Søgning på: dan turell gennem byen en sidste gang. Resultater: 6661 til 6680 af 127115
-
Hjælp
ForumindlægHejsa. Jeg ville lige spørge omd er var en venlig sjæl der ville/kunne hjælpe mig? Næste skal jeg i 3. g og have matematik på A-niveau (jeg havde B og 1. og 2. g) Det gik ikke så godt med matematikken de to sidste år, så jeg vil spørge om jeg kan forberede mig på nogen måde? Jeg mener, hvordan ka... -
Besættelse og demonstration. Deltager jeres gymnasium?
ForumindlægDen 2. okt. er der demonstration i Århus og København. Det er arrangeret af forskellige elevorganisation og de demonstrerer mod nedskæringerne på uddannelsesområdet. Deltager jeres gymnasium? Har I tænkt jer at besætte jeres skole som mange gjorde sidste år, og hvordan foregår det som regel? Hva... -
Gode Råd!
ForumindlægHej!Jeg skal snart op til min mundtlig prøve i tysk. Så jeg vil godt spørge de erfaren om nogle gode råd som kan få mine karakter op.1) Hvad skal jeg bruge af grammatik til at få gode karakter2) Andre råd er også velkommen -
kronik - problem
ForumindlægHej allesammen;)Jeg har en danskaflevering for til den 11/9. Det er en kronik, og her lyder opgaveformuleringen:Skriv en kronik med emnet ”Romantikken”, hvori du diskuterer, på hvilken måde H.C. Andersens ”I Danmark er jeg født” og Adam Oenlenschlägers ”Der er et yndigt land” egner sig som nation... -
rettesle.
Forumindlæger der nogen der vil rette den første halvdel af min stil. -
Engelsk resume
ForumindlægHejsa. Jeg er VIRKELIG dårlig til engelsk, så jeg tænkte om der ikke var en af jer herinde der ville læse en grundig korrektur af mit resumes af bogen "An inspector calls". Dette ville virkelig være dejjligt, da jeg afslutter engelsk i år, og min karakter bliver overført som studenterek... -
Procent (notationen)
ForumindlægJeg har siddet og undret mig over notationen for procentafvigelser i vores forskellige lærerbøger. Jeg forstår udmærket begrebet. Jeg har dog spekuleret på hvad der er mest rigtigt at skrive Hvis man skal finde ud af hvor meget a er steget ifht. b kan man gøre sådan her: (b-a)/b * 100 % = x... -
integral / stamfunktion
ForumindlægHej jeg har en opgave der hedder: En funktion er givet ved f(x)= 3ex + 4 Bestem den stamfunktion til f, hvis graf går gennem punktet (0,2) Svar= Først intergrere vi F(x) = 3*ex + 4x+ c F(0) = 3e0 + 4* 0 + c = 2 så isolere vi c 3+c = 2 c = 2-3 = - 1 Mit spørgsmål er ... -
Opfylder adgangskrav og kvotient, men blev tilbudt standbyplads - hvorfor?
ForumindlægHej Jeg har søgt ind på økonomi på KU, og er blevet tilbudt en standbyplads. Men jeg var sikker på at komme ind, da jeg opfylder adgangskravene, og har et gennemsnit, som ligger en del højere end adgangskvotienten. Jeg troede at adgangskvotienten var en garantikvotient, d.v.s at hvis man har den... -
Metaforer i digtet Natmaskinen af Michael Strunge
ForumindlægHej med jer :) Jeg sidder og skal op i dansk (FSA), og er i gang med min synopsis - jeg har trukket fordybelsesområdet 80'er lyrik, og har valgt prøveoplægget Natmaskinen af Michael Strunge. Men dog så har jeg nogle ting, som jeg ikke rigtig forstår i digtet, som jeg håber i kan hjælpe mig ... -
Hjælp!! Demokrati???
ForumindlægHar projekt Overskrift: Fra folkestyre til demokrati 1. Hvorfor ændrede det sig fra folkestyre til demokrati? • Hvor længe varede folkestyret? • Hvad var formålet med demokratiet? • Hvad synes folket om ændringen? • Er der stadig nogle lande der har indført folkestyret? &bul... -
1 år til usa
ForumindlægHej folkens. Jeg er en pige der gerne vil over og bo i USA i et år. Jeg er dog i tvivl om hvordan det foregår med visum og arbejdstilladelse. er der nogen der har erfaringer med dette? Hvordan finder man noget arbejde i en storby, og noget man evt. kan bruge fremover når man kommer tilbage. Alt... -
Jesus?
ForumindlægHvori ligger forskellen på den historiske Jesus og på den guddommelige Jesus? Altså, hvad er det, der gør, at der er denne skillelinje? -
Gratis mode
Forumindlæghej jeg vil bare lige fortælle om en hjemme side, hvor man kan optjene point, og købe ting for det ! Og sygt nok, det er helt GRATIS .. Man kan få nogle utrolig skønne ting, såsom tasker, gavekort,armbånd, halskæder osv .. (: Der er Stort udvælg. Det eneste DU skal gøre, er oprette en profil? ogs... -
Valg af uddannelse? Mennesker?!
ForumindlægHej brugere! Jeg har afsluttet 3.g med et snit på 9 og vil gerne studere psykologi på SDU - her ligger snittet fra 2010 på 9,3; tror i snittet ryger ned i år??! Udover dette, vil jeg gerne finde uddannelser som minder lidt om psykologi- har i nogle forslag??! Er rigtig ked af at jeg ikke har... -
Skær planen kuglen?
ForumindlægI opg. 1084b 3H lyder spørgsmålet således: Afgør om planen a skærer kuglen, tangere eller ikke har fælles punkter med den når: kuglens har centrum i C(0,0,0) og r=5, samt a: (x,y,z) = (4+s+3t , 1+4s+8t, 7+3s+6t). Her får kuglen ligningen: x^2 + y^2 + z^2 = 25. Mine venner mener man kan bruge li... -
Dermatophilus!
ForumindlægHvad danner dermatophilus? Hvor kan den udvikles? -
hjælp!!!!!!!!!!!!
Forumindlæg´hej alle sammen ::: er der nogen der kan hjælpe mig med at ret det sprogelig indhol f.eks. grammatik, ordforråd, alternative ord osv.. og selve formulering af sætninger og indholdet: og hvis i kan se hvis jeg har svaret rigtige på opgavet og hvis det var det det gik ud på.... tusind tak på forhå... -
redoxreaktion mellem saltsyre og aluminium
ForumindlægHej. Jeg har en opgave der hedder at jeg skal opskrive de relevante reaktionsligninger, samt delreaktioner for en redoxreaktion mellem metallet aluminium og HCl (saltsure). Derudover for jeg at vide at reaktionen mellem saltsyre og aluminium ikke går i gang med det samme, eftersom aluminium reage... -
linæer funktion
Forumindlægjeg er i gang med at lave matematik opgaver. men jeg går i stå her. fatter det ikke. nogen der kan hjælpe? =) En funktion er givet ved f(x)=-4x+6. a) Bestem grafens skæringspunkter med hver af akserne. b)Grafen for en linæer funktion g(x) går igennem punktet P(-2,4) og er parallel med grafen f...
