Fysik

Fysik eksamen

31. maj 2014 af missi719 (Slettet) - Niveau: 9. klasse

Hej Alle. 

Jeg skal op til fysik eksamen her på torsdag. Jeg er dog lidt i tvivl om, hvordan jeg skal læse op? Vi har i alt 5 emner, hvor to af dem er små. Jeg har prøvet at fordele dem ud på dagene, men problemet er, at jeg skal noget hele søndagen og tirsdagen.

 Har i nogle gode metoder til at læse godt op og forberede jer til eksamen? Hvad gør/gjorde i?


Brugbart svar (0)

Svar #1
31. maj 2014 af Savior123 (Slettet)

Hej, 

Skal selv have eksame i fysik/kemi på tirsdag. Jeg læser op på mit pensum (Evt bare læse bøgerne igennem), og finder de ting som jeg ikke kan finde ud af. Dem slår jeg evt. op på nettet eller spørger nogen fra fx. venner, familie eller studieportalen :) Derudover skulle fysik være rimelig afslappende. Du får 20 min to forberedelse, hvor du i BØRGERNE skal finde nogen førsøg som passer til emnet du har trukket. Det sværeste ved det hele er spørgesmålene som censoren og læreren spørger dig om, og hvilket nok alligevel ikke er særlig svært :)


Svar #2
31. maj 2014 af missi719 (Slettet)

#1 Du får det til at lyde som en leg. Men forbereder du ikke nogle forsøg hjemme fra? :-)
Jeg skal op alene og ikke i gruppe, som mange gør. Har man ikke mindre tid der? 

- Tak det kunne bruges 


Brugbart svar (0)

Svar #3
31. maj 2014 af Savior123 (Slettet)

Nej for der er jo flere hunderede forsøg man skal fortage sig. Det hvad jeg gør er at jeg skriver hvilke side og hvilke emne man kan finde de forskellige forsøg henne. Man får jo de der 20 min til at forberede sig, og man må bruge alt så... Det er jo nærmest et leg. Jeg finder fysik og kemi meget intressant, da jeg går meget ind for faget, og nærmest kun fået 12' taller. Tror dog nogen har tendens til at sig eksamerne alt for svære, og gør sig så nervøse at de ikke kan stå ret. 


Svar #4
31. maj 2014 af missi719 (Slettet)

Ja den tendens har jeg nok desværre. Jeg vil ikke sige fysik er mit ynglingsfag, men jeg finder det bestemt ikke kedeligt. Vi har fået nogle ark udleveret og har derfor ikke så mange at vælge imellem. Jeg tror jeg skriver lidt om de forskellige emner, finder et forsøg til hver også må jeg bare tage det som det kommer jo. :-)


Skriv et svar til: Fysik eksamen

Du skal være logget ind, for at skrive et svar til dette spørgsmål. Klik her for at logge ind.
Har du ikke en bruger på Studieportalen.dk? Klik her for at oprette en bruger.