Søgning på: fysik noter c. Resultater: 9621 til 9640 af 84813
-
33% NaOH
ForumindlægHej alle! Hvis jeg har en 33% NaOH opløsning, hvordan omregner jeg det til, så jeg har koncentrationen i mol/l.. Det er virkeligt vigtigt det her, da jeg skal op til eksamen i morgen, og min hjerne er lige pludselig blevet blank! Tak på forhånd! Anders -
ITU
ForumindlægHej.. Jeg er snart færdig med andet hf og overvejer at tage på ITU men hvad er det jeg skal søge der.. Er det som bachelor første omgang ?? Jeg ved hellere ikke noget om adgangskrav men min lærer sagde at en fuld hf vil give adgang til ITU og han sagde at jeg ikke havde problemer med at komme in... -
Rødforskydning
ForumindlægHejsa.. Jeg har to bøger, og i dem begge står formlen: v=z*c Hvor c er lyset hastighed, v er en galakses fart. Men i den ene bog står der, at formlen gælder, når z < 0,1 og i den anden z < 1 Hvad for en er rigtig? -
Strukturen i et bevis (II)
ForumindlægDenne tråd er i forlængelse af https://www.studieportalen.dk/Forums/Thread.aspx?id=530045 Jeg sidder og repeterer beviser for løsningen af differentialligninger: y' = ky har løsningen f(x) = c*e^(kx). Beviset består af to dele (citat): "a) Hvis f er en løsning, så er f af formen f(x) = ... -
Help to calculate the height of a cliff in Val d'Isère
ForumindlægHi there all you wise geometricians – I really need your help!! :-) I want to measure the immense cliff my cousin fell from while skiing back when we were young in Val d’Isère, and now I’ve finally had the chance to measure some of the information to try triangulating my... -
Folkeskolensafgangsprøver
ForumindlægHey folkens :)I morgen skal jeg op i en fysik prøve i 9. klasse. Har ikke rigtigt fulgt med i timerne, da jeg hele tiden tænkte på "Nej, det skal jeg ikke bruge videre i min uddanelse".. Men lige nu, hvor jeg har fået gode karrakterer i andre fag, så vil jeg ikke have at dette fag skal ... -
Nøkkens svig eller vølvens spådom
ForumindlægHej!Jeg skal op i dansk eksamen her snart. Og jeg har en masse noter til det hele, undtagen de to tekster som hedder "nøkkenssvig" har lidt noter ti den men ikke mange.. Også vølvens spådom har jeg slet ingen noter til? nogle derved noget om den? -
Eksamen, hvordan?
ForumindlægHvordan er det at det foregår til mundtlig matematik eksamen? Må man bruge sine noter fra forberedelsen, som man må i andre fag (og hvordan man står jo med ryggen til noterne), eller skal man kunne det hele udenad, så man kigger så lidt på noterne som muligt..?Og hvad kan man sige hvis man kommer... -
Hurtig hjælp til isolering..!
ForumindlægJeg har en formel hvor jeg skal have isoleret t2..! m.is * c.is * (t2-t1) + m.is * L + m.is * c.vand * (t2-t1)+ m.vand * c.vand * (t2-t1)Og hvis det hjælper med tal: 70g * 2.1 * (t2 - (-18C)) + 70g * L + 70g * 4.2 * (t2-60C) + 250g * 4.2 * (t2-60C)Kunne være super hvis en kunne svare rigtig hurti... -
Hjælp til opgaver om varmekapacitet.
ForumindlægEr lige begyndt på gymnasiet, og i fysik er vi nu, i vores grundforløb, begyndt at arbejde med varmekapacitet. Problemet er bare, at vores lærer er halv russer, og jeg forstår knap nok, hvad hun siger. Jeg troede, at jeg forstod opgaven, men sidder nu og kan ikke forstå det helt. Er der nogen der... -
STRESS
ForumindlægHej , hvordan plejer i at forberede til eksamerne? Hvor lang tid , og terper i hele pensumet ? Er virkelig stresset over det... Og hvordan holder i orden i jeres ting osv.. tager i noter på com. eller hånden? -
trekant
Forumindlægjeg har en trekant hvor vinkel A= 40, siden b = 8 og siden a= 7 jeg skal finde de manglende sider og vinkler. jeg har fået Vinkel B=87,12, Vinkel c= 52,88 og siden c==6,738.. men jeg ved ikke om det er rigtigt da det er længe siden jeg har arbejdet med trekanter.. nogen der ka sige om det er rigt... -
Komplekse tal
ForumindlægJeg har fået en opgave, hvor jeg skal finde strømstyrken i et kredsløb. Kredsløbet har en kapacitor C=200μF som tilsluttes en vekselspænding med amplituden på ξ0=12V. Derudover sættes en modstand ind i serien med R=24Ω Det er alt for meget fysik i det her for mig. Hvad pokker gør jeg,... -
Stearin til fuldstændig forbrænding...
ForumindlægHej folkens,Jeg håber I kan hjælpe mig med nogle fysik spørgsmål, 1. Stearin har formlen C18H36O2.Hvor mange C, H & O-atomer indeholder stearinmolekylet.Skriv stearin formlen som en fuldstændig forbrænding og afstem den. Jeg har brug for hjælp hurtigst muligt, for det skal bruges imorgen. Tak... -
Fejltagelse.
ForumindlægJeg har valgt Matematik A, Biologi A og Idræt B. Jeg vil gerne studere medicin, men har fundet ud af kravene er Matematik A, Fysik B og Kemi B.Kan jeg på nogen som helst måde studere medicin med denne her studieretning? - Hvis jeg nu opgradere fysik til et b-fag og vælger kemi på B-niveau i valgf... -
some help would be appreciated :-)
ForumindlægWell as it appears from the title I'm in need of some help regarding a grammar task. I need to find subordinate clauses in these sentences): a) He was delighted to see that Oliver could sit up. b) Since I've come her I've been involved in the Women in Ireland group in London. c) I ... -
Hjælp til at finde grammatiske fejl i disse sætninger
ForumindlægHej, jeg kan ikke finde ud af hvad der grammatisk er galt med disse sætninger. Sætning A She admits that there’s things which is exaggerated, but still there is a lot of positive things associated with living simple. Sætning B Besides the task telling you that it’s a s... -
Spørgsmål indenfor faget oldtidskundskab ??
ForumindlægHeej Alle Efter sommerferien skal jeg begynde på gymnasiet .. Jeg har valgt den studieretning, som hedder: Matematik, Fysik og Kemi.. Og jeg skal have faget oldtidskundskab .. Jeg ville spørge om, hvad det handler om ?? Hvilke emner kommer man ind på i faget oldtidskundskab og hvad drejer det ege... -
Beregn temperatur (haster !!!)
ForumindlægVi har 3,00 L 0,900 M saltsyre, som blandes med 2,00 L 0,700 M NaOH-opløsning. Begge opløsninger er 20 grader. Temperaturen stiger pga. neutralisationsvarmen. Vi regner med at den specifikke varmekapacitet og blandingen er den samme som for vand. Beregn blandingens temperatur lige efter sammenbla... -
længden af en vektor
ForumindlægUdregn længden af vektor c; når det oplyses at vektor c = vektor a+ vektor b og vektorerne a og b opfylder at vektor a = 4; og vektor b= 3 samt at vektor a×b = -8: www.harremoes.dk/BrockA/emnespoergsmaal1A.pdf er der en der gider at give en detaljeret beskrivelse af hvordan man gør
