Søgning på: fysik noter 9 klasse. Resultater: 8841 til 8860 af 63055
-
Gitterkonstanten
ForumindlægHej jeg har en rapport for i fysik, som jeg skal aflevere her i ferien. Men jeg har et problem med at bestemme gitterkonstanten. Opgaven lyder: Na-lysets gule linje har bølgelængden 589,3 nm. Idet vi går ud fra gitterligningen, kan vi bestemme d ud fra følgende skema og graf. Jeg vedlægger ske... -
Hvad betyder enheden?
ForumindlægJeg har en opgave i fysik der lyder: hvor mange [ps] er 0,00785 [s] jeg ved ikke ved [ps] betyder? -
mat a
ForumindlægEt kar med saltvand tilføres løbende en saltopløsning, men der løber saltvand ud af karret. I en model kan udviklingen i saltmængden i karret beskrives ved en funktion S, der er løsning til differentialligningen dS/dt= 1,5 - 2/100+t * S, hvor S(t) er saltmængden i kg og tidspunktet t i ... -
Skriftligt arbejde i gymnasiet
ForumindlægJeg har i længere tid følt at der er en uhensigtsmæssig fordeling af det skriftlige arbejde i gymnasiet, i hvert flad på STX hvor jeg skal til at i 3.g efter sommerferien. Hvorfor skal sprog- og naturfagene have patent på det skriftlige arbejde? Jeg synes det er en urimelig skævvridning, at man... -
Eksamen
ForumindlægHejsa jeg skal om en månedes tid til fysik eksamen på folkeskolen.,. og det er praktisk er der ikke noget jeg kan gøre.. hvad skal jeg gøre... Kan i give nogle gode råd eller vejlede mig.... -
Matematik hjælp!!
Forumindlægskriv som decimaltal: 5 % 9a - 9 - a = ? (7x - 6y) - (3x (plus) 4y = ? 1 (plus) 1/2 (plus) 1/4 = ? 15 % af 600 kr. er ? 40 % af et beløb er 200 kr. Hele beløbet er ? de var de spørgsmåle som jeg ikke forstod. Håber I kan hjælpe mig. -
Uddannelsen - hhx
ForumindlægEn uddannelse er en vigtig del i ens liv. Efter 9.klasse skal man beslutte hvad man vil. 10.klasse, hhx, htx eller måske hg o.s.v. - Jeg selv har valgt 10.klasse skolen MEN jeg overvejer ligenu kraftigt om jeg skal tage en hhx uddannelse.. Men helt ærligt såé kan jeg intet finde om, hvad man ka... -
hvor kommer 3-tallet fra? haster
ForumindlægHej. Jeg har fået hjælp til denne opgave: Bestem en ligning for tangenten til grafen for f(x)=x^(1/2)=√x i punktet (9,f(9)). hvor vedkommende har hjulpet mig med dette: f(x)=√x tangent y=ax+b a=f9;(x) f9;(x)=1 / 2√x f9;(9)=1 / 2√9 =1/6 indsætter (x,y)=(9,f(9))... -
hjælp
ForumindlægHej jeg har en opgave om at skrive en lille tysk stil "Kort stil 100 ord - emnet er frit - forholdsordene aus, bei, mit, nach, von og zu skal indgå i teksten (husk de styrrer dativ)" ved ikke om det er rigtig kan i hjælpe mig ?? hvis der er andrer fejl skriv gerne Mange tak på forhån... -
Hvad er det periodiskesystem?
ForumindlægHej Kan I forklarer til mig, om hvad er det periodiske system ??? og hvis kan også forklare hvad er klorider , fordi jeg kan ikke finde noget information om den og jeg har ikke fåret nogle fra skolen , fordi jeg ny i min skolen . mange tak -
Hvad bestod jeres 9.kl pensum af ?
ForumindlægHeej .Jeg tænkte på om der var nogle der ville fortælle mig hvad deres 9.klasses pensum bestod af i fagene ; historie, biologi, fysik/kemi, geografi og samfundsfag .. ??Bare sådan generelt de vigtigste emner og så videre .. -
Sætninger med genetiv HJÆLP
ForumindlægNogle der vil hjælpe mig med disse genetiv sætninger? 7. Husets altan faldt ned, da fuglen landede på gelænderet. The balcony of the house collapsed, at the time the bird landed on the railing. 8. Jeg måtte vente fire timer hos lægen. At the doctor I had to wait four hours. 9. Har d... -
Hjælp med en formel
ForumindlægJeg har lidt problemer med en udregnegning til en opgave, som jeg har fået for omkring energi. Jeg skal bruge denne formel: Etermisk = m * c * (Tslut -Tstart), jeg skal udregne det teoretiske energi forbrug. m= 0.3503 c=4.184 Og så er mit spørgsmål, hvad er Tstart og Tslut? Altså ved opv... -
Oversættelse
ForumindlægVil blive glad, hvis nogen ville se om dette ser nogenlunde fornuftigt ud :-) En anderledes ferie 1) Tror du, det nogen sinde vil lykkedes dig at vænne dig til den danske sommer? 2) Kan du holde ud at se på tyske og skandinaviske turister på Mallorca og Rhodos? 3) Er du holdt op med at drømme om ... -
Alverdens formler
ForumindlægHalløjsasa.. Jeg har fået den tvivlsomme ære, at blive udtrukket til en herrrrrlig fysikeksamen (STX, B-niveau). Mit problem er bare, at min lærer snakker om udledning af formler - og dem er der krafteddeme mange af. Så mange, at jeg har mistet overblikket over, hvilke formler der skal udledes ... -
Oldtid eksamen
ForumindlægJa så er min næste eksamen oldtidkundskab. Og jeg har nogle spg. hertil, som jeg ikke helt kan finde svar for i de gamle tråde.Som jeg har forstået det, så får man en kendt tekst, f.eks. en side fra iliaden og et kendt monument? Derefter skal man sætte sig ind 25 min for at forberede til fremlægg... -
Reducer logisk udsagn (Diskret matematik)
ForumindlægHar dette udsagn, som skal reduceres til et simplere. [(¬q → p) → (r ∧ ¬p)] ∨ [(r → ¬p) → (¬q ∧ p)] Måden det skal gøres på er ved hjælp af en liste med logiske ækvivalenser. Jeg er nået frem til dette indtil videre: [¬p ∧ (p ∨ r) ∨ ... -
Fysiknoter til Madkemi, Svingninger, Bølger, Lyd og Alkohol
ForumindlægJeg skal snart op til min eksamen og jeg håbede på at der var nogle flinke personer der har noter i følgende emner: Madkemi, Svingninger, Bølger, Lyd og Alkohol. Tusind tak! Og, hvad må jeg have med op til min fysik eksamen? Computer, noter etc? -
Kom med et svar, er lost!
ForumindlægHej alle :) Jeg vil rigtig gerne på stx, efter 99;ne klasse, jeg går i 89;ne nu, men jeg er usikker på jeg kan komme ind, for mit snit ligger kun på 4, og jeg ved det burde ligge højere, mit matematik lærer, har nemlig givet mig 4 på årskarakteren, selvom jeg fik 7 fik termin - og vi har al... -
Hjælp, Gymnasium
ForumindlægHej folks Jeg går i 9. klasse, og har tænkt mig at tage til Gymnasium efter dette. Jeg har tænkt mig at vælge matematik a-nivea, men når jeg sidder herinde og kigger på opgaver bliver jeg helt... væk? Alle de underlige tegn gør mig forvirret, og er dette noget man kan lære på disse år i gymnasiet...
