Søgning på: biologi i fokus. Resultater: 8301 til 8320 af 14099
-
Logikken bag eksaminerne?
ForumindlægKære Studieportalen, Jeg skal op i fysik eksamen på A-niveau. Men jeg hævede først faget her i 3.g. Da jeg havde fysik på B-niveau var jeg til årsprøve, og vi havde egentlig fået opgivet spørgsmålene på forhånd. Og jeg ved, at på C-niveau har man 24-timers forberedelse. Men hvor i al verden er lo... -
Hjælp til fysikforsøg og tilhørende forklaring 9. klasse, mundtlig eksamen
ForumindlægHej derude, Jeg har intet lært i fysik fra 7.-9. klasse. Jeg har skiftet skole i 9. og nu vil jeg gerne forsøge at gøre mit bedste til eksamen. Vi skal op i gruppe og lave hver vores forsøg. Problemet er at jeg intet forstår. Kan I hjælpe mig med nogle nemme forsøg med nemme forklaringer til, hvi... -
DNA replikation
Forumindlæg1.Er der muligvis nogle der kan hjælpe mig til at forstå, hvorfor DNA's skal kopieres? Jeg læser i min biologibog at det har gøre med cellens livscyklus, at den skal deles ellers kan den udvikle sig til en kræftcelle? 2. Inden replikationen skal cellen : "Interfasen og delingsfasen&... -
naturlig udvælgelse
ForumindlægHej :) Som jeg har forstået det er naturlig selektion en art der bliver valgt frem for en anden naturligt. f.eks. det er ikke alle dyr der kan tilpasse sig med f.eks. et godt levested og mad. derfor dør en art flere af end andre. men man siger jo at mennesket kommer fra en abe hvordan har man... -
Hjælp "skelettet.
ForumindlægHej, er der nogen der har noter om skelettet, Jeg har virkelig brug for det. Jeg skal op til reeksamen i anatomi og alle mine noter som var gemt i bærbaren er blevet slettet. Håber virkelig at nogen kan hjælpe mig med det. Jeg er totalt stresset og skuffet og kan slet ikke nå at skrive noter om... -
Tvivl
ForumindlægHej jeg vil gerne bar ved hvilken uddanelske skal jeg tage til blive læge efter skolen.Jeg studerer i 8. klasse. -
studieretning
ForumindlægNæste år skal jeg starte på gym, og vil lige vide hvordan det er at gå på stx. Lige nu står jeg imellem hvad der er bedst at vælge som studieretning: Naturvidenskabelig eller Samfundsvidenskabelig, og vil lige spørger hvad forskellen og fremtidigt kan med disse to hovedretning? -
Biomedicin??
ForumindlægHej allesammen Jeg blev desværre ikke optaget på det studie jeg gerne ville ind på, som var medicin. Jeg havde desværre heller ikke valgt 'realistiske' anden og tredje prioriteter, så kom ikke ind på noget. Har kigget på de studier med ledige pladser, og der fandt jeg biomedicin, som jeg... -
Hvad gøre jeg?
ForumindlægHey folkens Jeg skal starte i 9 klasse, efter sommeren, men jeg er helt vildt bange for ikke at komme i gym, og det nok fordi jeg ligger på 4 i både dansk, og historie!!!! Jeg kan ikke lade være med at tænke på det! Hvor meget skal man have for at komme ind på gym? -
Celle-indholdelse?
ForumindlægHej har en svær opgave, jeg skulle have løst, men jeg kan ikke rigtig finde ud af det, har prøvet at google det men det er slet ikke på mit niveau, altså ikke forståeligt, skal læse dette dokument (vedhæftet fil), kan nemlig ikke forstå de fagord der benyttes her, venligst forklar dem. Jeg skal u... -
generlt spørgersmål om uddannelse
Forumindlæghej Jeg går i tiende. Jeg er virkelig dårlig til matematik og fysik, tror heller ikke at jeg kommer til at benytte det senere hen. Nu er det store spørgersmål så at, hvilke høje uddannelser kunne man tage hvor der ikke indholder matematik eller fysik? jeg skal jo selv afgøre hvad der er best og ... -
Journal???
ForumindlægGodaften. Jeg har fået til opgave at skrive en journal men jeg aner ikke hvad en journal er og troede det var ligesom en normal rapport. Nu står jeg i situationen hvor jeg er endt med 9 sider og ikke ved hvad jeg skal cutte fra. Nogen der evt. kan se på den og sige hvad der skal væk eller evt. re... -
Ikke set før? Snit 4.3
ForumindlægDet er sådan jeg er på mit femte semester på humanistisk uddanelse Jeg har længe gået og fortrudt min uddanelse helt ned til min gymnasielle HHX uddanelse. Jeg kom ud med et ufatteligt lavt snit på 4.3 da jeg nok skulle have opdaget at økonomi ikke er for mig. Jeg har altid været for bange til ... -
Forklaring af Figur???
ForumindlægHej Er der nogle der kan hjælpe mig med at forklare denne figur, som er vedhæftet? .. Har ingen idé. -
Forstå begreber
ForumindlægHej, jeg kan ikke forstå hvad forskelle på stof, partikler, celler, molekyler osv. er. Er der nogle der kan meget simpelt forklare dette? Hvad er forskellen på stoffer og grundstoffer? Og hvilken rolle spiller partikler og molekyler med disse? Mange tak. -
Hvorfor følger vand Na men ikke K? (Nyrerne)
ForumindlægHej. Jeg sidder og undrer mig over noget. Når aldestoron virker på nyren, står der i min bog, at den får Na ind i blodet og K ud i urinen. Med Na ind i blodet følger vand. Men hvorfor følger vandet ikke lige så fint K der udskilles? Hele fidusen med aldestoron er jo at få vand ind i blodet så vi... -
teori og principper
Forumindlæghej, i en problemformulering bliver jeg bedt om at identificere de teoretiske principper... hvad betyder det? har spurgt andre lære om dette spørgsmål og de ved ikke hvad min lære præcis mener med det... help! -
Ulykker med alkohol
ForumindlægUlykker med alkohol, hjælp gerne Tak påforhånd.. -
Dansk essay om "hånd"
Forumindlæghej jeg har lavet et essay om ordet "hånd". Jeg ved ikke rigtig om det er godt eller skidt, hvis i kan komme med en analyse og fortælle om der er noget som kan gøres bedre må i meget gerne fortælle det. Her er essayet: Hænder ser vi overalt på vores vej. De kan være smukke, de kan være... -
At lære latin
ForumindlægJeg er ved at lære latin, men det er en anelse uoverskueligt, hvor hovedfokus skal ligge i begyndelsen af indlæringen. Latin er meget grammatisk med dets mange ordstammer (deklinationer) og seks kasus, hvoraf vokativ og ablativ ikke er kendt på dansk, men kan det betale sig at gå i krig med gramm...
