Søgning på: matematik eksamen 2007. Resultater: 9681 til 9700 af 61667
-
Mundtlig matematik
ForumindlægHey, er der nogen der kunne give et forslag til, hvad man kan sige/vise med dette spørgsmål? "Redegør for banekurvens udseende, du kan bl.a. komme ind på begreberne lodrette og vandrette tangenter." I billedet som jeg ar vedhæftet, der er jeg mest i tvivl om den del af spørgsmålet, so... -
Hjælp med matematik opgaver
Forumindlægplzz hjælp med denne opg Nu 12.999,00 Spar 4.000,00 Før 16. 999,00 1. Hvor mange % er kameraet nedsat? Et andet kamera er nedsat med 40% og koster nu 6.498 kr. 2. Hvad var prisen på kameraet før udsalget? Jeg har en idé om hvordan man skal lave den men jeg er ikke sikker...? -
Matematik aflevering
ForumindlægHej .. er der nogen der kan hjælpe mig med den her opgave? Det er rigtig lang tid siden, at jeg har haft om eksponentiel funktioner, så det ville være rigtig dejligt, hvis der var en der kunne forklare mig det... på forhånd tak (: Opgave 1 Tabellen angiver sammenhørende værdier af iltmængden i va... -
matematik opgave?
Forumindlæghej allesammen. jeg er igang med denne opgave, jeg er ikke sikker på, at have lavet rigtig.. Håber der er nogen der kab hjælpe mig. En carport er 5 m bred. Taget er lavet af bjælker, som er 6 m lang. Hvor mange grader er taghældningen? Hvor lang skal bjælkerne være for at taghældningen skal blive... -
Hjælp til matematik, reducering
ForumindlægHej jeg har brug for jeres hjælp. y+7-18+1 giver det ikke =7y-19 men hvordan kan jeg vise at jeg har regnet et ud, jeg skal nemlig vide hvordan jeg gør så har jeg også denne her 7x i anden + 4 x i anden+9x-8x = giver det ikke 11x i anden + x ? Og hvordan kan man vise hvordan man... -
Matematik ligninger
ForumindlægJeg kan virkelig ikke finde ud af disse opgaver, hjælp! :) Opgave 1: For et bestemt tal gælder, at hvis man ganger tallet med 4 og trækker 3 fra, får man det samme resultat, som hvis man ganger tallet med 3 og lægger 4 til. Hvad er tallet? (Opstil en ligning og løs den) Opgave 2: På en resta... -
stamfunktion matematik
ForumindlægHvordan angives stamfunktionen af f (x) = 13x? skal man benytte reglen for integration af eksponentialfunktionen ? tak! -
matematik spørgsmål!!
Forumindlæghej, jeg er usikker på, hvordan man gør det her 110gr salt svarer til 730L vand hvor meget salt skal der bruges til 10L vand? håber en kan hjælpe og tak på forhånd -
matematik c
Forumindlægjeg har bruge for hælp -
Matematik aflevering HASTER !!!
ForumindlægHejsa Please hjælp i 2005 var bevillingerne til forskning og uddannelse i et bestemt land 20 mia. kr. Det bliver besluttet, at disse bevillinger skal stige med en fast årlig procent, så de i 2020 når op på 60 mia. kr. a) Bestem den årlige procentvise stigning i bevillingerne. på forhånd :-) -
Fysik B Eksamen STX
ForumindlægHej under den teoretiske del af fysik eksamen skal de 24 minutter så udfyldes af mit "oplæg" eller vil resten være en diskussion med lærer og censor. Og i så fald, hvad er en god ratio for fremlæggelse/diskussion. Jeg tror i hvert fald jeg får svært ved at køre i ét go i 20 minutter..... -
matematik i A-niveau
ForumindlægDer kræves at man har eller følger matematik b-niveau for at følge biologi a-niveau Nogle her der har erfaring med om man bruger b-niveau matematik på A-niveau i biologi? -
Matematik hjælpe lærer
ForumindlægHej alle kloge hoveder. Jeg søger en der kunne være interesseret i at være hjælpe lærer for mig i matematik? Går i gymnasiet i 1.g og skal have matematik på A - så det skal være en med de rigtige kompetencer. Mvh. -
Indledning til eksamen...
ForumindlægHej, Jeg skal op i historie på onsdag. Et af mine yndligsfag og jeg har sådan set styr på pensum og det hele; så mit spørgsmål handler om noget for andre måske meget elementært...Hvordan starter man sin eksimination? Skal man sige noget i stil med "Jeg har trukket xxx og er blevet bedt om at... -
Design eksamen
ForumindlægHej.. er der nogen derude der har nogle godt notater til faget design.. man kan jo komme op i en lygtepæl eller lign. Hva skal man sige? håber der er nogen, der kan hjælpe:) -
AT-eksamen
Forumindlæghvilke religiøse motiver var der for oprettelsen af Israel? på forhånd tak -
Eksamens-spørgsmål
ForumindlægHej,Er der nogen, der ved hvordan et typisk eksamensspørgsmål i historie kunne lyde? Det kunne være meget rart at være lidt forberedt på, hvordan et sådant er opstillet osv.Venligst Dansedaisy -
Ideologier og eksamen
ForumindlægJeg er simpelthen så væk i ideologierne. Sidder og læser til historie, og ja.. De vælter bare rundt :P Er der en der kan give mig bare en kort beskrivelse af de forskellige? eventuelt hvornår de "herskede". Og hvad skal man til historieeksamen med 3 timers forberedelse? Hvis der er no... -
VØ eksamen
Forumindlæghar nogle spørgsmål jeg gerne vil have lidt hjælp med :) 1. Hvad er et budget? Hvorfor laver man et budget? Hvad bruger man et budget til? 2. Hvad er et regnskab? Hvorfor laver man et regnskab? Hvad bruger man et regnskab til? på forhånd tak :) -
Eksamen - valgfag - HJÆLP
ForumindlægHej allesammen ;) Jeg skal op i mundtlig fransk i morgen, og det jeg skal sige (som jeg har skrevet ned) vil ikke hænge fast. Det ville være fint hvis jeg stoppede når jeg skulle starte på noge nyt, men jeg stopper midt i mine sætninger! Nogen der har nogle tip? Udover det er jeg bange for at mit...
