Søgning på: biologi i fokus. Resultater: 6661 til 6680 af 14099
-
FSA
ForumindlægHjemmesider hvor man kan øve sig på gamle FSA-prøver. Må helst ikke koste penge. Tak på forhånd. -
læse samfundsfag
ForumindlægHej alle Jeg overvejer at læse samfundsfag, på en videregående uddannelse. Baggrund for det er at jeg vil noget indefor politik, nogle der ved om man kan vælge samfundsfag eller skal det være statskundsskab? -
Universitetsoptag reguleret efter mulighederne for at få job efter studiet
ForumindlægJeg kunne ikke lade være med, at falde over denne artikel, og TV-avisen i forgårs, der påpeger, at man allerede fra næste år, vil regulere optaget efter ''sandsynlighed for job''. https://nyhederne.tv2.dk/2014-03-12-universiteter-skifter-kurs Hvad er jeres mening om dette? Princ... -
glukosemolekylet
Forumindlæghej :-) jeg har virkelig brug for hjælp, jeg skal op til en eksamen her d 28 hvor jeg blandt andet skal beskrive et glukosemolekyle - men kan på ingen måde finde frem til dette - hverken fra bøger eller nettet. - det skal lige nævnes at det er i forhold til fedme, og kost .. håber i kan hjælp... -
Bakterier
ForumindlægHJÆLP HJÆLP! Gør rede for formering og overførsel af arvelige egenskaber hos bakterier. Nogen der ved noget om dette, eller kan henvise til internetsider / bøger... -
Proteinsyntese og AB0
ForumindlægMit spørgsmål lyder således: Forklar princippet i proteinsyntesen med AB0- og Rhesus-systemet som eksempler. Hvordan kan jeg det? Jeg ved hvordan jeg skal forklare proteinsyntesen uden at inddrage de to blodtyper? Hvordan kan jeg inddrage AB0 og Rhesus systemet?? Og hvornår skal man gøre det i f... -
hvorfor er kobber giftigt og stadig vigtigt?
Forumindlægjeg ved at kobber ikke er så giftigt, men satdig kan skade ved enten at udsende kopper ioner cu2+, efter den optagere fx oxygen molekyler fra luften, som den udsender proccesen der hedder oxidation. den kan også fysisk skade ved at ophober sig i kroppen på dyr og mennesker, hvor udskillelsen af ... -
Ketonstoffer under faste
ForumindlægHej ! er der en der kan hjælpe mig med at forklare hvordan ketonstofferne kommer og hvad det gør ved kroppen (syreforgiftning), men hvilke betydning har det på kroppen?? Håber der er en der kan hjælpe ! -
Hjælp med hensyn til emne til SRP 2014/15 søges!
ForumindlægJeg skal skrive SRP nu her til december, men er helt på bar bund med hensyn til emne. Jeg tænker at fagene enten skal være Engelsk A, Historie A eller Engelsk A, Psykologi B. Hvis der er nogle andre der har gode kombinationer af fag må de meget gerne komme med et bud. Jeg tænker det skal være n... -
Fysik/Matematik A på STX eller HTX?
ForumindlægHej med jer. Efter min gymnasielle uddannelse har jeg tænkt på at studere fysik på højere niveau. Hvad er bedst; STX eller HTX? Argumenter gerne for og imod :). Mvh. Kasper -
Eukaryote celler
ForumindlægHej alle sammen. Jeg siddr og skrivr opgave omkring kemisk energi. I forbindelse med det er jeg kommet ind på eukaryote og prokaryote celler. Jeg ved at eukaryot celler har en cellekerne og prokaryote celler ikke har. Den eukaryot celler er langt mere kompleks og væsnr der bastår af eukaryote ce... -
problem
ForumindlægHej jeg har brug for hjælpe, for jeg kan ikke finde på noget naturfagligt problemstilling. Mit overemne er ´´Bæredygtig energiforsyning på lokalt og globalt plan´´ så hvis nogle kunne hjælpe ville det være perfekt -
Forklar kort hvordan E coli baktierier kooordinerer geneekspressionen, således at alle nødvendige Lac enzymer induceres samtidigt når der er laktose tilste...
ForumindlægForklar kort hvordan E coli baktierier kooordinerer geneekspressionen, således at alle nødvendige Lac enzymer induceres samtidigt når der er laktose tilstede i omgivelserne Nogen der kan hjælpe? -
McArdles sygdom
ForumindlægHej. Jeg har fået en opgave om en sygdom kaldet McArdles sygdom, og er den sammenhæng blevet bedt om at svare på nogle spørgsmål. En venlig sjæl, som vil kigge på det vedhæftede billede? Jeg er klar over de forskellige enzym grupper, er dog bare i tvivl om, hvilken enzym x tilhører.... -
Hvor bliver x af?
ForumindlægHej med jer! Jeg er ved at repetere mine formler til eksamen, som ligger lige om hjørnet. Jeg er stødt på noget i toppunktsformlen i eksponentialfunktioner, som jeg undrer mig over. I det materiale, som jeg har fået af min lærer, lyder beviset således: f(x)=c <=> ax2 + bx + c = c ax2 + ... -
Desperat efter bio hjælp :'(
ForumindlægHej alle der ude. Jeg sidder med en biologi-opgave om mitose og meiose jeg skal aflevere inden i morgen og er virkelig på den!!! Da jeg har ingen anelse om hvad jeg skal gøre i de forskellige opgaver, håber jeg virkelig der er nogle venlige sjæle derude, der har lidt ekstra tid til overs der har... -
HJÆLP! Feedback på min motiveret ansøgning !
ForumindlægHej. Jeg søger ind på idræt, på KU, på kvote 2. Derfor er jeg ved at skrive min motiverede ansøgning. Det her er kun et udkast, men jeg er gået helt i stå, så al kritik og gode ideer tager jeg meget gerne i mod. Jeg er mange for at jeg har sat mig selv for meget i fokus, i forhold til uddannel... -
Hjælp til valg af bachelor
ForumindlægHej Jeg står i et kæmpe dilemma, da jeg skal søge ind på en videregående uddannelse inden for 6 dage og samtidig ikke er afklaret med, hvad jeg gerne vil. Mit gennemsnit er over 13, hvorfor jeg højst sandsynligt vil blive optaget på min førsteprioritet uanset retning. Jeg finder følgende udda... -
"Fair løsning"
ForumindlægLad os få en debat om det nye udspil fra S-SF-oppositionen. Længe har et udspil været ventet fra den politiske venstrefløj og nu er det endelig kommet: Fair Løsning hedder udspillet og er en forlængelse af Fair Forandring, som Soc.dem og SF tidligere lancerede. Hovedpointen i udspillets forslag ... -
Terminsprøve erindring
ForumindlægHeeej, skulle skrive en erindring med hovedtemaet succesoplevelsen, og har skrevet en fortælling om mig selv, som jeg gerne ville vurderes på af jer. Gerne kritik(hvis der er noget) og måske en karakter:) Mit første mål -succesoplevelsen Indledning: Jeg vil fortælle, om noget af det, der ...
