Søgning på: biologi i fokus. Resultater: 8781 til 8800 af 14099
-
HJÆLPP KOMMA I STIL
ForumindlægNaturalismen opstod i Frankrig i sidste halvdel af det 19. århundrede, hvorefter den blev spredt til andre europæiske lande. Ordet ”naturalisme” betyder naturforsker og kan sættes i sammenhæng med den naturvidenskabelige betragtningmåde. Naturalismen havde sit gennembrud i Danmark efter 1870 og b... -
Info fra uni
ForumindlægHej...Jeg er optaget på ruc fra i år og har også bekræftet, at jeg ønsker studiepladsen. Derfor undre det mig, at jeg ikke har fået noget infomation om mødested osv. I brevet d. 28. juli stod der, at jeg vil få mere information i løbet af august. Der stod også er der er studiestart d. 23. august.... -
Hvad sker der for lærer på gymnasiet????
ForumindlægJeg har et spørgsmål. Hvordan kan det være at lærere på gymnasiet ikke giver ordentligt feedback, men alligevel tror at vi bare kan læse deres tanker og ved hvad der skal forbedres i næste aflevering? Fx. min engelsk lærer skriver kun "meget fint arbejde" "fint" og give... -
Det bestemte punkt
ForumindlægI differentialregning bestemmer man hældningen af tangenten i et bestemt punkt, x0, men hvorfor er det x0 og er det kun x0 man benytter; altså må man f.eks. ikke benytte x1, x2, x3 ....xn -
KRONIK HJÆLP
Forumindlægdet er første gang jeg skriver en kronik. Så jeg vil lige se om dette er rigtig at starte en Kronik? Avisartiklen er skrevet af Christian Elmelund som er ph.d studerende ved Institut for statskundskab på Syddansk Universitet. I sin artikel, skriver han om forskellige valgmetoder, så som: Negat... -
Meget usikker på eksamen!!
ForumindlægHej ... Jeg skal til eksamen i AT på mandag og jeg er meget meget meget usikker på om jeg har struktureret mit talepapir rigtigt. Jeg har fået forskellige svar fra de forskellige lærer og jeg er generel meget forvirret.. Er det for lidt at mit metodeafsnit kun fylder ca. 2-3 min , mens besvarelse... -
deltage i undervisning på et hold, man ikke er tilknyttet?
ForumindlægHej. Jeg står i den situation, at jeg efter sommerferien skal have Biologi B. Jeg har både søgt at få Biologi og Matematik på B-niveau næste år, men så vidt jeg ved, kan jeg kun få biologi. Dette forårsager så, at jeg skal have mat B i 3g i stedet for. Og altså et års pause fra matematik. Jeg har... -
Naturfaglig gruppe evaluering/eksamensprojekt
ForumindlægHej! Jeg sidder og er bagud med mit evalueringsprojekt i naturfag, som jeg skal til eksamen i. Det er en synopsis der skal dække over de 3 fag; kemi, biologi og geografi. Mit problem er, at der skal afleveres en problemformulering om få dage - og jeg ved stadig ikke hvilket emne jeg vil skrive om... -
Mangel på spørgsmål
ForumindlægHej jeg sidder og er igang med at skrive spørgsmål til min naturfags mundtlig eksamen. Jeg har trukket "Den enkelte og samfundets udledning af stoffer" som overemne og min underemne er syreregn. jeg har indtil videre 9 spørgsmål (jeg skriver dem nedunder) men jeg mangler i hvert fald st... -
SSO; snyd; DGS; social arv
Forumindlæghttp://www.jp.dk/kbh/artikel:aid=3443682/\n\nHvad er nu det for noget?!\n\n"Landets 3.g'ere sidder i denne uge derhjemme og knokler med den større skriftlige opgave. Men i hjem, hvor forældrene er akademikere, får eleverne bedre hjælp, end hvis mor er rengøringsdame, og far kører lastbil... -
Værdikæde og værdikædeanalyse
KompendieEn virksomheds værdikæde består af en række aktiviteter, der forløber igennem virksomheden og som i sidste ende skal skabe værdi for den enkelte kunde. Når man som virksomhed udarbejder en værdikædeanalyse, gøres dette, fordi man ønsker at vurdere hvilke aktiviteter i virksomheden, som skaber mes... -
Dansk/historie opgave
ForumindlægMit spørgsmål er til min problemformulering/fokus Det jeg godt vil skrive om er Hitlers vej til magten, med fokus på holocaust/jødeforfølgelse. Jeg synes det er spændende at se hvilken udvikling der er sket, og hvorfor folk kunne lade den ske. Hvorfor var jøderne syndebukkene, og hvilken rolle h... -
SRP - Hjælp til emnefokus i samf (har 2 idéer)
ForumindlægHej folkens, Jeg har gået og spekuleret over emner i lang tid, og er efter lang proces kommet frem til, at jeg godt kunne tænke mig at skrive omkring mediernes magt - altså velsagtens under samfundsfagsemnet: Massemedier- og meningsdannelse. Jeg har to "cases" om man vil, som jeg inte... -
Hjælp til analyse og vurdering - Haster!
ForumindlægDet er gået op for mig at jeg har manglet at huske på mit fokus til min SRP, så jeg er ret langt bag ude, i forhold til hvor jeg burde være. Jeg skriver i engelsk og psykologi, og min opgave handler om homofobi. Mine problemstillinger lyder: Redegør for relevante socialpsykologiske psykologiske ... -
råd mht. opgave indenfor "overvågningssamfundet og dystopi" i engelsk-samfundsfag
ForumindlægHej! Jeg har valgt at skrive infor området "overvågning og dystopi" og vil tage udgangspunkt i George Orwells roman "1984". Der er dog opstået et problem i forbindelse med indsnævringen af min opgave. Det oplagte er jo at se på overvågningssamfundet som begreb og perspektive... -
Hiphop kulturen i New York
ForumindlægKære alle, Årets AT emne er kommunikation, og i den forbindelse har jeg valgt at arbejde med hiphoppen i New York. Min problemformulering lyder således: Hvordan er de amerikanske hiphop kunstneres musik påvirket af deres miljømæssige og økonomiske baggrund samt hvilken rolle har ungdomskulturen... -
Selviscenesættelse af sportsstjerner - hjælp
ForumindlægHej. Jeg i 3.g's AT opgaven valgt at arbejde med emnet: Selviscenesættelse af sportsstjerner. Jeg har valgt fagene Dansk A og Psykologi C. Jeg vil arbejde med forskellen på sportsstjerner i individuelle sportsgrene og sportsstjerner i hold sportsgrene, hvordan de har et forskelligt behov for ... -
Til lektieguruer
ForumindlægHey... Jeg opretter denne tråd fordi, jeg vil gerne lære at skrive en god stil. På hvilke måder kan I hjælpe mig? Jeg vil først og fremmest vide når I skriver jeres stil, hvilke tanker I har, hvordan kombinere I sådan så stilen bliver god, hvad gør I for at få det såkaldte 12 tal.. Jeg ved en sti... -
Problemformulering Hist.-Eng.
ForumindlægHej alle sammen! Jeg skal i AT skrive om den industrielle revolution i England i fagene engelsk og historie (med samfundsfaglig vinkel) Jeg ønsker primært at komme ind på forholdene under industrialiseringen (arbejdernes) da jeg i engelsk skal læse Hard Times (af Charles Dickens), hvor disse også... -
Hjælp med stile
ForumindlægHej alle. Jeg er sku lidt på spanden, vedrørende nogle stile. Sagen er den at jeg har været syg i 1 uge, og skulle egentlig havde lavet stile, men jeg har simpelthen ikke været til noget. Tænkte på om der var nogle rare sjæle derude, som måske kunne komme med noget inspiration til at starte p...
