Søgning på: fagprøve eksempler. Resultater: 9701 til 9720 af 9751
-
for ringe :(
ForumindlægI 8. klasse fik jeg i 1. StandpunktskarakterDansk 6-6-7-6Mat 6-6Engelsk 6Tysk 72. Standpunktskarakter har jeg slet ikke fået nogle karakter.3. StandpunktskarakterDansk 7-5-6-6Mat 6-6Mdt. engelsk 6Tysk 7fysik/kemi 7I 9. klasse 1. standpunktskarakterdansk 6-5-5-6mat 5-5engelsk 6tysk 6fysik... -
Dårlig HHX. Mulighed for HF?
ForumindlægJeg kender en særdeles velbegavet ung mand på 24, som kom galt afsted med en dårlig HHX fra 17-års alderen. Han valgte den gang at gøre den færdig trods alt, fordi han troede, at det i det lange løb ville være mest fornuftigt at have et eller andet færdigt papir, selvom det ikke var den rigti... -
Tørklæde?
ForumindlægSkal man have lov til at vise religiøse symboler ved at have et tørklæde eller en jødehat på i folketinget? -
Dårlige karakter på jura studiet
ForumindlægHej Alle, Jeg har lige færdiggjort mit første semester på jura-studiet.. Dog, så går det ikke så godt. Jeg har det problem, at jeg oftest er god til, at formulere mig mundtligt, men virkelig dårlig til at lyde forstående skriftligt. Mine eksaminer på første semester er kun lige bestået med et ... -
Jordemoder - 9,4 i snit, for at komme ind?
ForumindlægKan det virkelig passe? At jordemoder uddannelse, kræver så meget i snit?På forhånd tak! -
Dronningens Nytårstale 2001
ForumindlægHej,jeg hænger lidt fast i min opgave. Leder efter påstand, belæg samt hjemmel i Dronningens nytårstale fra 2001. Kan i hjælpe lidt :/? Teksten er nedenstående: Årene går, og i tilbageblikket får hvert af dem sit eget ansigt. Sommetider er det en begivenhed i familien, som gør året mindeværdigt... -
Hjælp til rettelse/kommentarer? Grænsebrydende kunst
ForumindlægHej:) Jeg er lige blevet færdig med mit essay om grænsebrydende kunst, og da jeg ikke er vildt god til essays og det er den sidste vi skal afelevere (SÅ den SKAL være god) ville jeg høre om en eller anden venlig sjæl vil se på den og give kommentarer?:P den skal afleveres i morgen. På forhånd tak... -
Hjææælp:'( nogen der er så søde? please
ForumindlægHej:) Jeg er lige blevet færdig med mit essay om grænsebrydende kunst, og da jeg ikke er vildt god til essays og det er den sidste vi skal afelevere (SÅ den SKAL være god) ville jeg høre om en eller anden venlig sjæl vil se på den og give kommentarer?:P den skal afleveres i morgen. På forhånd tak... -
Haster snøft:'( hvilken karakter??
ForumindlægNogen der vil se på den og give kommentarer og evt. hvilken karakter den er til? tak på forhånd:) Essay om grænsebrydende kunst Jeg ved ikke, hvad kunst er. Jeg kan forholde mig til noget konkret, men at forholde sig til det de kalder ”kunst”, når en kunstner putter en guldfisk i en b... -
Myten at Jesus var "god"
ForumindlægJeg fandt lige nogle interessante passager fra det nye testamente, der gerne skulle aflive den her myte om at gud og jesus er gode og moralske, mens at det der står i det gamle er ondskab som mange kristne ofte hævder. Årsagen er at jeg synes Islam specielt har fået unfair kritik ift. de andr... -
rettelse?? lige her
Forumindlæger der ikke lige en som vil være så høflig at rette min tekst, nu når jeg også har skrevet den på dansk..Leni Riefenstahl Leni Riefenstahl wurde 1902 geboren, und war schon als Kinder, einen sehr kompetent und talentvollen jung Mädchen. Zum Beispiel sie sehr gut für Sport, tanz und turnen war. Ab... -
Terminsprøve 2012
ForumindlægHej alle. Jeg var oppe i Engelsk terminsprøve (skriftlig) idag, hvor jeg i 2. del skrev om det at være udsendt i krig. Hvad tænker i at i ville give denne opgave, kritik, ros? Har en fornemmelse på et stort 7 tal men er godt nok ikke sikker. Anyways opgaverne lød: 1. Noget med at beskrive me... -
afsætning
Forumindlæghttp://peecee.dk/?id=6506 http://peecee.dk/?id=6507 http://peecee.dk/?id=6508 http://peecee.dk/?id=6509 http://peecee.dk/?id=6510 http://peecee.dk/?id=6511 http://peecee.dk/?id=6512 http://peecee.dk/?id=6513 Opg. 2,3 1. Forklar, hvilke medfødte behov familien kan få dækket ved sommerhuskøbet. 1... -
Personling udstråling - mundtlig eksamen
ForumindlægFind flere eksamensrelevante sider her Guides Guide til mundtlig eksamen Brug din læsegruppe til mundtlig forberedelse Sælg dig selv til mundtlig eksamen - Personlig udstråling Test dig selv Test dig selv i pensum ”Har du en god røv, så er det med at vise den frem til eksamen.” Såd... -
Er min oversættelse rigtig?
ForumindlægOprindelig tekst: Reasons for reincarnation 1. Conscious past life memories in children Perhaps the strongest and best documented evidence in support of reincarnation comes from the work of the late Dr. Ian Stevenson (1918-2007), a Virginia psychiatrist of impeccable credentials, who beg... -
Ebbe Skammelsøn
ForumindlægUndersøg i den følgende tekst 1. hvor der må være gået nogen tid mellem to strofer. 2. hvilken stemning, der ligger i omkvædet. 3. om der i nogle strofer er eksempler på, at den ydre synsvinkel røber nogle følelser hos hovedpersonen - altså uden at det direkte står der. Karakteriser herudfra pers... -
Skr. STX eksamen, vurdering af kronik!
ForumindlægNogen der vil vurdere min danske stil fra eksamen? Opgaveformuleringen lyder: Skriv en kronik om alvor og spøg i digtningen. Kronikken skal indeholde en redegørelse for de væsentligste synspunkter og virkemidler i "Mona og overskægget" (tekst 4) og "Alvorligt talt ud" (tekst ... -
Dansk eksamen 2010 - Hjælp til at rette min stil :)
ForumindlægHej, jeg har været oppe til dansk skriftlig eksamen idag, har aldrig været så god til dansk, men er stadig interesseret i hvad i tror min stil lægger til? Hvis der er en der vil være så sød at læse den igennem :) Det gode liv og det sunde liv ”KRAM-faktorene, kost, rygning, alkohol, og m... -
Hjælp til konklusion
ForumindlægOPGAVEFORMULERING: Du skal skrive en litterær artikel om Ved Højer Sluse af Peter Adolphsen og vandrehistorien. Du skal skrive om forskellige måder at fortælle på. Du skal karakterisere fortælleformen i begge tekster og diskutere genrer. Du vil blive bedømt på din evne til at lave en dybdegående ... -
Hjælp til konklusion og måske rettelse
ForumindlægOPGAVEFORMULERING: Du skal skrive en litterær artikel om Ved Højer Sluse af Peter Adolphsen og vandrehistorien. Du skal skrive om forskellige måder at fortælle på. Du skal karakterisere fortælleformen i begge tekster og diskutere genrer. Du vil blive bedømt på din evne til at lave en dybdegående ...
