Søgning på: matematik a skriftlig eksamen. Resultater: 9041 til 9060 af 181598
-
Mat A, diff. Isolere X
ForumindlægHej! Nogle venlige mennesker herinde der kan det her: Opgave 13 (i matematik A august 2008) f``(x)= 2/ kvadratrod X - X=0 isolere x det er for at bestemme monotoniforhoden.. På forhånd tak ;) -
Mundtlig eksamens aflevering
ForumindlægSå er jeg noget til den sidste opgave! Håber i kan hjælpe. Et andengradspolynomium f er bestemt ved: f(x) = ax2 + bx + c. Det oplyses, at f har nulpunkterne -2 og 4, samt at f(1) = 4,5 a) Bestem tallene a, b og c. Takker mange gange på forhånd. :) -
Emneforslag SRP - Matematik + Engelsk
ForumindlægJf. kapitel 1 i SRP-bogen, er dette en fagkombination, som vi ikke længere anbefaler. Her kan du finde emneforslag til studieretningsprojekter i Engelsk + Matematik. Du kan du også selv kan bidrage med forslag (Emne, problemstillinger, evt. litteratur). -
Mundtlig eksamen spørgsmål - funktioner
ForumindlægHej! Er igang med at forberede spørgsmålene til mat B eksamen. Et af spørgsmålene lyder: "Funktioner Du skal bevise sætningen om hældningskoefficienten for en ret linje. Du skal desuden behandle grafens placering i koordinatsystem for henholdsvis en lineær funktion og et andengradspo... -
hjælp matematik den linære funktion
Forumindlæghej jeg har en opgave der lyder følgende For den lineære funktion f gælder følgende; Dm(f) = [-8,4], f(2) = -3, f(-3) = 4 a. Bestem en forskrift for f b. Tegn grafen for f og angiv Vm(f) c. Bestem skæringspunkter mellem f og koordinatakserne. hvad skal jeg her er totalt lost på det område -
Hjælp matematik ligning, ( modstande )
Forumindlægnogle der kan hjælpe mig med at udregne den? den er til i morgen Opgave 17 På figuren ser du en parallelforbindelse bestående af to modstande i et elektrisk kredsløb Modstanden R mellem A og B er givet ved flg. formel: 1 over R = 1 over R1 + 1 over R2 a) Opstil en formel til beregning af R2... -
Hjælp til spørgsmål i mundtlig matematik.
ForumindlægHej allesammen. Jeg skal snart op i mundtlig matematik, hvilket er min store skræk. Jeg er ualmindelig dårlig til faget, så jeg vil blive virkelig glad, hvis jeg bare kan bestå. Jeg har utrolig svært ved matematik, og kan næsten ingenting, hvilket går mig meget på. Hvis du har tid og overskud ti... -
Gode udtryk til skriftlig engelsk
ForumindlægHar været så uheldig at trække skriftlig engelsk... Ville høre om folk havde nogen gode udtryk, som man kan bruge i en engelsk skriftlig delprøve 2 STX! Andet hjælp modtages også, er så meget på røven lige nu! Kan intet engelsk og faget interesser mig ikke! Mvh. DumpeGuy -
Opgave 148 - Teknisk matematik
ForumindlægHejsa, jeg er ikke så god til beregning af cirkeludsnit og ved ikke helt hvordan jeg skal kunne få resultatet til at give det rigtige facit, som er 5493,4 mm^2 -
SPANSK Haster! EKSAMEN !! - forstå citat
ForumindlægHej alle Nogen der kan forklare mig hvad det her betyder? Además, colabora con el traslado de un sinnúmero de espanoles a la Union Sovietica, e incluso ella misma se traslada el bloque comunista, donde es exiliada debido a la existencia del fascismo en Espana. Corre el ano de 1977, ... -
Hvordan foregår samfundsfag eksamen
ForumindlægHej alle. Her onsdag skal jeg op til samfundsfag eksamen. Jeg har spurgt mine klassekammerater hvordan eksamen foregår og de er også meget i tvivl. Jeg har ikke mulighed for, at kontakte min lærer og derfor vil jeg spørge om nogen havde erfaringer fra 9 klasse samfundsfag eksamen. Jeg har godt se... -
Bio eksamen.. Hvordan foregår det?
ForumindlægJeg skal til biologi eksamen og jeg frygter det, da jeg aldrig har prøvet det før ... altså heller ik årsprøver.. så jeg har ikke en fornemmelse af hvordan det kommer til at forløbe andet end det min lærer sagde med at man trækker et spgl.har DU nogle gode råd til mig?Er det spgl man trækker gene... -
hjælp til eksamen!
Forumindlægskal have hjælp til at udregne brændverdien Ak volumen: 0,015 m3 energi 1,2MJ skal bruge formler og beregning -
Hjælp til et svært matematik spørgsmål!!!!!
ForumindlægPlease hjæælp mig og forklar mig.. Og hvordan tegner man den?? Help me!! -
Eksamen
ForumindlægHalløj.. Nu er jeg så heldig at jeg bliver student i morgen, når min eksamen i historie lige er overstået.. Jeg har trukket oplysningstiden, og ville høre om der er nogen af jer, som vil/kan hjælpe med tidsperioder inden.. Har fundet frem til at det er renæssancen der ligger inden oplysningstide... -
HJÆLP SKRIFTLIG DANSK ÅRSPRØVE
ForumindlægSkal til 1.g skriftlig dansk årsprøve på mandag... Er der nogen der kan fortælle hvordan det forgår? Får man forskellige emner man kan skrive om eller ? Og er det essay, kronik og ? -
STX 1 g, matematik hjælp. HASTER
ForumindlægHej. Jeg har fået en aflevering for til imorgen. Men nu kan jeg ikke finde ud af resten af opgaverne :( ligningen: 4x=(6x-2)/5. og En ret linje går gennem punkterne: (-2,23;-6,56)) & (4,12;12,33). a: Beregn hældningen a. b: Beregn afskæringen b. c: Hvilken y-værdi svarer til x-værdien 31? d:... -
Matematik B Hjælp til opgave
ForumindlægHej derude Jeg er i gang med en regne opgave i matematik B bestående af 20 spørgsmål, men der er en opgave der driller lidt meget. Jeg har fået at vide at det hele kan man bare taste ind på ens lommeregner, jeg har prøvet men uden held. Den lommeregner jeg bruger er en TI 89 Titanium. Jeg tænkte ... -
matematik, hjælp?
ForumindlægJeg har lidt problemer med opgave c)http://unique.starthotel.dk/u/upload/Unavngivet.JP... U er en cyklinder som går fra 0 op til fladen z. Fluksen af K ud gennem U må være summen af fluksen op gennem toppen af cylinderen, bunden, og ud gennem cylinder væggen.Tager vi et kig på toppen, hvordan fin... -
matematik hjælp
ForumindlægHej er der ikke nogen der kan hjælpe mig med denne opgave? (i bilaget)
