Søgning på: biologi a skriftlig 2022. Resultater: 4441 til 4460 af 154032
-
Biologi er andet end blomster og bier det er også om fedtstoffer og glukagon, har nogen fem minutter?
ForumindlægJeg er ved at skrive rapport om fedtprocent/fedtstoffer.Har brug for lidt hjælp.Jeg skal redegøre for hvad man bruger fedtstof til. Jeg ved alle celler har brug for fedtstoffer og specielt til opbygning af cellemembran og nervecellerne til fedlaget myelin. Det bruges ligeledes til at skabe energi... -
AT-tvivl i biologi (metode ved iagtagelse og derefter teori)
ForumindlægHej. Mit spørgsmål lyder: Hvis man gør sig nogle iagtagelser, og derefter prøver at forklare iagtagelserne med allerede etableret biologisk viden, hvordan arbejder man så metodisk? - har det et navn? Et konkret eksempel: Jeg iagtager at økologisk mælk har flere gode omega-3 fedtsyrer end konvent... -
AT - Videnskabsteori Historie Biologi (er det rigtigt forstået)
ForumindlægVidenskabsteori Videnskabsteori omhandler hvordan man afdækker sandheden i de forskellige fag (En teori om teorier). Dvs. at betydningen af f.eks. en tekst er anderledes alt efter hvilken teori man bruger for at fortolke den. I Historie kan man bl.a. benytte sig af den hermeneutiske metode, som ... -
Reducer (ab)*(a+b)-(a-b)^2
ForumindlægReducer (ab)*(a+b)-(a-b)2 -
Reducér (a+b)(a−b)+b^2
ForumindlægHej. Er jeg helt forkert på den, hvis man regner den sådan her ud: a^2-b^2+2ab+b^2 <=> a^2-b^2 PÅ forhånd tak :-) -
reducer udtrykket a^2/(a^2)^3
Forumindlægreducer udtrykket a^2/(a^2)^3 hvordan kommer jeg igang med den her uden hjælpemidler -
Reducer (a + b)^(2)-a^(2)-ab
ForumindlægJeg skal reducere udtrykket (a + b)^(2)-a^(2)-ab men jeg bliver ved med at få et forkert resultat -
Reducér (a+b)^2-2a(a+b)
ForumindlægJeg ved at (a+b)^2 = a^2+b^2+2ab, men jeg er kommet helt i tvivl om hvordan man reducére resten. Er det 2a+2b+a^2+ab eller 2a^2+2ab - eller er jeg helt galt på den? -
Bevise formlen A = ½ h (a+b)
ForumindlægHvordan beviser jeg rigtigheden af formlen på en trapez? A = ½ h (a+b) -
Reducer (a+2b)^2-4ab-(a+b)(a-b)
ForumindlægHey er der nogen som kan hjælpe mig :) der må meget gerne også være mellemregninger med :) TAK! -
(a+b)(a-b)+b^2
ForumindlægHej, det er ved at være lidt tid siden jeg har reduceret. Så ville høre om hvilken fremgangsmåde jeg skal bruge :)? (a+b)(a-b)+b2 -
Reducér (a+b)^2 -2a(a+b)
ForumindlægHej. Har fået en opgave, der lyder således: Reducér (a+b)^2 -2a(a+b) Har prøvet rigtig mange gange, at regne det ud, men det ser helt forkert ud. Håber i kan hjælpe. -
Beregn vektor |a-b| samt vinklen mellem a og a-b.
ForumindlægOm to vektorer a og b (med vektorpile over alle a'er og b'er) gælder, at |a|=3, |b|=5 og vinkel (a, b)=60°. Beregn |a-b| samt vinklen mellem a og a-b. Hvad gør jeg? -
Reducer ( a + b )^2 - 2a( a + b )
ForumindlægEr der nogen der ville være villige til at guide mig igennem hvordan man reducerer ovenstående? -
Hvordan reducér jeg: (a+b)^2 - a^2-ab
ForumindlægHej Hvordan reducér jeg (a+b)2 - a2 - ab Tak på forhånd! -
Reducér udtrykket (a+b)^2 - a(a+2b)
ForumindlægReducér udtrykket (a+b)^2 - a(a+2b) Af én eller anden grund sidder jeg en smule fast i min matematik aflevering, hvilket er en smule spøjst, da jeg ikke har siddet fast i de 5 andre opgaver. Hvis der var en venlig sjæl der kunne vise mig hvordan, kan jeg godt lige give løseren en Netflix bruger ... -
Reducer (a+b)^2 -2a(a+b)
ForumindlægHej er der ikke lige nogle der kan hjælpe mig med Reducer (a+b)^2 -2a(a+b) har ik helt styr på kvadratsætningerne -
p går op i a??
ForumindlægEr det rigtig at man kan skrive:\np går op i a, således:\np|a ?? -
Hurtig rettelse a Engelsk A niveau stil
ForumindlægNogle som gider tjekke den her gennem for de væreste fejl, eller mere "sproglige konstruktioner", for der skulle helst ikke være nogle fejl som sådan: War is a conflict involving use of weapons and physical force by states or other larger “organizations”, often caused by a lack of dia... -
Skal jeg vælge Fysik A eller Kemi A på gymnasiet! hjælp!
Forumindlæghej! jeg ved ikke om jeg skal vælge Fysik A eller Kemi A på gymnasiet. jeg overvejer Fysik A, men vil også have Kemi A.... så jeg vil spørge jer om I kan kort fortælle forksellen mellem fysik og kemi. jeg vil bare være sikker på at jeg ved forskellen. tak på forhånd! hilsen
