Søgning på: livet og kærligheden. Resultater: 6221 til 6240 af 14598
-
Skifte studie - nødråb
ForumindlægDet her et et desperat nødråb. I dag er det den 5. august og dagen jeg skal beslutte om, jeg skal skifte studie. Jeg er ikke glad på mit nuværende studie og er virkelig kørt død i det. Jeg troede jeg trængte til en pause, men min motivation er slet ikke vokset over sommeren. Men det er jo dejligt... -
Fortællerteknik - to fortællere
ForumindlægKan man godt både have en homodiegetisk og hetrodiegtisk fortæller i en historie? :-) Jeg læser en historie, hvor det er meget tanker og "jeg, jeg, jeg og jeg", men der står også "hun gjorde det" om jeg-fortælleren. Jeg håber I forstår. -
stil
Forumindlæghej vil nogle ikke hjælpe mig med at rette min stil -
Jødedommen
ForumindlægHej. Er der nogen der tilfældigvis ved, hvordan Jødedommen ser døden? Er de bange for den? Ser de den som en befrielse? Eller er det bare noget der sker? Har søgt, men dog forgæves. Håber at der er nogle, der ved noget om det. Tak på forhånd. -
Hjælp til projektopgave!
ForumindlægHej alle! Vi har fået en projektopgave med overemnet "Magt", hvor jeg har valgt misbrug (stofmisbrug) som delemne. Men jeg har meget svært ved at finde et produkt som ikke bliver for "emneopgave".... Jeg ville blive MEGET glad hvis der var nogen der kunne hjælpe! Jo mere kre... -
Anthony Giddens refleksivitetsbegreb
ForumindlægHej alle sammen Jeg redegør for Giddens hovedpunkter i moderniteten. Jeg er bare så bange for, at beskrive nogle af hans begreber forkert. Derfor vil jeg høre, om i måske lige vil sige, om den måde jeg har forstået begrebet "refleksiv... -
er mennesket et produkt af arv og/eller miljø? og hvorfor
Forumindlæger mennesket et produkt af arv og/eller miljø? og hvorfor -
menneskerettigheder hjælp.
ForumindlægHEJ nogen der kan hjælpe mig med at besvare de to opgaver, som jeg har svært ved. - Kan man karakterisere menneskerettighederne ideologisk? + begrundelse Hvad betyder det, at menneskerettighederne ikke er juridisk bindende, og hvorfor er det internationale organisationer som FN, Europarådet o... -
Forskellen mellem Habitus af Pierre Bourdieu og skemateorien af Jean Piaget
ForumindlægHej derude Vi er en gruppe som er i gang med at skrive 1. års prøve på UCN. Habitus og skemateorien læner sig meget op af hinanden og vi har lidt svært ved at forklare forskellen på disse to begreber. Er der en venlig sjæl, som har en god formulering af forskellen? -
Forskel på mennesket under skyld og mennesket under synd?
ForumindlægHej, jeg er ved at lave en tekstanalyse på 'Et ord er et mord' (af Johanne Møllehave) hvor præsten bruger ordet skyld og ikke synd. Det gjorde mig lidt i tvivl om hvad forskellen egentlig er? Håber nogen kan hjælpe:) -
lurex, telly - meaning?
ForumindlægHvad betyder lurex? Hvad betyder telly? Hvad betyder long-suffering wife? -
Debatering - hjælp
ForumindlægHej! Jeg ville være meget taknemmelig hvis nogen kunne lære mig at debatere. Imorgen skal en sort grim dreng prøve at håne og drille mig foran min klasse, nogen der kan hjælpe? -
DHO - Abort
ForumindlægHej Er der nogen der kan hjælpe mig med at udforme en problemstilling til min DHO. Jeg synes det kunne være rigtig interessant at kigge tilbage på hvordan abort var forgået før hen. Derudover kunne det være spændene at kigge på hvad der skete hvis man ikke kunne få en abort. Hvilke andre as... -
kristendom katolicisme og protestantisme lidelse
Forumindlæghej er der nogen der kan forklare mig forskellen på katolicisme og protestantisme når man taler om lidelse -
HJÆLP TIL OPGAVER I FYSIK!
ForumindlægOpg. 1. 1) Hvor stor er jordens hastighed i dens bane omkring solen? 2) Hvor stor er solens hastighed i dens bane rundt i galaksen? Opg. 2. Solsystemet er ca. 4,5 miliarder år gammelt. 1) Hvor mange gange har jorden roteret om sin akse? 2) Hvor mange gange har jorden bevæget sig rundt om solen? ... -
Døden
ForumindlægHej alle nogle der kan reflektere over døden. og hvorfor vi mon ikke taler om den? RÅB HØJT -
Klaveret?
ForumindlægEr der nogen der har analyseret Klaveret af Louis Jensen og kan sende det, eller give råd? Tak på forhånd -
Kan man springe 2. g over?
ForumindlægHej alle sammen Som I kan læse på titlen, så ønsker jeg at komme videre med min uddannelse hurtigst muligt. Årsagen bag dette ligger i, at jeg ønsker at læse i udlandet (USA eller England), hvor man som regel starter som 18 eller sjældnere som 19-årig. Jeg er lige startet i 2. g på min HHX uddan... -
hjælp med mat B
ForumindlægLængden L, målt i cm, af en rødspætte som funktion af alderen t, målt i døgn, er givet ved L(t)= 68,5-68,0*e^-0,00026t a) beregn rødspættens længde efter 1 måned og efter 1 år. b) bestem L'(t), L'(30) og L'(365). Hvad betyder de to sidste tal? c) hvor lang kan rødspætten højst bliv... -
Hjælp til tysk stil...
ForumindlægHej alle sammen Er der please nogen som gider at rette min tysk stil...? -Jeg advarer lige, at tysk ikke helt er min stærke side.Den er temlig lang, og jeg har også skrevet mit eget bud til de tre oversættelser:Dansk:I efteråret 1994 fik socialdemokratiet, SPD, over 30% af stemmerne ved valget i ...
