Søgning på: matematik a 2009 august HTX. Resultater: 4421 til 4440 af 160038
-
Svært matematik
ForumindlægOpgave 1 For en bestemt E. coli bakterie gælder en sammenhæng af formen log(y)=0,018x + 4,7 hvor x er tiden i minutter, og y er antallet af bakterier. a) Til hvilket tidspunkt er antallet af bakterier 80.000? Min løsning log(80.000)=0,018x+4,7 log(80.000)-4,7=0,018x 0,20=0,018x x=11 Ef... -
samlet karakter i Mat A?
ForumindlægHej, er der nogen der ved, når man ansøger et studie gennem kvote 2 hvor der ses på karakter i matematik A, udregnes denne karakter som et gennemsnit af ens karakter på skriflig og muntlig eksamen? F.eks om en har fået 10 i skriflig og 12 muntlig, vil den karakter der indgår i kvote 2 poeng... -
find konstanerne a, b
Forumindlægfunktionen F(x) =b*a^x opfylder F(2) =2 f(4)=8 find konstanerne a og b jeg er så dårlig til matematik hjælp ville være godt -
matematik opgave?
Forumindlæghej allesammen. jeg er igang med denne opgave, jeg er ikke sikker på, at have lavet rigtig.. Håber der er nogen der kab hjælpe mig. En carport er 5 m bred. Taget er lavet af bjælker, som er 6 m lang. Hvor mange grader er taghældningen? Hvor lang skal bjælkerne være for at taghældningen skal blive... -
HJÆLP Matematik/Kemi :)!
ForumindlægJeg har nu siddet med følgende opgave i et par timer, og har derfor brug for hjælp, da jeg virkelig ikke ved hvordan man løser opgaven. :) Håber nogen kan hjælpe mig med dem. Opgave 3) Vi ser på et stof, der fordeler sig mellem to ikke blandbare væsker som f.eks. vand og benzen, når stoffet er ... -
Engelsk A-Niveau 3G
ForumindlægNu skal jeg op i engelsk på A-niveau i morgen, og som sagt skal vi skrive et essay som vi normalt gør (: .. Nogen der har nogle gode noter, eller fine opgaver man kunne se igennem? Gode råd & vink evt. Jeg har altid været en dør til at skrive essays, nogen der kan komme med nogle gode råd? ogs... -
Amazonfloden matematik
ForumindlægSidder lidt med denne opgave der driller Jeg har fået opstillet min matrix B, og min matrix som skal stå for rotationen af afbildningen B=<0.09,1.15> Aθ=<-cos(pi/4),-sin(pi/4)|sin(pi/4),-cos(pi/4)> Er også ret så blank på opgave 5b :) -
matematik funktionsforskrift
ForumindlægOpstil en funktionsforskrift for den del af cirklen, der indeholder cirkelbuen AQB hvad er svaret og kan nogle fortælle mig hvordan i kommer frem til resultatet? -
A,B & C-FAG
ForumindlægHej! Jeg har fået at vide, at man på gymnasiet, kun har C-fag (undtaget idræt) i det første år, B-fag i to år og A-fag i tre år. Det er vel rigtigt? Men så har man jo faktisk "kun" 4-5 fag i 3.G? Eftersom man har 4-5 A-fag? Kan det passe? Tusinde tak for alt hjælp der må komme! -
2.2 2.3 hjælp til matematik
Forumindlægjeg er i tvivl om spørgsmål 2.2 og 2.3 . jeg har linket et billede -
HJÆLP matematik geometri!
Forumindlæger der please nogen der kan hjælpe mig???? har lavet halvdelen af min aflevering om fordi at min computer blev ramt af virus... god måde at starte 1.g på hva???? Spørgsmålet lyder sådan: Beregn arealet A af en trekant med grundlinjen x og højden (x-3) cm OG Hvor stor er vinkel x når de ... -
Matematik hjælp søges
ForumindlægHej kære mennesker derude! Jeg har en opgave for til i morgen, hvor jeg er lidt usikker på, hvordan jeg skal løse den. Jeg håber nogen af jer vil hjælpe! Opgave 8. I en lokaltelefonbog kan man købe spalteannoncer. Prisen for en sort/hvid spalteannonce er proportional med højden, som måles i m... -
matematik generelt
Forumindlæghej jeg sidder med denne opgave og hr lavet noget af den dog så kan jeg ikke finde ud af resten ( dem som er markereet gule er der nogen som kan hjælpe mig -
Babylonsk matematik
ForumindlægKan nogle hjælpe mig med at løse denne opgave, for har ingen ide om hvordan man laver den? -
Matematik opgave, hjælp?
ForumindlægHej, jeg har brug for hjælp, jeg har sat en billede ind, nogle der gerne vil hjælpe+ -
5 Fag på A-niveau?
ForumindlægHvor slemt er det egentlig med 5 fag på A-niveau? Hvordan oplever i at det er? Jeg overejer at hæve kemi såvel som tysk så jeg ender du med: Mat A Kemi A Tysk A Historie A Dansk A Har man 5 afleveringer for per uge? :( -
Studieområde eksamen HTX - Hvordan foregår det?
ForumindlægHej SP Håber nogle (tidligere) HTX-studerende kan hjælpe her: For knap 2 måneder siden afleverede jeg min SO2-portfolio, hvor de forskellige supplerende arbejder og SO-forløb, jeg har været i gennem, indgår, med dokumentation for, hvordan jeg har opnået de overfaglige(SO)-mål. I overmorgen skal... -
Matematik opgaver
ForumindlægHej Jeg har svært ved at regne nogle opgaver ud, er der nogen der vil hjælpe med, hvordan man regner dem ud og hvilke formler man bruger? opg 1: 2 opg 2: 2, 3 opg 3 opg 4: 1 -
Hjælp - matematik-opgave
ForumindlægEn virksomhed producerer en vare A. De samlede omkostninger, der er sammensat af faste omkostninger og variable omkostninger, er beskrevet ved funktionen g: g(x) = 1/3x3 - 25x2 + 640x + 1000 og x ε[0;50] hvor x betegner det antal tons af varen, der produceres og g(x) betegner de samlede o... -
Mat A eksamenssæt til terminsprøve?
ForumindlægHejsa, jeg har terminsprøve her om lidt under en måned I matematik på A-nivaeu, så jeg vil derfor spørge, om der er nogen, der ligger inde med nogle tidligere eksamenssæt, som de har lyst til at sende, så jeg kan øve mig på den måde. Eksamensættene må helst gerne være fra efter 2017 eller 2017, d...
