Søgning på: fagprøve eksempler. Resultater: 8921 til 8940 af 9751
-
2 Modstanden og varmen i en ledning
ForumindlægHEJ! ved godt det måske er at trænge sig på med sidder i en meget tidspressende situation, hvor jeg har valgt at spørge folk direkte om hjælp til disse opgaver: 2 Modstanden og varmen i en ledning Udgangspunktet er: en typisk ledning fra en elektrisk installation i et hus. Ledningen er lavet af... -
Hjælp til tragtindledning
Forumindlægjeg er igang med min indledning hvor jeg forsøger mig med en tragtindledning. Jeg har skrevet det generale og det konkrete. overblikket skal jeg nok selv få skrevet så det er ikke noget problem :) mit spørgsmål er bare synes i den er god? fanger den læseren eller er den helt hen i vejret? giv ev... -
Redox
ForumindlægHej alle! Jeg sidder og læser om redoxreaktioner i forbindelse med rustdannelse. Når der sker en reduktion sker der jo også en oxidation. Når noget reduceres modtager der elektroner og når noget oxideres afgiver det elektroner. Det jeg ikke forstår er hvordan man i konkrete redoxreaktionsskem... -
Delkonklusion - Hvordan?
ForumindlægHej Nu har jeg godt nok smidt det her spørgsmål ind under AT, men egentligt er jeg en 10.klasses elev, som har gang i projekt, der er bygget ud fra AT'en. Jeg har om emnet: Brystkræft Vores problem formulering lyder: Vi vil undersøge, om det er den mest optimale måde, hvorpå det da... -
Differentialregning - emner?
ForumindlægHalløj i fantastiske mennesker! :-D Jeg skal lave en emneopgave omkring emnet "differentialregning". Jeg har fået stillet 2 opgaver som jeg skal løse i min emneopgave. - den første opgave omhandler en løber, som har skrevet sine data ned, hvor man så skal finde forskellige tangenter, ... -
Fosterdiagnostisk og samf (sociologi) - HASTER!
ForumindlægHej Jeg sidder i noget af et problem. I min AT-eksamen har jeg valgt at skrive i biologi og samfundsfag, under emnet, "kampen for det perfekte barn", i kampen for det gode liv. Mine problemstillinger lyder således: 1. Hvilke biologiske teknologier har vi til rådighed i kampe... -
Hjælp til analyse af et digt
ForumindlægHej jeg har brug for hjælp til analyse af Jeppe Aakjærs digt. - Ved godt jeg kan gå efter 'digt analyse model' Men har dog stadig brug for at forstå digtets betydning og tolke det, da jeg skal skrive en stil om digtet digtet hedder Karlsvognen : http://www.kalliope.org/digt.pl?longdid=aak... -
Hvor personligt må et essay være?
ForumindlægHej :) Jeg er ved at skrive et essay, og er lidt i tvivl om om det måske går han og bliver lidt for personligt om klummeskribents-agtigt. Smider lige nogle eksempler så kan i jo se: "Nu har jeg så lige læst Thomas Blachmans biografi for 3. gang. Nogen synes måske manden er tosset, andre at ... -
Kemi A 31. maj 2010 Opg. 4. Wc-rens
ForumindlægHej alle kemi elskende personer derude. :-) Min veninde og jeg har en del problemer med denne opgave, og derfor søger vi nu hjælp ved Jer. Det er især opgave B vi bøvler med. Opgaven lyder: En flaske wc-rens indeholder en monohydron (monoprot) organisk syre. Øvrige indholdsstoffer har ing... -
Hjælp, hjælp hjælp.
ForumindlægKommenter nedenstående eksempler på dansk med anvendelse af relevant grammatisk terminologi. 1. in rosa’s case 2. you find some people that lives 3. If someone differs from the norms, FX due to their skill they will most likely become a victim of victimization. 4. Rosa, our main character i... -
Hjælp til at rette 3 sætninger
Forumindlæg1) Da de har kørt i to minutter, ser de kiosken. --> Wenn sie zwei Minuten gefahren haben/sind (?), sehen sie den Kiosk. Vi har jo en kort tillægsform (gefahren), som jo er en bevægelse. Kommer i tvivl om vi skal bruge 'sind', da vi normalt bruger en form af 'sein' ved netop be... -
Hvordan analyser jeg?
ForumindlægHej alle, Jeg er lidt i tvivl om, hvordan jeg skal analysere. Jeg kommer altid til at forveksle det med diskussions delen. Jeg har det også med at indramme analyse delen så meget, at jeg kun kan se hvordan man analysere, hvis det er udfra en novelle, en bog osv. Men når det kommer til sådan noge... -
Cannizarro reaktion
ForumindlægFølgende spørgsmål er stillet ang. en cannizarro reaktion: 1. Hvad er en Cannizaro reaktion? Vis et eksempel med afstemt reaktionsligning 2. Opskriv mekanismen for Cannizarroreaktionen. I hvilket mekanistisk trin sker redox-reaktionen? 3. Hvad er en krydset Cannizarro reaktion? Vis et eksemp... -
Fysik eksamen C niveau 2011 24 timer
ForumindlægHej :) Skal op i fysik eksamen d. 1/6 og det er 24 timers forberedelse, og er ved at pisse i bukserne ved tanken om den eksamen :( men har nogen spørgsmål, som jeg håber i kan/gider at svare på: 1. Hvor meget bør man egentlig læse op i tidsrummet indtil selve dagen hvor man trækker sit spørgsmål?... -
SRO - HJÆLP!!!
ForumindlægHej alle... Jeg skal aflevere SRO i morgen, og er på nuværende tidspunkt desperat! Jeg er kommet til at skrive i en forkert fagkombination, og har nu været nødt til at ændre det brat... Jeg skal nu skrive i Engelsk A og Mediefag B, men har ingen idé om, hvad jeg kan skrive om. Min opgave lyder så... -
Integration ved substitution
ForumindlægSå vidt jeg ved, er der flere metoder til at integrere ved substitution I min bog har de udtrykket (jeg kan ikke indsætte symboler, hvorfor int står for integralet) int f(g(x)) * g '(x) dx = int f(t) | t=g(x) (1) De har eksemplet med funktionen h(x) = (2x-3)/(x2-3x+5) som skal integr... -
Eksamensspørgsmål mat A eksamen.
ForumindlægHej alle. Jeg er igang med at sommersupplere fra mat b til A. Jeg har snart eksamen og kunne godt bruge lidt hjælp til nogle af mine eksamensspørgsmål: 1) ,,Du skal specielt gøre rede for lineær vækst, eksponentiel vækst og potensvækst." Jeg har helt styr på lineær, eksponentiel og potens... -
HJÆLPPPPP ?
ForumindlægHej. Jeg har skal skrive en rapport om forrurening/Makroindex i Værebro å. Jeg er næsten færdig men mangler teori og diskussion. I teori har jeg fået nogen spøgersmål som jeg skal svar på og det lyder sådan her: Forklar med dine egne ord, hvad teorien bag makroindexundersøgelsen er. Forklar... -
Valg af (nem)uddannelse/sabbatår efter STX
ForumindlægHej Studieportalens brugere. Jeg henvender mig, da jeg godt kunne tænke mig nogle ideér/eksempler på, hvad jeg kunne lave efter STX. Jeg har musik som det vigtigste element i min hverdag, og jeg kunne godt tænke mig at se, hvad der kunne komme ud af et år med musik (selvstændigt, ikke i relatere... -
blodtyper
ForumindlægEr der nogle der kan hjælpe med disse spørgsmål? 3) I Danmark har næsten halvdelen (42 %) af befolkningen blodtype 0, mens kun 10 % har blodtype B. Hvordan kan det være, når nu IB-genet dominerer over i-genet? 4) En mor har blodtype A. Alle hendes børn har blodtype 0. Hvilke(n) blodtype(r...
