Søgning på: historie noter hf. Resultater: 5901 til 5920 af 33009
-
SRP om pest Eksempel
ForumindlægNogle der har en SRP om pest, som de kan sende til mig -
Leder stadig efter en historiestuderende!
ForumindlægJa, som overskriften siger... Har du tid og lyst at hjælpe, så send mig en lille besked ;) -
Almen studieforberedelse 2019: Havet - Forslag? HJÆLP!
ForumindlægHej derude Jeg har svært ved at finde ud af, hvad for et emne, jeg vil skrive om. Årets AT emne er "havet". Jeg vil gerne have faget dansk med. Nogle forslag til fagkombinationer (med og uden dansk)? Eller til emner? Håber i kan hjælpe! :) -
er der nogen der kan forklar:..
Forumindlæger der nogen der kan forklar hvad for en rolle solen og månen har for tidevandet.? -
Rettelse af min engelsk-oversættelse! :o)
ForumindlægHejsa! :)Jeg har lavet en engelsk-oversættelse, men jeg synes, den lyder meget 'kluntet'... Den er lavet udfra en dansk avis-artikel! PÅ DANSK:"Når de store dyr kommer ind i manegen, stiger intensiteten. Børnene får en oplevelse for livet i mødet med dyrerne og i den samklang, der op... -
hjælp til oversættelse..
ForumindlægDe fleste forbinder Irland med græsbevoksede bakker, hyggelige pubber - og århundredes kamp for selvstændighed. De færreste derimod kender til en ting, som har skæmmet Irlands historie: Magdaleneanstalterne. Institutionerne, som blev drevet af nonner, og som også fungerede som vaskerier, var ber... -
Hossbach-notatet
ForumindlægJeg skal snart op i historie, men jeg har problemer med helt at forstå Hossbach-notatet, fordi jeg synes det er indviklet. Er der nogen, som kan give mig et referat af teksten/kilden, samt en analyse? Jeg har kilden fra "Mellemkrigstiden og 2. Verdenskrig 1919 - 1945. Det ville være rart hvi... -
Religion og Kildekriik??
ForumindlægHej... sidder lidt i saksen med hensyn til Metode i religion? Som metode i religion kan man så bruge kildekritik, hvis ja er det så den samme som i Historie? På forhånd Tak -
SSO; snyd; DGS; social arv
Forumindlæghttp://www.jp.dk/kbh/artikel:aid=3443682/\n\nHvad er nu det for noget?!\n\n"Landets 3.g'ere sidder i denne uge derhjemme og knokler med den større skriftlige opgave. Men i hjem, hvor forældrene er akademikere, får eleverne bedre hjælp, end hvis mor er rengøringsdame, og far kører lastbil... -
Religion?
ForumindlægHej. Religion på gymnasie niveau, er det b eller c niveau? -
STX Studieretning og gymnasiumvalg
ForumindlægHej Alle Til sommer skal jeg videre fra folkeskolen til STX, men desværre jeg problemer med at vælge min studieretningen. Jeg har på det nuværende tidspunkt et karaktergennemsnit på 10,6, og attrår at viderelæse til til medicin på Universitet. Jeg er forvirret omkring A-B-C fag, derfor ønsker... -
Kvote 2 - jura
ForumindlægHejsa Jeg vil søge ind på kvote 2 til jurastudiet, men der står, at man skal have haft matematik C og det har jeg ikke haft siden 10. klasse - kan jeg vedlægge eksamenskaraterer derfra eller skal det være et fag jeg har haft på HH? -
HTX / STX? Help me with the decision!
ForumindlægHej derude. Jeg er igang med at vælge min videregående uddannelse efter 9. klasse. Jeg havde allerede HTX i tankerne som min første prioritet, men har sådan tabt lysten til HTX. Ser STX & HTX som utrolige gode uddannelsesmuligheder. Jeg er jo god til matematik, biologi og samfundsfag osv., s... -
Kan jeg føle mig(helt)sikker?
ForumindlægJeg søger ind på Antropologi-studiet på KU. Mine sidste eksamener forløb noget bedre end jeg havde forventet og mit snit ender på 10.7 og med bonus ender jeg på 11.5. Snittet var sidste år på 10.6? Jeg ville umiddelbart gå ud fra, at jeg med al sandsynlighed kommer ind. Havde egentlig tænkt mig a... -
International linje stx
ForumindlægHej :) Jeg overvejer lidt at skifte studieretning sådan så jeg kommer ind i den klasse som har valgt Samf-sprolig studieretning ( International klasse) Nu når det er en international klasse , rejser man meget rundt :) Jeg vil lige spørger om man har de samme muligheder som alle de andre klasser... -
Rettelse
ForumindlægHåber nogle venlige sjæler lige vil rette mine besvarelser til spørgsmålene. Jeg stinker til engelsk, så jeg håber folk vil forklare mig, HVAD det er jeg gør forkert, så jeg kan få rettet op på det. Det er forresten 9.klasse ;D What is your opinion about Love Story Berlin 1942? I think th... -
Nogen der vil tjekke det?
ForumindlægOne of the major themes in this short story is definately forgiveness. Kenny is so desperate to have his mother’s forgiveness so their lives can continue but she doesn’t know what to do. It is very hard for her to forgive and pretend that nothing really happend and Kenny is still her little boy. ... -
Tager office 2007 fejl? (grammatik)
ForumindlægShe cannot not understand why the protagonist is not acting like them, for which reason she attempts to designate a girl for him whom he can have sex with. Office påstår at "with" sidst i sætningen skal undlades? :-S Er det korrekt? -
AKTIV/PASSIV
ForumindlægEr det korrekt? a) The European Championship was won by Denmark in 1992. (passiv) b) Rome was not built in one day.(passiv) c) He must return the book to the library tomorrow. (aktiv) d) My chauffeur washes my car every day. (aktiv) e) My car was stolen by two teenagers.(passiv) -
Noteapparat
ForumindlægJeg vil gerne lave et en oversigt over mine noter i en opgave. Denne skal efterfølges af en bibliografi. Findes der en kommando, der ligesom \\thebibliography giver mig mulighed for at lave en masse items i notesamlingen.\n\nDet skal være som således:\n\nNoter (som overskrift)\n\n1 Se [1] side 5\...
