Søgning på: biologi i fokus. Resultater: 5761 til 5780 af 14099
-
Rød tråd - kohærens
Kompendie"Rød tråd" i opgaven er en formulering man ofte støder på, når eksempelvis lærere definerer hvad der udgør den gode opgave. I denne artikel ser vi nærmere på rød tråd, der også kaldes kohærens med et andet udtryk. Kohærens og rød tråd benyttes derfor som synonymer i artiklen. Hvad menes... -
Protjektopgave om modsætninger
ForumindlægHej :) vi er 3 piger som er igang med at lave en protjektopgave, og vi kan ikke finde på noget produkt at lave. overemnet er "Modsætninger", og vores under emne er "Tyk og tynd". Vores problemformulering lyder " Vores antagelse er at fokus på legemvægt er blevet mere udt... -
Engelskkundskaber
ForumindlægHej alle. Jeg overvejer for tiden, hvilken videregående uddannelse jeg skal søge ind på. Mit interessefelt ligger indenfor der økonomiske/erhvervsøkonomiske område. Derfor har jeg overvejet økonomi på KU, erhvervsøkonomi på CBS eller IB/IBP på CBS. Jeg kan godt lide den internationale tilgangsvi... -
Metode i psykologi
ForumindlægHejsa! Jeg er igang med at skrive min AT6 i psykologi og engelsk om terrorisme med fokus på terroristers tankegang. Jeg er i tvivl om hvilke metoder jeg har brugt i psykologi? I engelsk har jeg blot analyseret en aritkel med fokus på retoriske virkemidler, så det er jo bare en nonfiction- og argu... -
Hjælp til projektopgave - Produkt
ForumindlægHej! Vi er to elever fra 8.klasse, som gerne vil have hjælp med hvad vores produkt kunne være! Vores over emne er Danmark i Fremtiden - Altså hvordan man tænker Danmark skal se ud i fremtiden! Vi har så valgt underemnet 'Danske Unge Drikker for Meget?' Hvor vi vil fokusere lidt på hvornå... -
Kan jeg benytte et emne selvvalgt fra et AT-forløb, til SRP?
ForumindlægHej folkens. Som I kan se af overskriften, så har jeg et spørgsmål vedr. SRP... Det er sådan, at jeg i sommers var til årsprøve i AT, hvor vi selv valgte emner, problemstillinger , materialer osv. Jeg valgte Israel-Palæstina konflikten med henblik på to-stasløsningen. Fik topkarakter til årspr... -
Lille tekststykke
ForumindlægHej har et lille stykke tekst, som jeg gerne vil have kigget igennem for fejl. En rettelse behøves ikke, bare en angivelse af hvor fejlen er, så prøver jeg selv at rette den. Die Schüler haben nicht viele Unterricht in Mathematik, Fremdsprachen und andere irrelevante Fächer. Durch ihrer Unterrich... -
AT 2012 - katastrofen Samfundsfag/religion om 9/11
ForumindlægHej! Jeg skal som mange andre vælge emne til årets AT-eksamen inden for det overordnede emne, "Katastrofen - årsager og konsekvenser". Opgaven lyder: Du skal vælge en sag, hvor en bestemt katastrofe spiller en væsentlig rolle. Du skal udarbejde en problemformulering samt en syn... -
HTX eller STX?
ForumindlægHej, jeg en pige i niende klasse med et karaktersnit på ca. 9,6. Jeg har valgt HTX som ungdomsuddannelse, men har været virkelig i tvivl. Jeg er meget selvstændig og elsker skriftlige opgaver frem for praktiske. Jeg tænker meget visuelt og kan lide at tegne, lave film, osv. - i det hele tage væ... -
stress....:0(
ForumindlægDavsJeg ved nu ik helt hvordan jeg skal start. Jeg har det af h...... til. Jeg er så stresset at jeg overhovedet ikke kan læse til eksamen.. jeg har siddet og prøvet på og læs.. men jeg tænker over så mange ting: "hvad hvis jeg dumper", "jeg har meget og nå", " jeg har tr... -
Jeg vil være kirurg
ForumindlægHejjeg skal i 9. klasse efter sommerferien og vil som overskriften siger gerne være kirurg. Jeg ved der er lang tid endnu, men det er da godt at starte at tænke på det nu. Jeg har læst mange af debatterne herinde og har set at der også er mange herinde der gerne vil læse medicin.Hvilke planer har... -
Krise!! Tysk og fysik/kemi eller ej..
ForumindlægHej! Jeg vil prøve at gøre dette kort, og så forståeligt som muligt.. Jeg står og skal på efterskole næste år, hvor jeg tager 10. klasse. Mit problem er bare, at nu skal vi snart op på skolen og vælge diverse fag og valgfag, og jeg har den mulighed, at jeg kan fravælge både tysk og fysik/ke... -
Spørgsmål ang. metode
ForumindlægJeg har i min AT-eksamens synopsis beskrevet et eksperiment som værende hypotetisk deduktiv. Jeg skal op til eksamenen i morgen og forsvare den mundtligt, men bliver nu pludseligt i tvivl om, hvorvidt eksperimentet er induktivt eller deduktivt. Emnet er skørbug (sygdom, der ramte sørejsende). Her... -
A,B & C-FAG
ForumindlægHej! Jeg har fået at vide, at man på gymnasiet, kun har C-fag (undtaget idræt) i det første år, B-fag i to år og A-fag i tre år. Det er vel rigtigt? Men så har man jo faktisk "kun" 4-5 fag i 3.G? Eftersom man har 4-5 A-fag? Kan det passe? Tusinde tak for alt hjælp der må komme! -
Religionsfaglig metode??
ForumindlægJeg har AT-problemer ligesom alle andre herinde, og jeg mangler hjælp til at få forklaret hvilke metoder, der findes i religion? Jeg har lidt på fornemmelsen, at de minder lidt om de danskfaglige metoder, men er som sagt lidt blank lige med hensyn til religion. Vi fik aldrig introduceret nogle me... -
FSA geografi
Forumindlæghvordan gik det:)? Og hvad fik I:)? Jeg synes, at den var utrolig nem - men alligevel fik jeg kun syv!!! Vildt skuffet... -
Gendoping og doping test
ForumindlægHvad er forskellen på at dope sig med EPO ved brug af kanyle og så at dope sig ved gendoping dvs. at ved hjælp af en vektor at overføre et gen ind i menneskeceller, så de producere mere EPO end normalt. princinppet og formålet er jo det samme, at få mere EPO i blodet, hvilket gør at mængden af r... -
Ren Matematik/Ingeniør/Whatever
ForumindlægSkal til at søge ind på en vidergående uddannelse og da der kun er 2 uger endnu er jeg ved at komme detil hvor man ikke kan udsætte det mere. Det har hele tiden været min plan at jeg ville læse ren matematik på AU, men efter at have kigget lidt på beskæftigelsesmulighederne (undervisning eller ma... -
Biotek-studieretningen
ForumindlægHej SP Jeg har en stor interesse indenfor de naturvidenskabelige fag - herunder bioteknologi, matematik og fysik. Jeg har gå i 1.g nu, og er i grundforløbet. Men jeg har et spørgsmål til de der har biotek-linjen. Hvordan er niveauet? Er det hårdt og kræver de meget af eleverne? Hvad får i gene... -
Psykologi-studie Aarhus
ForumindlægHejsa folkens. Jeg er i vildrede. Jeg har søgt ind på psykologi på Aarhus universitet. Jeg søgte ind på kvote 2, fordi jeg fik at vide, det var en fordel, fordi man så også automatisk blev vurderet i kvote 1. Jeg blev færdig med min HHX i sommeren 2010 og har valgt at arbejde et år, før jeg skal ...
