Søgning på: fysik noter c. Resultater: 10341 til 10360 af 84813
-
Problemformulering til SRP
ForumindlægHej, Jeg har fagene teknologi A og fysik B og skal lave en problemformulering om atomkraft. Jeg er lidt i tvivl om hvad man kunne analyse/redegøre for, nogen der har nogle gode ideer? Hilsen Jens -
reaktionsskema
Forumindlæge. Opskriv et reaktionsskema for reaktionen og angiv hvilken reaktionstype der er tale om. c-c=c-c-c + i2 -----> C2H10i2 Er det rigtigt? -
mars
ForumindlægJeg fatter ikke en brik?Hvorstor er tyngdeaccelrationen på mars?jeg får oplyst at planetens masse er 0,107*Mjord og den radius er 3400.jordens masse er 5,976*10^24.altså 0,107*(5,976*10^24)??????????????og så skal jeg svarer på hvor stor landings farten er efter 10m frit fald på jorden og mars, j... -
Fotoner pr. sekund
ForumindlægHar jeg løst denne opgave korrekt? Hvis ja, hvorfor passer det så? Hvis, hvad gør jeg forkert? Opgaven: En He-Ne laser lyser med en effekt på 1 mW. Laser fotonernes energi er 3,14*10^-19 J = 1,96 eV. Hvor mange fotoner udsender laseren pr. sek.? Kan det passe at hvis man tager Watt eller J/s og d... -
eulers tal
ForumindlægHej! Hvis e^x, skal x være enhedsløs, men hvorfor? Enkelt forklaring ønskes :-) -
Mængdeberegning
ForumindlægHej fatter næsten ikke noget af den her opgave:_____________________________________________Cullinan-diamanten blev fundet i sydafrika i 105. Det er den største diamant, der nogensinde er fundet. Før slibningen vejede den 3106 karat (1 karat er 0,2 g). Beregn, hvor mange carbonatomer denne diaman... -
Opgave med gamma-stråling..
ForumindlægHej..Gamma stråling med energien 500 keV har den linære absoptionskoefficient 100cm^-1 i bly.a) Vi ska omregne my til SI-enhedb) Beregne halveringstykkelsenc) Hvor stor af denne stråling trænger igennem en blyplade på 5cm?Nogle der kan hjælpe mig lidt på vej??Jeg har prøvet at regne den første og... -
Kulbrinter og Alkohol
ForumindlægHvordan afledes alkoholer af kulbrinter? -
Definition på elektronvolt? Hjælp!
ForumindlægHej. Jeg har brug for uddybning af denne sætning: Én elektronvolt er mængden af kinetisk energi en fri elektron vinder ved at blive accelereret gennem en elektrostatisk potentialforskel på én volt. Kan specielt den sidste del med potentialforskel uddybes? på forhånd tak (: -
Selvstuderende - stx
ForumindlægHej. Er det en realistisk mulighed at studere hjemmefra på STX? Jeg bliver færdig med 2.g her til sommer. Jeg er stødt på en del indlæg af selvstuderende HF'ere og VUC'ere. Jeg vil naturligvis spørge min studievejleder, men vil også gerne høre jeres opfattelse. -
Vil du hjælpe mig?
ForumindlægHej med jer.. Jeg går 1.g og har engelsk på A. Men jeg er ikke så god til det. Er der nogen som vil hjælpe mig på en måde? -
Big Bang
ForumindlægHej Jeg er i gang med at skrive SRP om Big Bang, og der er jeg stødt på nogle problemer. Hvad er planck-tiden? Jeg har læst meget om det, men jeg er en smule forvirret fordi mine kilder ikke er helt enige. Ved man hvad der forårsagede inflationen? Igen er mine kilder en smule uenige. Da opgaven... -
Idrætsskader "HJÆLP"
ForumindlægHej alle Jeg har længe siddet med denne opgave, og jeg kan bare ikke finde ud af det. Nogen der kan HJÆLPE... Alle informationer står i linket. [ http://peecee.dk/upload/view/101735 ] Mange mange tak på forhånd! :) -
Sværere?
ForumindlægAf bare ren og skær nysgerrighed, hvordan kan nogen sige, at x-studieretning er sværere end x-studieretning, her tænker jeg hovedsagligt på gym. I så fald, er der så diverse forskelligheder, hvad angår niveau på de forskellige studieretninger? Naturligvis, er det en fordel, hvis man er på den stu... -
Mulighed for sommerstart hvis man supplerer t.o.m. aug?
ForumindlægHej. Hvis man færdiggør et suppleringskursus i august 2018, er der så mulighed for at blive optaget via sommerstart på et studie? Eller bliver man nødt til at vente til vinter? Tak på forhånd. -
CH4 + 2O2 → CO2 + 2H2O
ForumindlægCH4 + 2O2 → CO2 + 2H2O Hej er der nogen der ved hvordan man kan se hvor mange molekyler og atomer der på vensre side af pilen, hvordan gør man? -
Hvad er det her for en formel? F = m * a
ForumindlægHvad er det her for en formel? Og hvad bruger man den til? F = m * a -
Bestem fordoblingstiden
ForumindlægJeg har formlen y = b * e^k t Jeg skal bestemme fordoblingstiden på y = 0,4 * e^0,0318t Bruger jeg da den for den eksponentielle model - T2 = log(2)/log(k) ? Ved ikke om den decideret hører til eksponentielle funktioner. Den står bare under kapitlet :D -
Atom- og kernefysik
ForumindlægIch brauche hilfe! Jeg er i den situation, at jeg har haft fysik C og nu skal til eksamen på man. d. 6/6 til tirs. d. 7/6 (24-timers forberedelse). Jeg har haft fire hovedemner: - Energi - Bølger og lys - Atom- og kernefysik - Verdensbilleder og Universet Min lærer har været så elskværdig at sk... -
Magnetisme
ForumindlægHej alle! Jeg har et fysik spørgsmål, som jeg ikke helt kan finde ud af. Er der nogen, der kan hjælpe? Vurder antallet af elektroner der årligt bevæger sig gennem hjem og virksomheder i en by med 50.000 indbyggere og forklar hvordan du kommer frem til tallet. a) Ingen b) Så mange el...
