Søgning på: livet og kærligheden. Resultater: 5481 til 5500 af 14598
-
Eksponentielt aftagende funktion
ForumindlægKære brugere af www.studieportalen.dk Jeg søger hjælp til denne opgave: Om en eksponentielt aftagende funktion f(x) = b · ax oplyses, at halveringskonstanten er 10, og at f(12) = 30. Jeg bliver bedt om at bestemme f(2). Hvordan gør jeg det? På forhånd tak. -
kommunisme som politisk ideologi
Forumindlæghej jeg sidder lige og arbejder hårdt til historieeksamen. jeg har et spørgsmål som håber nogen gerne/kan uddybe og evt. forklare mig konkret hvordan man kan redegør for kommunisme som politisk ideologi, altså om der er nogen der lige hurtigt vil redegør kort og konkret :) kærlig hilsen Pernill... -
Linjens ligning - Vektor
ForumindlægHejsa kære studieportalsbrugere. Er der nogen, der kan hjælpe mig med følgende opgave. I et koordinatsystem i planen er givet en vektor, (vektor a)=( 1 ) og et punkt P(3,8). ( 5) Bestem en li... -
Stamfunktioner og linje
ForumindlægHejsa kære SP-brugere, kan i hjælpe mig med følgende opgave. En funktion f er givet ved f(x)=-1/2x+5/2, og en linje m er givet ved y=2x+1. Bestem til f den stamfunktion F, hvis graf har linjen m som tangent. Tak på forhånd -
Determinanten
ForumindlægHejsa kære SP-brugere Kan i hjælpe med følgende opgave. I et koordinatsystem i planen er to vektorer a og vektor b bestemt ved vektor a= og vektor b=. a) Beregn t, når det oplyses, at det(,)=-10 b) Bestem for den fundne værdi af t vinklen mellem og Tak på forhånd -
Eksamensspørgsmål om differentligningen y' = k * y/x
ForumindlægKære allesammen, Jeg sidder med nedenstående eksamensspørgsmål: Er der en venlig sjæl der kan forklare mig hvilken type differentialligning y' = k * y/x er? Jeg kan finde absolut intet om denne type uanset om jeg kigger i mine bøger eller på nettet. Vh -
tandlægeuddannelsen - panum
ForumindlægKære alle Er der nogle som går på panum og læser til tandlæge som kan besvare nogle af mine spørgsmål? :-) I så fald, er matematik så svært, dvs. ligger det på et "meget højere niveau" end gymnasiet, og hvornår afslutter man faget? Hvad med kemi, er det en fordel hvis man ha... -
Vektor opgaver
ForumindlægHejsa kære SP-brugere! Jeg har lige et spørgsmål angående følgende opgave. Her ses to vektorer og - Beregn længden af vektor Her får jeg et tal, som er umuligt at beregne uden en lommeregner. Men siden opgaven er uden hjælpemidler, ved jeg ikke helt, hvordan den skal beregnes. MVH - P... -
Vektor regning
ForumindlægHejsa kære SP!! Jeg har lige 3 delopgaver jeg er i tvivl om: I et koordinatsystem i planen er givet to punkter A(5,2) og C(2,1) og en vektor . Punktet B er bestemt ved Beregn koordinatsættet til punktet B. Beregn koordinatsættet til projektionen af på . Beregn arealet af trekant ABC. ... -
Plz Hjælp! Ingen svar og skal op imorgen.
ForumindlægKære studerende. Jeg er en 2.g'er, der imorgen skal op i religion, C-niveau. Jeg har læst som en tosset (pudse glorien;)) men der er nogen religionsbegreber jeg simpelthen ikke har kunnet finde nogen svar på... Håber på hælp. Teminologi Grundfortælling Helige tal indenfor buddhisme Kh... -
Kunsteriskefag i gymnasiet
ForumindlægKære SP Jeg ved ikke hvilket kunsterisk fag, jeg skal vælge, når jeg går i gymnasiet. Er der nogen, der kan fortælle lidt om de forskellige fag man kan vælge? Jeg overvejer at vælge faget drama eller billedkunst, men ved ikke hvilket. Er der ikke nogen, der kan fortælle mig hvad det er man la... -
Oversættelse af en sætning
ForumindlægKære SP Vil i være søde at hjælpe mig med at oversætte denne sætning til tysk: En af grundene til at man bliver overvægtig kan være pga.... Jeg er ikke sikker på at denne sætning er korrekt skrevet, hvad synes i? Ich will gern von die Ursachen das übergewichte führen kann erzählen ... -
Statistik og sandsynlighedsberegning
ForumindlægHejsa kære SP brugere. Jeg har lige nogle enkelte spørgsmål, til sandsynlighedsregning. Nu har jeg set, at der er mange opgaver, hvor der står, at man skal opstille en såkaldt "Nulhypotese". Er der nogen der kan forklare mig, hvad det er? Evt. med et eksempel? Derudover, hvad bety... -
Sletning af indlæg
ForumindlægKære support. Jeg har lavet en spansk oversætning med en veninde, og jeg har lagt vores oversætning ind på SP, for at få rettelser til den. Men min veninde ønsker ikke, at jeg har lagt den ud her. Så jeg beder jer om at slette det forum indlæg, som jeg har lagt ind. Kan det lade sig gøre? -
Få noget ud af at hjælpe en i nød
ForumindlægHej kære venner. Jeg skal op i Spansk i morgen. Jeg har fået en tekst i dag. Jeg ville høre om nogen vil hjælpe mig med at analysere den osv. Evt mod betaling efter dit krav? Jeg ser frem til en svar Hilsen 3g fellow -
Udregne tømning af en sø
ForumindlægHej kære sp Sidder med den her opgave, hvor jeg skal udregne hvor lang tid det tager at tømme en sø, men jeg forstår ikke helt hvad jeg skal gøre, er der nogen der kan give mig et hint eller forklare mig hvad jeg skal gøre? Det er den markede opgave herpå billedet: http://prntscr.com/i06wd6 -
1-årig HF - adgangsgivende?
ForumindlægHej alle! Jeg kunne godt tænke mig at høre jeres bud på om I mener man kan tage sig en 1-årig hf der vil være adgangsgivende til en videregående uddannelse, eller om sådan et kort forløb alene er beregnet til supplering? På forhånd tak. Kærligste hilsener ¤o¤o¤o¤o¤o¤o¤o¤o¤o¤o¤o¤o¤o¤o¤o -
Hvad kunne et emne i en roman være?
ForumindlægHej! Jeg har akut brug for hjælp, da jeg står og skal aflevere en boganmeldelse torsdag. Men en af spørgsmålene til denne kære boganmeldelse, er hvilke emner bogen behandler. Jeg har valgt at læse bogen Maze runner - udbruddet. Men jeg er i tvivl om hvad et emne kunne være, eller eventuelt hvi... -
Bjerrumdiagram (titreringskurve)
ForumindlægHejsa kære SP! Er et bjerrumdiagram og en titreringskurve det samme? I så fald har jeg ihvertfald set 2 forskellige kurve, hvor i den første, var der pH på x-aksen og syrebrøken på y-aksen og på den anden var der volumen af fx. NaOH på x-aksen og pH på y-aksen. Vil i lige forklare mig forskellen... -
2.g opgaven !! emnehjælp
ForumindlægKære studieportal-brugere. Jeg skal til at skrive 2.g opgaven -dansk/historie. Hvor jeg enten kan vælge dansk, historie eller om kombination af de to fag. Problemet er at jeg er på bar bund, i hvor hold til emnevalg! Giv mig inspiration, hvad har i skrevet om? eller hvad kunne være spændende? ple...
