvad menes med Guds dårskab? - jeg forstår vendingen således, at det at Gud har valgt at frelse mennesket med Jesu død og opstandelse, er en dårskab? -
fysik!! elektromangeter
ForumindlægForskellige ting trækkes langsomt gennem en spole med strøm. Hvad kan der ske ved det? -
Arctan eller tan^-1
ForumindlægKan man på en nem måde beregne tan^-1 i hånden? fx tan^-1(-1) = -1/4*π - Hvordan løser man dette i hånden? -
hjælp! :)
Forumindlæggør rede for, hvorfor følgende påstand gælder for ethvert tal: vælg et tal, gang det med 5 og læg 12 til resultatet. træk det tal, du startede med, fra og dividerer til sidst resultatet med 4. det tal, du derved har fået frem, er 3 større, end det tal du startede med. jeg kan ikke finde ud ...
