Søgning på: biologi a skriftlig 2022. Resultater: 5821 til 5840 af 154033
-
Mat A - bestem areal
ForumindlægEn funktion f er bestemt ved f(x) = x2 - 6x + 9 Grafen for f og koordinatsystemets akser afgrænser i første kvadrant en punktmængde M, der har et areal a) Bestem arealet af M Hvordan gør jeg det? -
Bestem a,b,c
ForumindlægJeg kender rødderne som er 1 og 2, og C skærer y-aksen i 2. Er det korrekt jeg skal bestemme a, b og c ved dette: a(x-r1)(x-r2) 1(x-1)(x-2) x^2-3x+2 Er det korrekt? På forhånd tak! -
Find a og b - hurtigt!
ForumindlægSkriver opgaven direkte ind, håber på en formular, jeg kan bruge til noget! (: Opgaven: Nedenstående tabel viser antallet af diabetikere i Danmark i 2001 og 2005 År: 2001 | 2005 Antal: 156000 | 206000 Antallet af diabetikere i Danmark i perioden 2001-2005 kan med god tilnærmelse beskrives ved en ... -
Erfaring med supplering Mat A??????
ForumindlægHej alle på siden. Jeg skal snart starte i et 3 ugers matematik a kursus. Jeg er lidt nervøs hvad angår sværhedsgraden og om jeg overhovedet når at følge med i undervisningen. Kan man godt score en høj karakter i sådan et kursus? Jeg håber nogen vil svar. på forhond rigtig mange tak! -
C- og A-dur
ForumindlægUdregn frekvenserne i en moderne A-dur skala, idet en durskala består af to heltonetrin, et halvtonetrin, tre heltonetrin og et halvtonetrin. Et heltonetrin svarer til to halvtonetrin. På et klaver er der et heltonetrin mellem to hvide tangenter, der har en sort imellem sig, men et halvtonetrin,... -
F(x) * a^deltax
Forumindlæghej alle sammen jeg er i gang med min matematik rapport og er gået i stå i denne opgave: jeg skal bestemme størrelsen f=x+deltax og forklare med ord hvad resultatet betyder (det er udfra den lineære funktion) jeg har så bestemt størrelsen og fået det til at være: F(x) * a^deltax men jeg kan ik... -
Bestem a og b i potensfunktion
ForumindlægHej en opgave lyder: Funktionen f (x)=b*xa opfylder, at f(2)=2 og f(4)=16. Bestem tallene a og b. Jeg har forsøgt med hjælp fra andre indlæg her fra, men kan ikke rigtig komme videre. Det jeg har beregnet indtil videre kans es på det vedhæftede billede. På forhånd tak! -
Biodieselproduktion - Kemi A
ForumindlægHej Jeg har brug for hjælp til et spørgsmål i min aflevering. b) Gør rede for, at biodiesel anført i reaktionsskemaet indeholder tre dobbeltbindinger mellem carbonatomerne i fedtsyreenheden C_17H_29COO I spørgsmål a skulle man beregne massen af methanol der skulle bruges til produktion af 100... -
Find a og b
ForumindlægHej Jeg sidder lidt og bøvler med en opgave med at finde a og b, kan virkelig ikke finde dem og heller ingen af mine matematik pogrammer kan. Det virker ummidelbart ret enkelt, men ved ikke lige hvad der sker. Håber der er nogen af jer der kan hjælpe mig, opgaven er vedlagt. På forhånd tak ... -
DO,SP,IO,A
ForumindlægHej folkens, vi har arbejdet med disse forskellige typer af analyser: DO,SP,IO,A. Problemet er dog jeg ikke kan skelne forskel mellem dem i b.la analyse da jegi ikke forstår deres betydninger. Er der en der kan prøve at forklarer mig dem, måske i en sætnings analyse? Det ville hjælpe mig utroligt... -
Monologdel samfundsfagseksamen på A-niveau
ForumindlægHej Hvor lang bør monologdelen i samfundsfagseksamen på A-niveau tage? Jeg kan huske, jeg var op i samfundsfagseksamen på c-niveau i 1.g, hvor jeg lod monologdelen fylde 15-20 minutter... Jeg har dog svært ved at tro, det er sådan på A-niveau og med ny reform. -
Bestem a og b
ForumindlægHej alle :-) har fået en opgave for, som jeg ikke lige kan løse.. opgaven lyder som følgende: "En funktion f er af typen f(x)=b*x^a, og der gælder at f(2) = 4 og f(4) = 64. Bestem tallene a og b" Er der nogle der vil være søde at hjælpe mig? :-) -
Hjælp til Teknologi A Eksamen
ForumindlægHej allesammen Jeg skal op til en Teknologi A eksamen om 1 uge. Min lærer har været lidt dum til at forklare hvad jeg skal præcis. Vi har i en gruppe lavet et iværksætter projekt, med rapport og produkt. Og det er HTX jeg går på. Mit spørgsmål er: Hvad skal jeg præcis til Teknologi A eksamen? ... -
Bestem a og b - optimering
ForumindlægI forbindelse med en bygningsrenovering skal der udformes et vindue som vist på den vedhæftede figur. Vinduets omkreds er 5 m, og målene er a skal fastlægges ud fra ønsket om, at der skal komme størst mulig lysmængde gennem vinduet bestem ud fra de nævnte forudsætninger a og b. Nogle der kan h... -
Bestemme konstanterne a og b
ForumindlægHej Kan man gøre brug af to-punkts-formlen for at beregne konstanterne a og b? Jeg er nemlig lidt usikker, da der ikke står et specifikt '','' - men derimod står '';'' Det er vel den med a=log(y2/y1)/log(x_2/x_1) Eller hvad? Ret mig hvis det er forkert forstået. -
Fortegnet for a, b og c
ForumindlægEr der en der kan bruge lidt tid på at forklare mig hvordan jeg aflæser fortegnet for a, b og c? koordinater: (1,0) og (5,0) Toppunkt: (3,2) Jeg er ikke sikker på om jeg har forstået det helt men er fortegnet for a negativ? fordi parabelen er "sur"/grenene vender nedad Specielt b ... -
"Get a life"
ForumindlægHejsaJeg skal skrive SSO i dansk og jeg vil skrive om Vita Andersens : "Get a life"Er der nogen som har læst den og har nogle ideer til evt. problemformulering. Skal jo selv kommer med ideer hvad jeg kan arbejde med.. Mange Tak.. -
Fysik A mundtlig eksamen
ForumindlægJeg har ca to uger til min mundtlig fysik A eksamen på stx. Er der nogen der har gode råd til hvordan man mest optimalt læser op og også hvordan man bedst bruger forberedelsestiden og laver eksamen.? Kunne virkelig godt bruge nogle råd! eller forklaringer på hvordan andre har gjort det. Tak... -
Samfundsfag på A(stx)
ForumindlægHej. Skal søge ind på STX (gym) og overvejer en linje der hedder SAMFUNDSFAG og ENGELSK hvor samfundsfag er på A niveau. ER DET SVÆRT AT HAVE DET PÅ A? FÅR 10 på standpunk, det eneste jeg er lidt dårlig til er partierne (hvad de forskellige partier står for/medlemmer)) -
2.gradspolynomium find a og b
ForumindlægEt andengradspolynomium f har forskriften f(x) = ax2+ bx - 5 og det oplyses, at f(1) = 0 og f '(1) = 6 Bestem tallene a og b. Jeg tænker på om f(1) = 0 og f '(1) = 6 er mine to punkter (nemlig r1 og r2) ? På forhånd tak
