Søgning på: fysik noter c. Resultater: 9581 til 9600 af 84813
-
snart til eksamen. hjælp søges
Forumindlæghejsa vidste ikke helt hvor det her skulle ligge. men skal jo snart op i eksamen i Naturvidenskabelig faggruppe som man skal i 1 HF og er meget nervøs allerede nu. er der nogle som har nogle gode råd til lige den eksamen eller måske ligefrem nogle Noter som de har brugt til denne her eksamen som ... -
hjælp
ForumindlægWhich Problemer med lektierne? Få hjælpen her - opret et spørgsmål og få svar indenfor 2 timer.of the following is true under monopoly? a. profits are always positive b. P>MC c. P = MR d. All off the aboce are true for monopoly Svaret er B? Korrekt? -
Tyngdepunkt
ForumindlægHej har lavet både opgave a og b, men kan ikke finde ud af at lave c, sætter lige et billede ind, opgaven går ud på at c) Bestem tyngdepunktet for klatrevæggen -
Hvad fik I i Almen Sprogforståelse?
ForumindlægHvad fik i Almen Sprogforståelsestesten?\nJeg fik et ni-tal, hvilket er mere end rimeligt, eftersom jeg aldrig koncentrerer mig i timerne, aldrig læser lektier og ikke havde nogle noter med :) -
1.g, åhh nej :'( Hjælp..
ForumindlægHej allesammen :) Jeg er så nervøs, jeg er igang med at afslutte folkeskolen.. Jeg får gode karakter, jeg får kun 7-10 i mit årskarakter.. (Men det er bare folkeskole..) Jeg er blevet optaget på det almen gymnasiet, MEN jeg er så ufattelig nervøs... Jeg har et arbejde, jeg ved ikke om jeg vil ku... -
Er det mugligt ?
ForumindlægDansk AHistorie ATysk fortsætter AEngelsk ASpansk AMusik AJeg tænkte på, om det er mugligt at have alle disse fag på a-niveau i gym. Er det mugligt? -
Formelle koncentration af ammoniak????
ForumindlægVær sød at hjælpe mig...Opgaven lyder: En 20 vægt% ammoniakopløsning har massefylden 0,923 g/cm3. Ammoniumionens pKs er 9,25.Jeg sakl nu finde den formelle koncentration af ammoniak. Hvordan gør jeg det?? -
Antallet af eksamener
ForumindlægDer er efterhånden opstået en del forvirring om hvor mange eksamener man skal op i gennem hele sin gymnasietid? Og i særdeleshed om der er regler for hvor mange eksamener der er på hvert niveau? -
Valg af studielinje på STX
ForumindlægHej. Jeg skal starte på STX efter sommer, og jeg har besluttet mig for hvilken linje jeg ville på. Men jeg har stadig nogle spørgsmål oppe i hovedet. Er der evt. nogle af jer der ved, hvilke fag man har, og på hvilket nivuea man har det på, indenfor sproglinjen? Jeg ville gerne have Engelsk A... -
hjælp!!!
ForumindlægJeg mangler lige en forklaring på en opgave i orbit b... det er opgave O2.14, jeg kan ikke rigtigt få mit hoved til at løse den :) så hvis der er nogen derude på forhånd tak -
Mangler akut hjælp til dette!
ForumindlægHåber i kan hjælpe mig, for jeg sucks groft til Naturgeografi..Beregn endelig hvilken mængde energi der skal til(føres) for at smelte alt den grønlandske indlandsis og hvor lang tid det vil tage under følgende forudsætninger:Areal af indlandsis: 1,73 millioner km2Rumfang af indlandsis: 2,85 milli... -
Hjælp ERHVERVSJURA
ForumindlægEr der nogle der skulle have noter, opgaver på Erhvervsjura ?. vil det være en stor hjælp TAK -
Bindings energi og Q-værdi
ForumindlægHej Har siddet i en uges tid og forberedt mig til mundtlig eksamen i fysik på B-niveau og jeg føler efterhånden at jeg er begyndt at få styr på det meste. Der er dog en enkelt ting der har voldt mig store problemer: Forskellen på Bindingsenergi og Q-værdien. Uanset hvor meget jeg læser og hvor... -
AT 2010
ForumindlægHej allesammen :) Jeg skal op til AT-eksamen allerede her d. 31 maj. Mit emne er Røntgen, i fagene fysik A og historie A. Jeg har jo allerede for længst afleveret min AT-synopsis, men ville bare høre om nogle af jer evt. havde nogle guldkorn omkring dette emne? det er mest fysikdelen jeg har svær... -
Cosinus/sinus relationerne i retvinklede trekanter
ForumindlægHej alle. Jeg skal snart til mundtligt matB eksamen, og jeg har et fået et spørgsmål der lyder: Med udgangspunkt i enhedscirklen skal du bevise cosinus-, sinus- og tangesrelationerne for den retvinklede trekant. I nogle af mine noter finder jeg at cosinusrelationerne er: Cos(A) = b/c, Sin(A)= a... -
Emne til projektopgave
ForumindlægHejsa :) Jeg er lidt i tvivl om, hvad jeg skal fremlægge om til projektugen. mit overordnede emne er "den eller det gjorde en forskel". jeg har overvejet en del ting, men kan ikke rigtig finde ud af, hvad der egentlig er relevant, og har gjordt en forskel. Jeg vil helst have faget... -
Bestemmelse af materialetykkelse
ForumindlægHej Jeg går i 9. klasse og skal snart op i fysik. Jeg har en opgave der hedder "Bestemmelse af materialetykkelse" og det er nr. 4.24. Vi skal finde antallet af kartonlag ved hjælp af en beta-kilde. Problemet er bare at vi ikke har lavet den, men jeg har opgavearket. Nogen der har lavet ... -
færre som skulle til mundtlig Mat/Fys i Gym i år??
ForumindlægHej Synes ikke der har været så mange som spørg efter hjælp her til dispositioner i Mundtlig Matematik og Fysik i Gymnasiet. Skyldes det mon at færre Gymnasier skal holde eksamen i mundtlig Mat/Fys i år? End sidste år? -
basis trigonometri
Forumindlægjeg sidder her med en simpel opgave at finde en vinkel.tegner man trekanten i et koordinatsystem er x=360 og y=650 jeg skal så finde vinklen ved origo.ifølge de resultater jeg kigger på, skal sinus til vinklen = 0,42er der fejl i resultaterne? -
Ligning ud fra to punkter
ForumindlægHey, Lige en opgave jeg ikke er stødt på før: I et koordinatsystem i planen er givet to punkter A(1,1) og B(5,3). Linjen l går gennem A og B. a) Bestem en ligning for l på formen ax+by+c=0. Kan vi lave en vektor AB, benytte den som normalvektor, indsætte enten A eller B og så derved...
