Søgning på: matematik a uden hjælpemidler. Resultater: 9881 til 9900 af 174809
-
MATEMATIK - AKUT
ForumindlægHej, jeg har disse to opgaver for, som handler om vektorer - herunder parameterfremstilling. Er der nogle matematik - elskende mennesker herude, som kunne hjælpe mig, tak :) -
hjælp til matematik opgave
ForumindlægHej jeg ville gerne have hjælp til en matematik opgave, da jeg har svært ved opgaven og ved ikke hvordan jeg skal lave det. kan i give en god forklaring? -
Sproglig har brug for hjælp til høj niveau matematik Haster (parabel +tangent+cirkel)
Forumindlægplease hjælp mig med denne aflevering: og tjek lige om det jeg har lavet er rigtigt nok :D så er jeg jer evigt taknemmelig!!!!! Opg2 En parabel har ligningen y=-x?+4x-2 Bestem koordinatsættet til toppunktet og tegn parablen Her har jeg fået =2,2 Bestem en ligning for tangenten til par... -
Undersøg (ved beregning!), om punkterne A(2,4), B(4,7) og C(102,153) ligger på samme rette linje.
ForumindlægUndersøg (ved beregning!), om punkterne A(2,4), B(4,7) og C(102,153) ligger på samme rette linje. Hvordan regner jeg det ud?? Helt præcist forklaret, da jeg dsv. er virkelig dårlig til matematik, det er den enste opgave jeg mangler! Tusind tak til hvem end der hjælper mig! -
let matematik - haster lidt...
ForumindlægHejsa, jeg har et spørgesmål om sansynlighed når det er med kort at gøre. Opgaven lyder:Betragt et spil kort med 52 blade og 3 jokere. Bestem sandsynligheden for hver af følgende hændelser:1)Der trækkes et rødt billedkort..Bit bud: nævneren skal ihvertfald blive 55, men hvad så med tælleren?2)Der... -
ARG. MATEMATIK !
ForumindlægEt eksempel: Øvelse 1 side 227 Et lån skal betales med 30 lige store halvårlige ydelser på 3.125 kroner, hvoraf den første ydelse betales et halvt år efter lånets optagelse. Renten er 3% pr. halvår. y= 3.125 r= 3% n= 30 lige store halvårlige ydelser = 15 års ydelser. 3.125(1+0.03)^-15=2.006 ... -
Hurtig hjælp til matematik
ForumindlægHej alle derude. har et hurtigt spørgsmål. hvordan er det man finder ud af definitionsmængden? på funktionen: y = 1/(x+3) + 1 ville hjælpe mig meget! :) -
Matematik- Eksamensopgave
ForumindlægHej, jeg ved ikke hvordan jeg skal lave denne opgave. Håber at der er nogle der kan hjælpe med den. -
Hjælp til matematik eksamen
ForumindlægHej folkens. Jeg står og skal til mundtlig matematik eksamen i morgen. Jeg har fået 24 opgaver jeg skal have forberedt, men da jeg havde lavet det forkert først, tror jeg ikke, at jeg når det hele :/ Derfor vill jeg høre om der måske er nogle der er interesseret i at hjælpe mig lidt til en lille ... -
Gør rede for at, f'(1)=-2 og f(1)=-1, og bestem tallene a og c.
ForumindlægHej til alle jer gode matematikere (: Jeg forstår simpelthen ikke hvordan jeg skal løse denne opgave. Den stammer fra Matematik A maj 2010. Opgave 14: En linje l har ligningen y=-2x+1. Det oplyses, at linjen l er tangent til grafen for funktionen f(x)=x^2+bx+c i punktet P(1, f(1)) a) Gør rede f... -
7-klasses matematik
ForumindlægSidder her med min lillesøsters matematik og vi kan ikke finde ud af at omskrive en decimal til en brøk :O Vi har decimalerne 0,45 30% 0,05 8% -
Opgavesæt til Matematik
ForumindlægHey, da jeg ikke kan få fat i matematiksættet til min opgave, da jeg er syg, ville jeg gerne høre om der er nogle der har/kan skaffe dette opgavesæt. Det drejer sig om Matematik FP10 Maj 2015. Spørger ikke om svarene, kun opgavesættet. -
Matematik på PC.
ForumindlægHey. Hvordan laver man tegn under svaret på word ? Hvordan insætter man brøker osv ? jeg plejer altid at skrive matematik-afleveringen i hånden, men vil gerne snart til at skrive på computer :) hjælp! -
Matematik/musik?
ForumindlægHej alle. Nu skal vi jo snart begynde at skrive SRP, men jeg ved ikke hvad jeg helt skal vælge? Kunne godt tænke mig matematik og musik, det passer også fint med niveauerne, men jeg ved ikke hvad der kunne være spændende at skrive om? Eller om der overhovedet er nok kød i det.! Nogen der har ... -
beregne spredning
ForumindlægHej. Jeg er tvivl om jeg har beregnet opgave b) rigtigt. Det er en opgave i del uden hjælpemidler og jeg syntes bare at regnestykket er for svær til at man vil få det i en opgave uden hjælpemidler? jeg ved ikke om jeg skal bruge formlen hvor man skla tage kvadratrod af varians eller skal jeg ba... -
Matematik c-b GSK ( 2 et halvt år efter afsluttet c niveau)
ForumindlægHej, jeg står og skal starte på GSK i den kommende tid, og jeg vil lige høre om nogle har erfaringer med matematik b suplering. Nu er det ganske længe siden jeg afsluttede matematik på C niveau, så jeg leder lidt efter svar på om hvor vidt C niveau stoffet er 'relevant' i forhold til b ni... -
Benyt halveringstiden til at bestemme konstanten a i udtrykket M=M₀⋅at(når tiden males I døgn).
ForumindlægBenyt halveringstiden til at bestemme konstanten a i udtrykket M=M0⋅at(når tiden males I døgn). Der skal siges at halveringstiden er 3 døgn - håber på at der er nogen der kan hjælpe. -
bevis for at (a^x)' = a^x*ln(a)
ForumindlægHej. Som overskriften siger, vil jeg gerne have forklaret hvorfor (a^x)' = a^x*ln(a). Jeg ved at man skal benytte sig af at e^ln(a) = a. Er der nogen der kan hjælpe? -
Plagiat i matematik?
ForumindlægHej Ville bare høre, om man kan snakke om plagiat i faget matematik, fordi man kan jo ikke rigtig omformulere matematiske sætninger, beviser osv.? Sidder og skriver SRP og undrer mig over, hvorledes det forholder sig med matematik. -
I koordinatsystemet
ForumindlægNogen som kan hjælpe med denne opgave? Opgaven her er uden hjælpemidler. Tak på forhånd
