Søgning på: biologi pensum. Resultater: 7801 til 7820 af 11183
-
Dansk Mundtlig Eksamen
ForumindlægHej, Jeg har trukket "Romantikken" til 9. klasses afgangsprøve i mundtlig dansk. Jeg er lige nu i tvivl om jeg skal analysere et maleri, eller analysere en tekst. Jeg var oppe tidligere i år, i en slags prøve til den mundtlige eksamen, hvor jeg analyserede "En Ligflærd" af ... -
Andengradsligning
ForumindlægHej alle. Jeg er i gang med forberedelse til matematik eksamen. Det er en selvvalgt opgave, hvor jeg forsøgsvis har skulle inkludere så mange emner fra mit pensum. Jeg vil derfor gerne spørge om hjælp til andengradsligninger, og få så megen forklaring som muligt. Min opgave lyder; Et individ ... -
IQ
ForumindlægHvor meget siger en persons IQ om personen? Der er lavet amerikansk film om en person med meget lav IQ, men han havde et barn. De ville så fjerne hans barn, da de mente at han ikke var i stand til at opdrage det. Hvad mener I om det? Generelt bliver jeg nødt til at påpege at os mensanere samt h... -
Karakter
ForumindlægHej! Jeg vil bare spørger om hvordan, jeg får min karakter til at stig i historie og samfundsfag. Jeg har ikke så meget baggrundsviden pga. Jeg ikke dansker. Min lærer dømmer os på hvor meget vi siger i klassen. Vi har slet ikke fået nogle test noget i den stil, hvilket jeg synes er noget lort... -
Medicinstuderende på SDU
ForumindlægHey... Jeg er lige blevet optaget på medicinstudiet på SDU. Jeg starter desværre først den 1. februar, da jeg er ung - er blevet tvangsflyttet fra september til februar. Vil lige hører om der er nogle herinde som også skal starte den 1. februar? Vil også lige hører om hvordan SDU er, da jeg skal ... -
Strategisk analyse af Zara Danmark
ForumindlægJeg er i den situation at jeg skal lave en strategisk og økonomisk analyse af Zara Danmark. Det er i forbindelse med min SRP, så det er jo lidt vigtigt, at jeg vælger den rigtige analyse. Jeg hev derfor min VØ bog fra første år frem, og kunne se, at det var noget af det vi lærte i afsætning. Ne... -
Nulreglen
ForumindlægEr der nogle specielle kendetegn jeg skal lede efter, hvis jeg skal løse en 2. gradsligning med nulreglen? Hvordan kan jeg vide, at jeg skal bruge nulreglen? -
Hjælp mht. klage
ForumindlægHej. Jeg er i den uheldige situation, at jeg skal klage. Mit spørgsmål: Vi har flere gange fået afvide, at vi har ret til at se et tidligere eksamensspørgsmål eller noget, som ligner et eksamensspørgsmål. Mit problem er bare, at jeg gerne vil kunne understøtte denne påstand med en henvisning ti... -
Hvad er det periodiskesystem?
ForumindlægHej Kan I forklarer til mig, om hvad er det periodiske system ??? og hvis kan også forklare hvad er klorider , fordi jeg kan ikke finde noget information om den og jeg har ikke fåret nogle fra skolen , fordi jeg ny i min skolen . mange tak -
Du behøver ikke læse noget til historieeksamen!!
ForumindlægHej venner Jeg ville lige lave dette indlæg for at berolige nogle af de nervøse sjæle, der går rundt med dårlig samvittighed fordi de ikke har sat sig godt nok ind i pensum inden deres historieeksamen med 3 timers forberedelse. Jeg var selv oppe i går, hvor jeg trak emnet "Vesten erobrer ... -
Fysikbøger?
ForumindlægHej jeg skal have fysik A i 3g, men har her i 1. og 2. g haft de ringeste fysikbøger ever. De hedder "Fysik for 2.g" og 1., og 2.g bogen er gul og 1.g bogen er rød udenpå, og jeg får sikkert samme model i 3.g. Jeg synes virkelig at de forklarer tingene på en mærkværdig måde, og der er m... -
matematik eksamen!!
ForumindlægHey Folkens!!Jeg skal snart op i matematik eksamen.. mundtlig.. Jeg synes ik jeg er dum til matematik, men synes heller ikk at jeg klog til det. Har i nogle gode råd om hvordan man kan nå op til en herlig tal(karakter) vil så gerne bestå.. nogle ideer?? -
Hjælp til at isolere en opløftet faktor i en ligning
ForumindlægHej Hvordan isolerer jeg faktoren h i følgende ligning: Mvh. Emil -
nulpunkter og parabelligning
ForumindlægHej.Jeg har to problemer:1) Bestem a så f(x)=x^3-6x^2+9x+a har 3 nulpunkter. Jeg har isoleret a=-x^3+6x^2-9x Ud over det har jeg de lokale ekstremumssteder for f(x). x=3 v x=1. Hvad gør jeg nu?2) Bestem en ligning for parablen. Toppunktet har koordinatsættet (40,0) og den sk... -
Substitution af alkoholer
ForumindlægHey, første gang jeg er herinde :)Nå, men jeg vil bare spørge om, hvad teorien siger omkring substitution af primære, sekundære og tertiære alkoholer..Ved oxidation er det den primære der reagerer hurtigst og så densekundære og tilsidst den tertiære, er det også sådan når alkoholer bliver substit... -
Film:Der untergang..???
Forumindlæghey..er der nogen som har set tysk filmen untergang..?j sku se den med klassen men nåede det ikke..Og nu skal jeg skrive en filmanmeldelse af den på tysk..r der nogen som har skrevey opgave om den...???Hvis der er plzz kan i hjælpe...?J har ikke set den derfor... -
noter
Forumindlæggode historie noter ønskes -
monotoniforhold - hvad ? !
Forumindlægjeg kan simpelthen ikke finde ud af det ! :D please hjælp søges :D monotoniforhold i f(x)=x^4-4*x-2 - hvad menes der med monotoniforhold ? :S på forhånd tak. -
Tysk - Hvordan siger man?
ForumindlægHvordan siger man på tysk, på en høflig måde:"Undskyld, men vil De gentage spørgsmålet"MvhPeter -
forberedelse til 3 g
ForumindlægHej jeg tænkte på om der var nogen derude, der havde nogle gode råd til hvordan man bedst kan forberede sig til 3g her i sommerferien.På nuværende tidspunkt har jeg et snit på 9,4. Det er jo sådan set godt nok, men problemet er bare at jeg har tænkt mig at studere psykologi, hvilket kræver e...
