Søgning på: fysik noter 9 klasse. Resultater: 8301 til 8320 af 63055
-
Elektromagnetisme-hjælp!
ForumindlægHey!!!!!!jeg sidder lige og laver en fysik rapport om ELEKTROMAGNETISME og er stødt på tusind-kroners spørgsmålet HVAD ER ELEKTROMAGNETISME!TJA....jeg har fundet ud af at elektromagnetisme er en magnet der består af en jernkerne og en spole! men hvad er en jernkerne?og hvad er en spole!mine svar:... -
Det er måske det vigtigste hjælp i mit liv... :(:(:( Help har brug for råd
ForumindlægHeeej , ALLE SØDE HJÆLPSOMME MENNESKER !!! Jeg skal vælge en studieretning inden i morgen faktisk.. OG ER VIRKELIG VIRKELIG I TVIVL..... :( Mine faglige kompentancer ligger nok mest til de sproglige fag. Men jeg brænder virkelig for medecin, men jeg er bare mindre god til fysik og mat. har i haf... -
Eksamen i Religion
ForumindlægHej jeg har nogle spørgsmål til eksamen i religion, for vi har ikke rigtig fået at vide hvordan den foregår. Vi har haft om buddhisme, jødedommen, kristendommen, naturtro og islam. Vi kører på ny reform, hvis nogen er i tvivl. 1. Er der nogen der kan give mig et eksempel på hvad der står på de p... -
Sandsynlighed og kombinatorik.
ForumindlægHej. Sidder her og er i tvivl om to opgaver. I en 9. klasse er der 20 elever. 12 ud af de 20 er piger, og 8 ud af de 20 er drenge. a) Hvad er sandsynligheden for at Hanne vælges? SVAR: 1/12*1/12 Jeg tvivler på at det er et korrekt svar. Nogen der kan hjælpe? b) Hvad er sandsynligheden for ... -
Oversættelse :(
ForumindlægHej er der ikke nogen der vil rette grammatikken igennem.. Det der står i (...) betyder at det også kan være enten i ental og flertal. 1. Jim knows, what hyperinflation is, but he does not understand what it is which starts it. Jim ved hvad hyperinflation er, men han forstår ikke hvad det er der... -
Mundtlig matematik
ForumindlægHej Er der nogen der har noter til mundtligmatematik 10.klasse ???? -
Cicero
ForumindlægNogen der har nogle noter til Cicero?? HJÆLP -
mein kampf tekst 7 og 8
ForumindlægEr der nogle der ved hvor man kan finde noget detaljeret om tekst 7 og 8 i hitlers mein kampf. Skal gennemgå dem i en klasse, men forstår ikke helt tekst 7 om racelære. Nogle der kan hjælp? -
karakter
ForumindlægHejsa .. du I ikk lige hurtigt læse den igennem og give en karakter både for sprog og indhold, uden rettelse.. It was the 29th of November the night before 30th of November, 1990. That night became unforgettable for everyone. I was supposed to fly to Singapore, but the flight crashed down. The ... -
Oversættelse - rettelse?
ForumindlægJeg skal oversætte fra dansk til engelsk .. ------------------------------------------------------ "En anderledes ferie 1) Tror du, det nogen sinde vil lykkes dig at vænne dig til den danske sommer? 2) Kan du holde ud at se på tyske og skandinaviske turister på Mallorca og Rhodos? 3) Er du... -
rettelse af lille oversættele
Forumindlæghey alle sammen :) sidder her og er færdig med at oversætte en lille opgave, vil meget gerne have at nogen af jer eksperter ser den igennem for fejl. dansk version: Den gode klasse Eleverne accepterer hinandens faglige og personlige forskelligheder. Klassen arbejder gerne både som hel klasse... -
linjestykke
ForumindlægHej alle sammen! Jeg sidder her og er i vanskeligheder! For en uges tid siden fik jeg 9. klasses afgangsprøve fra 1994 et af stykker har fået mig i vanskeligheder og det værreste er at det skal afleveres imorgen, så ville lige hør om der ikker var nogle der kunne hjælpe???på forhånd tak :) -
Kroner p.a.
ForumindlægHer får i lige opgaven :) Hvis jeg sætter 2400 kr. i banken til 4.5% p.a. hvor mange penge kan jeg så hæve efter et år? Hvor mange, hvis jeg hæver dem efter 9 måneder? på forhånd tak! -
00 i matematik
ForumindlægHej Jeg går i 9 klasse, hvor jeg går rundt og stresser rigtig meget over matematik, min hverdag blive ødelagt fordi jeg tænker for meget over det. Mit matematik er på 00, jeg har virkeligt svært ved at forstå det og jeg prøver mit bedste at lære det, men ryger ikke op i hovdet på mig. Er det n... -
Skifte fra hhx til stx?
ForumindlægHey Er i tvivl om jeg vil blive på min hhx uddannelse efter sommer. Jeg er næsten færdig med med 1.g, synes klassen er fint nok og hyggelig, men den er rimelig useriøs, og i mange timer mister stort set alle fokus :/ (specielt matematik og VØ) Derfor overvejer jeg lidt at skifte til stx (alment g... -
Positive og negative tal
ForumindlægSkriv en regel for facits fortegn når vi ganger eller deler A. To positive tal fx 27:3 B. Et positivt og et negativt tal fx 9•(-3) C. Et negativt og et positivt tal fx -27:3 D. To negativet tal fx (-9)•(-3) -
Engelske sætninger?
ForumindlægCan/may/must/will/shall/ought to/fremtid + hjælpeverber Translate 1. I skulle ikke bruge alle jeres penge på bras. 2. Marie har aldrig villet gå i grønt. 3. Hun har måttet nøjes med blåt, fordi hun er rødhåret. 4. Hendes mor har aldrig villet acceptere hendes smag. 5. Han fok lov til at... -
Hr. Peders slegfred
ForumindlægHey Noget der evt. har læst hr. peders slegfred ele rhar nogle noter til det fra en gennemgang i klasse? Skal analyserer men har ik helt forstået der, og jeg ved ik hvordan jeg rigtig skal begynde, men ja HJÆLP?! 43. Hr. Peders Harpe. 1. Hr. Peder giljed hin liden Kirstin : ... -
SSO ?
ForumindlægHej.. jeg siddr med min SSO og jeg har fået nogle opgaver på billag hvor en eller flere SKAL inddrages.. Men mit spørgsmål er så hvorvidt disse sider som opgaverne fylder tæller med i de 15 sider som opgaven skal fylde?? -
Koblede ligevægte
Forumindlæg1. AgI(s) + 2 S2O32-(aq) = Ag(S2O3)23-(aq) + I-(aq). Baggrund: Ligevægt 1. er en kobling mellem de to ligevægte: 2. AgI(s) = Ag+(aq) + I-(aq) 3 Ag+(aq) + 2 S2O32-(aq) = Ag(S2O3)23-(aq) Hvordan finder man koncentrationen af [I-] ? Jeg kan se andre koblede ligevægte, men ikke lige ne...
