Søgning på: fysik noter c. Resultater: 10381 til 10400 af 84813
-
partielt afledte
Forumindlæghar følgende funk. u(c,g) = (1-y)log(c)+y*log(g) skal finde den afledte ift c -
Kort oversættelse (SKAL AFL. IDAG)
Forumindlæg"Det er uden tvivl en misforståelse. Jeg tror ikke, at det har været børnenes hensigt at stæjle. De er ikke tyveknægte!" "Naturligvis ikke, frue, men de må forstå, at vore kunder må betale for de varer, de tager, og de to børn havde faktisk ikke mange penge at betale med. Det må væ... -
Så takker en af studis største brugere af. Tak for alt! Farvel og tak!
ForumindlægDu kære bruger. Hermed takker en bruger der har været med hele vejen af. Farvel!Ooooooooooooooooooooooooooohhhhhhhhhh............... Så sker det noget her på siden! For helvede!Til mig selv det kære individs store rædsel faldt jeg over følgende tråd da jeg søgte efter "-1^(1/2)" i søgef... -
Dit hadefag
ForumindlægJa.. Hvilket fag hader du allermest - og hvorfor? Bare et sjovt lille spørgsmål.. (: -
HASTER
ForumindlægJeg har fysik på B og vil meget gerne høre om I kan hjælpe mig med følgende opgave. Det skal siges, at jeg selv har prøvet at løse opgaven og indtil nu ved jeg følgende * Opgave 3: 1 mol O-H - bindinger har en samlet bindingsenergi på 467 kJ. a) Hvilken bølgelængde har lys nm med en fot... -
ASTROFYSIK
ForumindlægHej jeg skal op i astrofysik nu på fredag. Er der nogle som har nogle gode notater, de vil dele?? -
integralregning
ForumindlægHej Jeg har fået en totalt forvirrende og mangelfuld redegørelse for integralregning, og det eneste, jeg ligefrem kunne konkludere af det, er, at det er det omvendte af differentialregning, og at (1/3)x3 er stamfunktion til x2. Med disse to oplysninger og lidt trial and error har jeg hje... -
Uddannelse som minder om farmaci
ForumindlægJeg skal til at vælge hvilken uddannelse det er jeg vil ind på, jeg har endt med et snit på 8.2 og sidste års adgangskvotient ligger på 7.9, hvilket nok betyder at jeg ikke har så en god chance for at komme ind. Jeg søger nu efter en plan b som også skal have kemi og biologi i fokuspunktet samt ... -
Stofmængde og koncentration
ForumindlægJeg skriver en rapport om redoxtitrering og jeg kan ikke rigtigt få en realistisk stofmængde i en opgave...er der nogle som vil kigge den igennem. altså det er en meget lille delopgave som vi snakker om den fylder en kvart side. det drejer som opgave B2... link: http://peecee.dk/?id=20556 -
Opstilling
Forumindlæghttp://static.uvm.dk/udd/gym/eksamensopgaver/2014/fysik_A_htx_aug25/# Opgave C. Er det rigtigt at tage ugangspunkt i at ft = f1 = f2+f3 Er det derefter bare at tage moment i f3 og kalde den 0? -
Tegn vektorerne og bestem deres retningsvinkler
ForumindlægHejsa. Jeg skal besvare følgende: Vektor a, b, og c har koordinaterne a= 3 over 1, b= 2 over -5 og vektor c= -3 over 5 Tegn vektorene i et koorsinatsystem og bestem deres retningsvinkler. Efter hvad jeg kan finde i mine noter skal jeg bruge formlen: cos(v) = vektor a priket med vektor b divideret... -
Old eksamen
ForumindlægHaiiEr igang med at lave noter til old eksamen.. Vores pensum består af Ødipus, Theogonien (Hesiod. vers 104-210), Odysseen (9, 16 og 24 sang), Symposion og Kong kroisos (vers 7-27)..1)Er der nogen der har forslag til hvordan man bedst forbereder sig til eksamen?2)Hvad kan man kan perspektivere d... -
Eksamensnoter HJÆLP!
ForumindlægHalløj derude i det danske land!jeg har fået den glæde at skulle op til årsprøve i mundtlig samfundsfag, og vil derfor benytte lejligheden til at forhøre mig om der evt. er nogle som har nogle fantalastiske noter?Helst noget indenfor områderne: Politik, politiske ideoligier og evt. om bogen Fremm... -
Hukommelse ifm. humaniora
ForumindlægHej Jeg har et grundlæggende problem. Jeg kan simpelthen ikke huske, hvad jeg læser i de humanistiske fag, og jeg har meget svært ved at fornemme, hvad det er, man skal kunne huske til eventuelle eksamener. Skal man blot huske det overordnede, eller forventes det også, at man husker i detalje... -
hjælp til notetagning i 9.klasse
Forumindlæghej alle sammen jeg skal i 9.kl efter sommerferien og ville høre hvilket program i bruger til notater og hvordan i opstiller dem, så de er overskuelige og hurtige at læse igennem -
Fysikopgave (1.g)
ForumindlægJeg har lige lavet mit fysikopgavesæt. Dog kunne jeg ikke finde ud af én af opgaverne. Denne har ordlyden:"Opgave 9:Et tørelement med en hvilespænding på 4,5 V forbindes med en pære med resistansen 8 ohm, når den lyser. Polspændingen er 4,35 V.a) Bestem elementets indre resistans.b) Hvilken ... -
Nogen der vil rette min engelsk stil?
ForumindlægHejsa, jeg har lidt problemer med mit engelsk, og jeg ville derfor høre om der evt. er nogen der vil rette den inden jeg skal sende den i aften? + give den en kommentar. (Jeg sender den i mail eller i besked her på studieportalen, da jeg ikke vil have folk tager fra den) -
Hvordan kan Solen udsende elektromagnetisk stråling?
ForumindlægHej, Nu har jeg ledt rundt omrking på nettet, men desværre uden held. Mit spørgsmål jeg har undret mig over lyder på hvordan Solen kan udsende elektromagnetisk stråling hvormed UV-stråling kan blive til og dermed påvirke bl.a. mennesket. Med andre ord, hvordan bliver UV-stråling til, hvordan ska... -
studieretning
ForumindlægHej. Kan man vælge mellem Naturvidenskablig, sproglge, samfundsvidenskablige og kunstnerisk studieretning? -
Summations tegn
ForumindlægHej alle herinde. Jeg har et spørgsmål ang. summationstegnet. Ud fra en mængde tal, {x1, x2, x3,..., xn} Min lære hævder, at man kan skrive denne summation, ved at skrive i=1∑n=i Hvilket i virkeligheden er det samme som i=1∑1=n, hvilket betyder, at man kun vil udplukke tallet x1 da...
