Søgning på: dan turell gennem byen en sidste gang. Resultater: 7821 til 7840 af 127115
-
Tegn grafen for funktionerne
Forumindlæga(x)=–x b(x)=x–2 c(x)=2x d(x)=-1/2x e(x)=2x–3 f(x)=1/2+3 -
Forsikring??
ForumindlægHej, jeg står og skal købe bil til sommer. Er 18 år og STX studerende. Forsikringer er somsagt dyre, men er der et sted man kan få studierabat åp bilforsikring? Husk lige at jeg går på STX og ikke universitet. Har set flere steder at UNI studerende kan få rabatter! -
Hvordan tegner jeg det på et stykke papir
ForumindlægHjælp, tak på forhånd -
Naturfag
ForumindlægHej, er der nogen, der kan hjælpe mig i gang med disse opgaver?Benzin indeholder bla. Oktan med den kemiske formel C8H18 Ved en fuldstændig forbrænding af oktan dannes der vand og kuldioxid.Opskriv et afstemt reaktionsskema for denne proces Mit svar: C8H18+ 12½02 bliver til 9H2O + 8CO2Hvor mang... -
OSMOSE! HJÆLP!!!!
ForumindlægHej :) Jeg er en pige som går i 1.g på gymnasiet og har et problem. Det handler om at jeg til i morgen skal skrive en rapport om osmose og et slags kartoffel-forsøg vi lavede i timen for noget tid siden. Problemet er at det er så laaang tid siden og kan næsten ikke huske så meget om det, og så h... -
Bestem f´(x) osv.
ForumindlægHej, jeg er så småt ved at læse op, og er støt på denne slags opgave, op til flere gange. Men ved ikke hvordan jeg skal håndtere den. Nogen der kan hjælpe? F(x) = x^3 - 6x^2 + 9x - 2 • Bestem f´(x) • Løs ligningen f´(x) = 0 • Bestem tangentens ligning i x=2 Tak på forhånd :) -
Talepapir
ForumindlægHey Jeg sidder her og laver talepapir til min at-årsprøve i morgen, problemet er bare at det er første gang jeg skal lave talepapir til AT. Jeg har fundet nogle opskrifter på hvordan man skal gribe det an på nettet, men er der nogen som har nogle gode råd at supplere med, eller erfaringer de har... -
iq er ikke det samme som at være klog
ForumindlægHej, jeg er en pige på nu 16 år som snart er færdig i folkeskolen. jer har i et stykke tid, haft det dårlig med mig selv, fordi jeg ikke mener jeg er klog nok. Det skal ikke på nogen måde forstås som mon jeg er dum. Nej faktisk har jeg en utrolig høj rumlig og logisk intelligens. Og en iq på ca. ... -
SU tilbagetalingshelvede!
ForumindlægMon der er nogen derude i det Danske land, der kan være behjælpelig med fif, gode råd eller blot en opmuntring... Min situation er denne: Jeg har været igang med mit studie siden sep. 2007. i august 2008 begyndte jeg i lønnet praktik, dvs jeg har modtaget SU i jan-jul 2008. I april bliver jeg ops... -
Mekanisme for basisk hydrolyse?
ForumindlægHej jeg er i gang med min SRP, og til sidst i min opgaveformulering skal jeg forklare mekanismen for den basiske hydrolyse og redegøre for sammenhængen med min bestemmelse af reaktionsordenen. Jeg også om matematik hvor jeg skal undersøge reaktionsordenen af den basiske hydrolyse for acetylsalicy... -
EKSAMEN- MED EGNE NOTER?!
ForumindlægHey- og tillykke med huerne der snart vælter ned over os :-) ER der nogen der kan give mig et afklarende svar på hvorvidt man må have sine på forhånd lavede noter (dvs. ikke fra forberedelseslokalet noter) med ind til selve eksaminationen i matematik? Helst med en off. begrundelse. Det skal nok l... -
Meget nem ligning men kan ikke finde ud af! :( en aflevering .. hjææælp.
ForumindlægLigninger skal være med mellemregning :( -2x-5=3x-2 2(4x-3)+5= -5x + 5 Den sværeste for mig :( 3(-3x+3 )+2x-2= 4x -2 5(-4x - 3) + 3 = - 4 ( - 5x - 3) -2(2x+2y)2 2(-3x - 3y )2 -
Hjælp til at finde areal
ForumindlægHej Studieportalen. Jeg tror jeg har stirret mig lidt blind på denne opgave.... nogen der kan hjælpe? Flangen er det blå område. Jeg kan sagtens finde grundlinjen i den retvinklede trekant og dermed også arealet af dén, arealet af den store cirkel kan jeg også finde frem til, og self. a... -
Meiose
ForumindlægHej alle, er der nogle som kan forklare hvad meiose er? Det er noget med at der er nogle forskelige faser, men jeg forstår ikke hvad det er? Er der nogle som vil hjælpe med at forklare det? Tak på forhånd -
Substitution af pentan og dichlor
ForumindlægOkay, jeg har virkelig brug for hjælp til den her. Opgaven lyder: Pentan og dichlor reager med hinanden. Opskriv reaktionsligningen med stregformler og navngiv samtlige mulige produkter. Angiv reaktionstype. Jeg har styr på reaktionstypen og på hvad stregformler er. Men det med at finde de samt... -
Eksponentiel funktion
ForumindlægJeg er gået lidt i stå med denne - er der nogle som kan hjælpe: En eksponentiel voksende funktion går gennem punktet (8,39) funktionen vokser med 6,8% ved en x-tilvækst på 1. Jeg skal bestemme forskriften herudaf..... Nogen der kan hjælpe - tak ? -
Matematik...help please...
ForumindlægHej... Jeg behøver hjælp til denne: for en person i hvile kan lungerumfanget tilnærmelsesvis beskrives ved en funktion V, givet ved: V(t)= 0,2sin((Pi/2)t)+2,5 hvor t er tiden, målt i sekunder, og V(t) måles i liter... a)Hvor mange gange pr. minut trækker den pågældende vejret? b)hvor stort et rum... -
"Tips og Tricks" rum
ForumindlægSavner nogle gange fx op til en prøve o.l. lige et par ark man kan løbe igennem med de grundlæggende ting i matematik kunne det fx være hmm hvordan man ganger brøker, kvadratsætningerne osv. altså de ting man let glemmer...ved ik om jeg er ene ?...ellers kunne man jo lave nogle sticky's til h... -
Gitterkonstanten
ForumindlægHej jeg har en rapport for i fysik, som jeg skal aflevere her i ferien. Men jeg har et problem med at bestemme gitterkonstanten. Opgaven lyder: Na-lysets gule linje har bølgelængden 589,3 nm. Idet vi går ud fra gitterligningen, kan vi bestemme d ud fra følgende skema og graf. Jeg vedlægger ske... -
Ris og ros
ForumindlægI denne tråd kan du give ris og/eller ros til den nye version af siden.
