Søgning på: biologi pensum. Resultater: 6621 til 6640 af 11183
-
eksamenangst for alle mundtligt eksamen?
ForumindlægHej alle, Jeg kan ikke gå til mundtlige eksamer pga. af sindssyg angst om er kommet gennem de sidste års tid. Nogen der ved eller har kendskab til om man et eller andet sted kan tage ens hf eksammer skriftligt i alle fag. Jeg kan godt gå op til en eksammen hvis det er skriftligt, det kan jeg li... -
Hvad er mol??
ForumindlægJeg skal forklare hvad mol og molarmasse betyder i kemi, men jeg forstår godt molarmasse, men ikke mol... HJÆLP -
Nødråb fra en STX-selvstuderende! :)
ForumindlægHej allesammen. For en lille uges tid siden blev jeg desværre smidt ud af mit gymnasium grundet for meget fravær. Jeg er ikke just den mest skoleglade person, og dette gik ud over mit fravær, og nu også min tilstedeværelse på gymnasiet. Dog, har jeg heldigvis fået lov til at blive selvstudere... -
Spørgsmål om eksamen
ForumindlægHej, er der nogle, som ved, om der det et krav, at man printer de kilder ud, som man bruger, og giver dem til lærer og censor, når man er til eksamen? Eller er det ikke som sådan direkte et krav? Og hvor finder man bekendtgørelserne for fagene på STX, som lærerne bedømmer en ud fra til eksamen? -
Hjælp til Fysik A: Inspiration til Forsøg
ForumindlægHej forum: Jeg skal snart op til mundtlig fysik A på HTX. Og ville spørger dette forum, om i har nogen ideer til forsøg indefor disse emner. Termodynamik Ellære Magnetisme Mekanik Bølgelære/Optik Bare rolig har idéer til de forskellige emner, men kunne være dejligt at se hvad forumet har at byd... -
Angående eksamen
ForumindlægHej, Jeg skal op i 2.g her om kort tid, men jeg sad lige og tænkte over engelsk eksamen i 3.g. Ved ikke om det er et dumt spørgsmål, men kan man godt komme op i noget som man har haft i 1.g? Altså f.eks. hvis man skal perspektivere til noget, så kan det muligvis være til en tekst/film (whatever) ... -
Navngivning
ForumindlægHej. serotonids kemiske navn er 3-(2aminoethyl)-1H-indol-5-ol Jeg kan fortså at -ol kommer af den funktionelle grupper placeret på c-atom 5 i den aromatiske ring. 1H-indol kommer af N-atomet der er placeret i den anden aromatiske ring på c-atom 1. men jeg fortså ikke hvorfor det hedder 3-(2amino... -
Hvad er: "kemiske former"??
ForumindlægHej! har fået en kemiopgave der lyder: "Angiv de kemiske former for nedenstående ionforbindelser" a. bariumoxid b. lithiumnitrid osv........ jeg kunne bedre forstå, hvis der havde stået formler, men former???? nogen der kan hjælpe? -
Bestem differentier for flere funktioner
ForumindlægJeg håber nogle kan hjælpe mig med denne opgave. I Filen er der et billede af opgaven -
En elektromagnets styrke måles i?
Forumindlæg#next_pages_container { width: 5px; hight: 5px; position: absolute; top: -100px; left: -100px; z-index: 2147483647 !important; } Hej alle, Jeg sidder og skriver mine noter rene her før fysikafgangsprøven og bliver i tvivl om hvad man udregner en elektromagnets styrke i. Jeg har skrevet føl... -
En god guideline til en fysik disposition
ForumindlægHi Siden jeg skal op til mundtlig fysik her i slutningen af 9.klasse har jeg brug for nogle gode råde til hvordan jeg opbygger en god disposition til fysik. Hvis nogle af jer har et godt forslag eller har god erfaring på området ville det være fantastisk, hvis i kunne give mig et svar. Kunn... -
Fysik/Kemi
Forumindlæg -
HJÆLP MIG! fysik eksamen: hjælp til forsøg.
ForumindlægHeeeej :v kan i måske hjælpe mig med, at finde forsøg til eksamen? jeg skal op i : - Vind og vandenergi der ved jeg ikke hvad jeg skal finde på. er helt væk! SÅ HJÆLP tak :))) - salte ( syger og gaser ) tænker på, at laver magnesium i en syre og ... -
Terminsprøver?!
ForumindlægHej Vi skal havde terminsprøve her næste uge, i matematik; problem- og færdighedsregning, i dansk retskrivning, læsning og skriftlig fremstilling, samt fransk.. Jeg vil bare lige høre om i syntes det var svært og om hvad de sådan krævede af jer i jeres terminsprøver.. Og om evt. hvad man kunn... -
Hgs inden HA almen
ForumindlægJeg går snart ud af hf, og har derefter planlagt et sabbath-år, hvorefter jeg vil søge ind på HA almen på CBS. Jeg vil høre, om der er nogen der ved, om det er muligt at tage et Hgs-grundforløb på som varer 12 uger, inden jeg starter på HA almen? -
Er disse opgave korrekte
ForumindlægHej har jeg navngivet disse molekyler rigtigt ? A = 2,4-diethyl-5-methyl B = 1,2-dimethylsvovl C =1,3-dimethylbenzen-4-niutrat -
Opgave 7 - Aflæsning af f(x) og f'(x) vha. graf
ForumindlægHej Studieportalen Jeg har lavet opgave 7 i en aflevering, men er meget i tvivl om de forklaringer, jeg giver, er korrekte og giver mening? Er egentlig også i tvivl om, om de resultater, jeg har fundet frem til, er korrekte? Er der én, der vil kigge på det? :) Jeg har vedhæftet opgaven og min b... -
Engelsk B, På videregående uddannelser
ForumindlægHeey.. Jeg har ved nogle videregående uddannelser set at engelsk er niveaukrav på b, kan det så betyde at forelæsning på uddannelserne foregår på engelsk/ og bøgerne kan være på engelsk. Der er også ved nogle videregående uddannelser, hvor der ikke står noget om engelsk, men bare matematik A, ... -
Den software vi bruger i gymnasiet
ForumindlægSom mange af jer sikkert ved, kan man få brug for meget ny software i gymnasiet. Jeg har et stykke tid undret mig over hvorfor der ikke findes en liste over størstedelen af de programmer - så vi har en chance for at lære dem alle at kende, og ikke må nøjes med den halvdel vi har hørt om rundt omk... -
Hjælp til demokrati
ForumindlægHej alle Vi har et AT-forløb i øjeblikket omhandlende demokrati. Jeg har fået fagene matematik og oldtidskundskab til at belyse emnet. Vi har fået at vide, at underemnet er "retfærdighed" og at vi vha. af de to fag skal skrive et problemformulering. I old har vi haft lidt om direkte...
