Søgning på: biologi a skriftlig 2022. Resultater: 9601 til 9620 af 154034
-
?at isolere x i udtrykket 3+4x=ax+5 for hvilket a kan det ikke lade sig gøre?
Forumindlæg -
"Some are Born to Sweet Delight" og "Once Upon a Time"
ForumindlægJeg mangler analyser og fortolkningerne af disse to noveller så hvis der nogen der ligger inde med noget, så hjælp mig.. Tak! -
Vektorfunktion Bestem tallet a, så parameterkurven for s går gennem punktet p(0,2)
ForumindlægHej, jeg har vedhæftet en vektor funktion opgave, og jeg ved ikke hvordan jeg skal begynde at regne den. Den er uden hjælpemidler og er ikke sikker på hvilken formel det er. -
Forklar hvordan man ud fra tegningen kan se, at denne parabel har a < 0 og b > 0.
ForumindlægSom titlen lyder, så har jeg svært ved at se, hvordan jeg skal forklare, at a<0 og b>0 ud fra tegningen af parablen, som jeg har vedhæftet. Jeg håber, at I kan hjælpe mig lidt på vej. Mvh -
hjælp
ForumindlægHej,, Jeg har valgt naturvidenskab som min studie retning.. Biologi A Kemi A matematik B. Men jeg har lige fundet ud af at man ikke kan bruge biologi til noget som helst efter gym, vis man skal ind på uni, er det sandt? Hvilke uddannelser har jeg krav til på uni efter gym, hvis jeg vælger natur... -
En trekant med vinkelspidser, Vejen til Matematik A, Opgave 30, Side 44, (Knud Erik Nielsen og Esper Fogh)
ForumindlægOpgave 30 En trekant har vinkelspidserne A(-2,2), B(8,3) og C(5,10). a) Bestem en ligning for for siden C Se den vedhæftede fil som er min tegning af trekanten AB = (83 -(-2) -2) = (101) har retningsvektoren r1 = (101) har normalvektoren n = (-110) som indsættes således -( x -(-2)) +10(y - ... -
Fysik på højniveau - Eksamen på mellemniveau?
ForumindlægHej,Jeg regner med at tage fysik på højniveau (A-niveau) næste år. Kan man i så fald komme til eksamen på mellemniveau i 2. g? Her tænker jeg på lidt i stil med matematik, hvor man skal til eksamen i matematik B-niveau i 2.g og hvor denne karakter tæller 1/3, mens karakteren på A-niveau tæller 2/... -
"Gør rede for hvilken af de to grafer A eller B, der viser grafen for funktion f"
ForumindlægHej! Kan ikke lige gennemskue hvordan man løser denne opgave: Håber der er nogen der kan hjælpe! :) -
gennemsnit?
ForumindlægNu er det jeg går og bliver lidt forvirret. Det omkring karakter beregning. Jeg har fået at vide at jeg skal oppe i alle mine skriftlige fag, dvs. Dansk, Engelsk, Spansk, International øk, og Afsætning. Har 5 A fag. Det mit 3 år. Det jeg vil spørger om, er når man skal gange hele sin gennemsnit... -
Ekstrafag på GSK. Tæller det som 5a fag og må jeg derfor gange mit snit med 1.03?
ForumindlægJeg kan simpelthen ikke gennemskue, om jeg jeg må gange mit snit med 1.03, hvis jeg tager mit 5. A fag som GSK ekstrafag. Det er ret vigtigt for mig at vide, da det er ret udslagsgivende for mit fremtidige studie om jeg kan eller ej. Jeg afsluttede gymnasiet juni 2024 og er færdig med midt ekstr... -
Bestem tallene s og t, således at c=s∙a+t∙b
ForumindlægHej alle sammen. Jeg har fået følgende opgave, og ved ikke hvordan jeg udregner den: 3. I et koordinatsystem er givet vektorerne vektor a = 2 over 5 , vektor b = -6 over 4 , vektor c = 11 over 0 b) Bestem tallene s og t, således at c=s·a+t·b Håber I gider hjælpe mig :) -
a) Hvor stor en brøkdel af en korkprop rumfang vil synke ned i vand? I sprit? Densiteten for kork kan sættes til 0,17g/cm3.
ForumindlægHej . Jeg kan ikke finde ud af at beregne den.. a) Hvor stor en brøkdel af en korkprop rumfang vil synke ned i vand? I sprit? Densiteten for kork kan sættes til 0,17g/cm3. -
Gør for hver af graferne A,B,C og D rede for, hvilken af funktionerne f,g,h og k den er graf for
ForumindlægHej folkens. Jeg har et spørgsmål jeg ikke ved hvordan jeg besvarer. Det lyder altså På figuren ses graferne for hver af de fire funktioner f(x)=ln(x) g(x)=2*ln(x) h(x)=ln(x-2) k(x)=ln(x)+2 Gør for hver af graferne A,B,C og D rede for, hvilken af funktionerne f,g,h og k den er graf for? ... -
IKKASØJLER - HJÆLP!
ForumindlægHej. Jeg har nogle problemer angående nogle spørgsmål til biologi. Det handler om Ikkasøjlerne. Jeg kan ikke finde de informationer, som skal til for at besvare disse spørgsmål. - Hvordan arbejder forskere for at få viden om ikkasøjlerne? - Hvorfor kan mikroorganismer fra ikkasøjlerne være gode ... -
Bestem a og c når grafen f(x)=ax2(i anden)+4x+c har toppunkt i (-1,2)
ForumindlægJeg er helt tabt her. Måske er min hjerne begyndt at smelte af for meget stirren på spørgsmålet. Måske er jeg bare træt. Måske forstår jeg ingenting. Er der nogen, som kan hjælpe mig med, hvordan man regner den ud? Hjælp modtages med kyshånd. -
Mangler en eksamenskarakter
ForumindlægHej Studieportalen, jeg har lige fået mit eksamensbevis, men jeg synes der mangler en karakter. Jeg har altid haft den opfattelse at hvis man har 5 A fag skal man op til 13 eksamener og op til en skriftlig eksamen i alle sine A fag (undtaget historie), men jeg har 12 eksamenskarakterer og mangler... -
"a) Gør rede for, hvilken af de to grafer a&b, der viser grafen for funktionen f."
ForumindlægHej, Jeg har svært ved, at se hvordan man skal løse denne..(billedet er vedhæftet) Håber nogen gider at hjælpe -
graferne for funktionerne givet ved f(x) = 0,5x og g(x) =2^x a) bestem arealet af et sorte område
ForumindlægJeg skal bestemme arealet af det sorte område, ud fra de givet funktioner f(x) = 0,5^x og g(x) = 2^x Og mit problem er at jeg ingen anelse har om hvordan jeg finder ud af det, og hvilke formler jeg skal benytte ??? :/ Please hjælp! -
Andengradspolynomium bestemt ved f (x) =ax2 + bx + c. Bestem tallene a,b,c
ForumindlægHar fået en opgave stillet, som jeg virkelig ikke kan løse. Måske at der sidder et klogt hoved derude, der kan hjælpe? Opgaven lyder som følgende: Et andengradspolynomium f er bestemt ved f(x) =ax2 + bx + c. Det oplyses at f har nulpunkterne -3 og 5 samt at f (3) = - 36. Bestem tallene a,b og c -
Hvornår og Hvordan?
ForumindlægHvornår kan man tillade sig at klage over en karakter - en karakter man fx. fik til eksamen? eller bare i almindelige prøver og opgaver.Fx. hvis man i samtlige opgaver i givent fag, opnår 10, men som årskarakter får 8. Det er vel til at klage over?Og er der en tidsgrænse til hvornår man klage. Hø...
