Søgning på: biologi pensum. Resultater: 5901 til 5920 af 11183
-
Forberedelse til old eksamen?? :-)
ForumindlægHej :-) Jeg skal snart op i oldtidskundskab (her om 10 dage), men jeg er ikke helt sikker på hvordan jeg skal læse op til det. Man kan jo blive eksamineret i en kendt antik basistekst (græsk eller romersk) og enten en kendt efterantik perspektiverende tekst eller et kendt antikt monument og højs... -
Kender i den censor?
ForumindlægHej alle Jeg ska til tysk eksamen og har Ole Frimann fra Gammel Hellerup Gymnasium.. nogle der kender ham? Jeg kan selvfølgelig også hjælpe, hvis der er en lærer jeg kender eller har haft :) Bare spørg! -
Begrænsning, øveopgave
ForumindlægTjek vedhæftet, jeg kan ikke tolke udtrykket. Normalt plejer det være (a,b] = ........ Hvordan tolker man man udtrykket så man kan deducere frem til et svar -
Basis-kemi om masseberegning
ForumindlægHej. Spørgsmålet lyder Beregn massen af H2SO4 i 135 mL 0.25 M H2SO4-opløsning. Jeg har ikke haft kemi i mange år, og jeg har ingen ide om, hvordan jeg skal gribe opgaven an. -
Areal af en superellipse
ForumindlægHej Jeg er ved at prøve at finde ud af om der er en "forholdsvis" nem formel, for at finde arealet af en superellipse. Tak på forhånd -
DF ideologi
ForumindlægNogle der har et bud på hvordan man kan se nogle ideologier, som liberalisme, konservatisme og socialisme i dette stykke? Det første stykke har jeg fået til at være liberalistisk, og det med kulturarven til at være konservativ. ville hjælpe meget med nogle ideer :) Dansk Folkepartis f... -
Bestem en vinkel
ForumindlægHvis der står bestem vinkel v i en problemregning, betyder det så at man skal beregneden med sin, cos eller tan, eller betyder det, at man skal måle den. Jeg har en diskussion med min lærer om det, så jeg håber i vil svare mig. På forhånd tak -
fysik/kemi syre base.
Forumindlæghej, jeg skal lave en rapport om syre og base. som vi lavde et forsøg om i skolen. det var noget ved ph papir dryppet inde i saltvand også stak vi krokkodille næb ved + og - også skulle vi se hvor den røde plet gik hen. men mit spørgsmål er. hvor går den røde plet henne? også den blå plet? og h... -
Bøger på KU 1. Semester medicin
ForumindlægHej! Er der nogen, som ved hvilke bøger jeg skal købe til mit 1. Semester på medicin på KU? Jeg begynder her til februar, og kunne desværre ikke deltage i rusturen, hvor man normalt får info om den slags, fordi jeg stadig arbejdede. Jeg har ikke fået svar fra studievejledningen endnu, så er ... -
kom med din mening - landbrug
ForumindlægHej læsere! Jeg skal besvare et spørgsmål om bæredygtig udvikling. spørgsmålet lyder: " er vores form for landbrug bæredygtigt". er der nogle der vil kunne komme med en mening og begrundelse. Taak på forh&am... -
Engelsk mundtlig eksamen?
ForumindlægFår man afvide hvilke sider man skal læse op på, for altså man har jo viiiiiirkelig mange emner, som man har været igennem de seneste 3 år. Så foregår det sådan at vi får afvide hvilke nogle emner vi kan risikere at trække? -
Termin - Forberedelse, Matematik
ForumindlægPå Torsdag skal jeg til Terminsprøve i matematik. Jeg er pænt dårlig til faget, og kunne godt bruge nogle tips eller et godt råd til hvordan man kan forberede sig... 1000 tak på forhånd! -
Nogen som kan forklare denne påstand?
ForumindlægDen anden tendens viser sig ved, at folkeskolen i dag spytter åndløse unge ud med det resultat, at der produceres unge medborgere og konsumenter, der opfatter samfundet som et redskab for tilvejebringelse af materielle goder - og ikke som et fællesskab, som man har pligt til at tage et ansvar for... -
STX eller HF ?
ForumindlægHej jeg går i 10.klasse på efterskole og er lige blevet 18 år. Jeg har søgt på stx efter sommerferien men nu er jeg i tvivl om det var det rigtige valg. På mine ønsker af stx har jeg valgt en naturvidenskabelig linje - vil gerne være noget inde for "læge verdenen". Men der er allere... -
Søger privatlærer til matematik
ForumindlægHej alle (og mest dem der er rigtig gode til matematik!) Jeg har brug for hjælp og ikke snyd Jeg har HF som fjernundervisning og matematik på Cniveau og skal arbejde mig op på B. Ligninger, grafer med ligninger, brøk udregning (brøk med plus minus osv) Jeg forstår det til et vis punkt og så allig... -
Teoriprøve til bil
ForumindlægJeg har lige været til teoriprøve, og dumpede med 7 fejl, i de prøver jeg har fået af min køreskole har de brugt nogle helt andre udtryk end de har brugt i politiets prøve, så blev ret forvirret da jeg ikke anede halvdelen af hvad der foregik, er der nogle andre der har været ude for det samme? ... -
Mundtlig Matematik FSA
ForumindlægMin klasse var så heldig at trække mundtlig matematik -.- .. Er der nogen der har prøvet det før, og kan forklare sådan lidt hvordan det foregår? og er der nogen ting der er gode at læse op på, i forhold til sådan en opgave man får? har hørt at de fleste indeholder opgaver omkring målestoksfor... -
Fysik eksamen
ForumindlægHej Alle. Jeg skal op til fysik eksamen her på torsdag. Jeg er dog lidt i tvivl om, hvordan jeg skal læse op? Vi har i alt 5 emner, hvor to af dem er små. Jeg har prøvet at fordele dem ud på dagene, men problemet er, at jeg skal noget hele søndagen og tirsdagen. Har i nogle gode metoder til a... -
Titan og Cassini-Huygens
ForumindlægHej SP. Der er tale om opgave 4b i dette eksamenssæt: http://www.uvm.dk/~/media/UVM/Filer/Udd/Gym/PDF12/Proever%20og%20eksamen/120816%20stx122%20FYSA%20skriftelig%20opgavesaet.ashx Det er en enormt simpel opgave, men det kokser for mig lige nu. Jeg skal beregne, hvor meget energi teleskopet mo... -
Bestem overfladetemperatur
ForumindlægDer er tale om opgave 1a (...) i følgende eksamenssæt fra 2012: http://www.uvm.dk/~/media/UVM/Filer/Udd/Gym/PDF12/Proever%20og%20eksamen/120529%201stx121_FYS_A.ashx Jeg kender til Stefan Bolzmans lov: Og det er faktisk umiddelbart det jeg ved.... Tak :)
