Søgning på: dan turell gennem byen en sidste gang. Resultater: 4801 til 4820 af 127115
-
Kollegie i Århus
ForumindlægHej alle sammen :) Jeg er så heldig at blive optaget på jurastudiet på Århus Universitet, og jeg starter efter jul Jeg leder efter et kollegieværelse i Århus C/midtby. Er der nogen, der kender et godt kollegie? Det er meget vigtigt, at det ligger tæt på både universitet og banegården Jeg ... -
Sæt på fællesbrøkstreg og reducer
ForumindlægJeg har vedhæftet en maple fil, og kunne godt bruge lidt hjælp til hvordan jeg kommer videre. På forhånd tak :) -
velfærdsmodel.
ForumindlægHej alle. Jeg sidder lige og knokler med en lille synopsis i samfundsfag som er lektie til fredag. Jeg har strikket nogle underspørgsmål sammen, men er kørt lidt fast. Håber på lidt hjælp. Spørgsmålene lyder følgende: Hvilken betydning har den universelle velfærdsmodel for Danmark? ... -
EN enkel opgave (mængdeberegning)
ForumindlægSidder med følgende opgave: Hvor meget ethanol (alkohol) kan der dannes ved gæring af 1 kg sukker? Reaktionsskemaet er: C12H22O11+H2O → 4CH3CH2OH+4CO2 Sukker Ethanol Jeg ved godtat den forholdsvis er simpel, men kan simpelthen ikke se en logisk løsning! -
Fra natur til landbrug
ForumindlægSidder og skriver SRO, men mangler en figur, der viser hvordan Danmark har ændret sig gennem nogle år med henblik på ændringen fra natur til landbrug. Dvs. fx 3 billeder der viser hvordan Danmark har ændret sig fra fx 1975 til 2011. Er nogen, der har noget lignende liggende, eller ved hvor jeg ka... -
Luftmodstand
ForumindlægStørrelsen af luftmodstaden F på en skumgummibold er: F=8,7*10-4 ((N*s2)/m2)*v2 , hvor v er den fart, hvormed luften strømmer forbi bolden. Boldens masse er 8,0g a) Beregn den største fart, skumgummibolden kan opnå, hvis den falder lodret gennem luften. ---- Har beregnet v=9,5m/s skummibolden h... -
Integral
ForumindlægHej :) Jeg skal til skriftlig matematik A-niveau på onsdag og er i gang med at terpe formler. Jeg arbejder ud fra hæftet "Vejledende eksempler på eksamensopgaver i matematik stx a-niveau 2006". Jeg har problever med opgaver 1015B: Bestem hvert af integralerne integraltegn(2,0)=x^3dx o... -
HURTIG hjælp med løst sammensatte udsagnsord!
ForumindlægHej er der er hurtig og kan hjælpe med mig disse 8 sætninger! Det handler om løst sammensatte udsagnsord med durch, über, um, unter. 1. Desværre er Sebastian dumpet igen i går. Gestern ist Sebatian leider wieder durchgefallen. 2. Hvis man kører med linje 2, er det ikke nødvendigt at skifte.Falls... -
Antallet af ansøgere til universitet
Forumindlæghttp://sdu.dk/Nyheder/Nyt_fra_SDU/Markant%20fremgang%20paa%20SDU.aspx Jeg vil skyde på, at billedet er nogenlunde det samme på de andre universiteter. -
Geometri
Forumindlæghej jeg sidder med en geometri opgave som jeg ikke forstår her kommer den: I en trekant ABC er a=4 b=7 og c=8 bestem siderne i den trekant, man får ved at forstørre trekant ABC med 20% bestem siderne i den trekant, man får ved at formindske trekant ABC med 20% -jeg er helt lost, håb... -
dansk stil
ForumindlægNy opfindelse En dreng ved navn Kevin havde en opfinderfar, som hed Bertram. En dag tog hans far Kevin med til hans laboratorium, for at se til hans flyvende bil som han var færdig med at bygge. Da Kevin havde set den, afprøvede de om den duede. Og de tog ud og fløj rundt i luften med ... -
lineære funktion f
Forumindlæghej jeg har fået til opgave at løse en graf for en lineære funktion f går gennem punkterne P(-6,4) og Q(2,8) bestem en forskrift er det sådan man løser den? y2 - y1 a=-------- x2 - x1 8-4 4 ----= ---= 0,5=a 2- -6 8 8=2*0,5+b 8=1+b 8-1=b 7=b y=0,5x+1 -
Sherlock Holmes
Forumindlæghej alle Jeg har kemi på B niveau. Sidste uge lavede vi øvelsen Sherlock holmes: identifikation af ukendte salte. Læreren ville have, at vi skulle lave reaktionsskema og redoxreaktion af de forskellige prøver vi undersøgte. Jeg ved ikke hvordan jeg skal gribe opgaven an, da jeg ikke kan finde ud,... -
bedre til matematik
ForumindlægHej, jeg er en ottende klasses elev, som gerne vil blive bedre til matematik. Så det jeg er på udkig efter er nogle ideer til hvordan jeg kan "træne" matematik med mig selv. Eller måske nogle bøger som nærmest er et forløb gennem den grundlæggende matematik. -
Beregning af punkter
ForumindlægHej Jeg er i gang med en opgave, som jeg ikke helt forstår hvordan man laver, altså hvad skal jeg gøre for at løse det? Måske kunne i lave EN af opgaverne for at jeg kan se hvordan man gøre. Jeg har vedhæftet et billede. -
Intergrale
ForumindlægFunktionen F er stamfunktion til f.Det oplyses at F(3)=4 og f(3)=-2Bestem en ligning for den tangent til grafen for F hvis røringspunkt har førstekoordinat 3.Hvordan kommer jeg i gang? :( -
Emneopgave - Differentialkvotient
ForumindlægEr der nogen der har lavet en emneopgave om Differentialkvotient? Jeg er i gang med at lave emneopgaven der er på side 164 i MAT B (HHX), men jeg kan ikke rigtig forstå, så ville høre om der er nogen der kan hjælpe mig lidt på vej :) -
hvordan man laver en gode mundtlig eksamen
ForumindlægHej jeg har fået mine mundtlig opgave til matematik eksamen, og skal til i gang med at lavet dem, men jeg er kommet i tvivl om hvordan man bedste laver hver opgave, og hvordan man bedste bruger opgaverne til eksamen. håber nogen kan forklare mig det. -
2. grads ligning
ForumindlægHej, jeg har et lille problem med at udregne to 2. gradsligninger når man sætter dem lig med hinanden. 3630x^2-55060x+216500=1210x^2-27530x+216500+(325000/x) det sidste skulle forstille følgende: 325000 ------ x . -
strøm
Forumindlæghej alle. jeg har lige fået styr på billederne i hovedet omkring U, I og R. Men mit spørgmål til jer er at hvad er det som får pæren til at lyse? Er det hvis man har stor strømstyrke så får man meget lys eller er det fordi man har stor spænding (I) at pæren lyser meget? En meget logisk og basal f...
