Søgning på: matematik a 2009 august HTX. Resultater: 9801 til 9820 af 160040
-
Matematik: Montoniforhold
Forumindlæg´Hvordan gør jeg det? -
matematik sjov
Forumindlægjeg har en funktion e-x2 + 2x + 1 og skal afgøre om den har et maksimum hvordan er det lige man differentierer sådan en funktion ?? -
Hurtig Hjælp til matematik!!!!!
ForumindlægJesper vil mure en mur, der skal være 2,6 m høj mellem hvert lag murtsten er der en fuge. et lag mursten med en fuge under kaldes et skifte. tre skifter måler 20 cm i højden. Hvor mange skifter skal jesper mure ??? en mursten er 5,4 cm høj. Hvor høj er en vandret fuge ??? tak på for... -
Svær matematik
ForumindlægFind alle løsninger til ligningen z^4 + 1 = 0 Hvordan gør jeg ? -
Matematik - stamfunktioner
ForumindlægVi er lige begyndt på integralregning, og stort set det eneste vi ved er, at F(x) er en stamfunktion til f(x) hvis F'(x)=f(x). Vi har fået en opgave, hvor vi skal bestemme stamfunktionerne til nogle funktioner, f.eks.: f(x) = 1/x^2 f(x) = -(4/x^2) Hvordan bestemmer jeg stamfunktionerne uden... -
Matematik - HJÆÆÆÆLP!
ForumindlægDer står: "vis at målestoksforholdet for tegningen af PAR-3 banen er 1:2000." ------ banen er bare nogle 6 forskellige huller hvor man kan skyde, så står der 1 --> 2 --> 3 --> 4 --> 5 --> 6 --> (((((((... -
Synposis i matematik
ForumindlægHjælp hjælp hjælp.. Jeg skal for ALLER første gang skrive sådan en opgave og ved ikke helt hvad det går ud på og hvordan jeg skal stille det an da den jo også skal fremlægges. Så er der nogen der kan hjælp og forklare??? Og fortælle hvad den skal indholde? -
Matematik program
ForumindlægHvilket program kan man burge til at skrive ligninger i. Jeg har mac og har ikke Word, men Pages. Det skal ikke være al for kompliceret. Det skal være lige til, og gratis. Har kigget på LaTex, men det er AL for kompliceret -
Matematik B
ForumindlægHej SP, er der nogen som kan hjælpe mig med denne opgave ? Opgaven er vedhæftet. -
Matematik hjææælp
Forumindlægen model antages det at en bestemt populations vækst er sådan, at antallet N af individer i populationen til tidspunktet t (målt i døgn) tilfredsstiller differentialligningen. dN/dt = ((0,08t-1) / t) N , t>0,5 Det oplyses at til tidspunktet t = 1 er 1,2*10^6 Benyt modellen til at bestemme p... -
Lidt matematik træning
ForumindlægKursen på svenske kroner er 83,60 kroner Hvad koster 300 svensker kroner i danske 100 DKK=83,60SVK 1 DKK=83,60/100=0,836SVK 300/0,836=358,9 DKK Kursen på polske zloty er 187,65 Hvor meget koster 900 polske zloty? 100DKK=187,65 zloty 1 DKK=187,65/100=1,8765 zloty 900*1,8765=1689 Ku... -
Matematik Opgaver
Forumindlæghey er der muligvis nogen som vil hjælpe med en af de opgaver i dette dokument.. pfh tak :)) -
Matematik 2
ForumindlægNogle der Kan hjælpe med at svare? -
Afrund - matematik
ForumindlægAfrund dette tal til nærmeste 100 (36 739) Hvordan gør jeg det? -
hvordan isolere man a ... 4/sin(10)=a/sin(7)
Forumindlæg -
A = 3√3/ 2* a2, hvad er a ??
Forumindlægen håndvægt skal med tilnærmelse have form som en cylinderformet stang og to sekskantede endestykker. Håndvægten skal veje 2 kg. Stangen i midten skal være 10 cm lang og 2,8 cm i diameter. Endestykkerne skal være 3 cm tykke. Materialet har densiteten (massefylden) 7,9 * 103/m3. Arealet af en ... -
Matematik spørgesmål
ForumindlægBiler i Danmark kører i gennemsnit 15.000 km om året. Passer det så, at hvert hjul foretager ca. 7,5 mill. omdrejninger om året? Hjælp!!! tak på forhånd :-) -
Matematik opgave
ForumindlægHvordan løser man dette opgave? En funktion f er løsning til differentialligningen: dy/dx = y-1 / x , x > 0 og grafen for f går gennem punktet P(2,7) Bestem en ligning for tangenten til grafen for f i punktet P. -
Simpel matematik
ForumindlægHan solgte den gamle bil for 100000, mens den nye kostede 150000 Hvor lang går det før end den nye bil "har tjent sig selv hjem"? I forrige opgave udregnede jeg, at besparelselsen mellem bilerne i benzin/grøn afgift var 14603.125 Så er det rigtigt hvis jeg skriver: (150000-1... -
Matematik spørgsmål
ForumindlægJeg sidder med en opgave som jeg har en smule svært ved at finde svaret til. En person der 1,72 høj, har et BMI på 24- hvad er personens vægt??. Nogle herinde der kan forklarer mig hvad jeg skal gøre.....Tak
