Søgning på: fysik noter c. Resultater: 10701 til 10720 af 84813
-
Rettelse
ForumindlægNogen gider rette et par sætninger. TAk Elly is a young girl and she has an eating disorder. She keeps her problem and wouldn`t like to tell to someone. She don´t interesting to cuntinue her life and thinks about death. Sophie is also a young girl has a good friend, she is worry about Elly`s il... -
Htx / Stx ?!
ForumindlægHej! Jeg går i 9. kl og skal snart finde ud af, hvilket gymnasium jeg skal vælge. Dermed har jeg MEGET svært ved at træffe en beslutning! Altså jeg står i det dilemma, at jeg ikke kan finde ud af, om jeg skal vælge stx / htx. Derfor tænkte jeg på, om der er nogen, som vil fortælle / hjæl... -
Stille og stille spørgsmål :D
ForumindlægEr der nogen jeg må stille en helt masse spørgsmål til omkring den der hjemmeside man skal udfylde som hedder www.optagelse.dk og hvad der skal ske bagefter på STX eller gymnasiet? -
Rettelse af Engelsk tekst
ForumindlægJeg vil blive meget glad hvis der var nogen som lige vil kigge denne korte tekst igennem .. Kan evt. maile den ? -
Læge - HTX vs STX?
ForumindlægHej alle Jeg går i 9. klasse, og vi er ved at sende ansøgninger afsted til gymnasielle uddannelser. Jeg har en drøm om at læse medicin efter mine 3 år på gymnasiet. Jeg tager enten STX eller HTX, men jeg er stærkt i tvivl. Der, hvor min tvivlen ligger, er, om hvordan det sociale liv er på de 2 fo... -
delprøve - hjælp og rettelse :)
ForumindlægJeg har som aflevering en delprøve for, men jeg sidder lidt fast ved brugen af genitiv. Hele prøven er herunder, så hvis i har lyst til at kommenterer eventuelle rettelser, ville det var rart! - Mht. genitiv, er der så en der kan komme med en definition som kan forståes . På forhånd tak. Delprøve... -
Hvordan siger man følgende på engelsk?
ForumindlægHej. Jeg er igang med at lave et engelsk A eksamenssæt, men der er nogle ting som jeg er i tvivl om. 1. “Sorry for Disturbing You” deals with the problems that desolation can causes, "det får vi at se idet at" the man we meet in the story, Michael, who is a great example o... -
Rettelse af sætninger
ForumindlægHej, håber der er nogle som vil rette mine sætninger igennem for fejl. På forhånd tak 1. The old dog excitedly ran to its owner. 2. Flies are annoying insekts. 3. My younger sister are not coming to the party. 4. I gave the nice waitress a large tip. 5. For a long time ago my fav... -
Engelsk fritekst, ret - evt. dode ideer?
ForumindlægHejsa! Har skrevet en C-opgave (Besvar et spørgsmål), men den fylder kun 150 ord, ca. - og den skulle egntlig fylde 300. Men hellere skrive en kort, god én, end at fylde 150 meningsløse ord ind, ikke? Vil meget gerne modtage ideer, og jeres holdninger. Spørgsmålet lyder: Hvad tror du det er, der ... -
hjælp angående "software"
Forumindlæghej igen derude :D jeg sys efterhånden mit tema (xp tema) er ved at bli for kedeligt at se på, derfor vil jeg skifte mit tema til http://www.crystalxp.net/galerie/en.id.557.html jeg har hentet det, men ka ikk få det til at virke... er der nogle der kan hjælpe? sys det er giga cool, så vil ne... -
bestem arealet
ForumindlægNogen der kan hjælpe!!!! Der er givet funktionerne f (x) = 0,5 * x(1,5) og g (x) = 2 * √x Bestem arealet af det område, der afgrænses mellem graferne for f og g i intervallet {1: 3} billedet er vedhæftet. Forstår ikke hvad jeg skal starte med at gøre. på forhånd tak -
Alt der har med kemi at gøre
ForumindlægHej alle :=) Jeg har et problem, med kemi. Jeg kan ikke finde ud af det. Jeg har nogle enkelte spørgsmål som jeg gerne vil have besvaret, så jeg kan komme på den rette vej igen. 1) Hvad er molekyler og hvad er elektroner? 2) Hvad er dobbeltbindinger? Og hvorfor er de der? 3) Mængderegninger ... -
Reaktionsskema
ForumindlægProblemer med spørgsmålet under efterbehandling Kemi forsøg... Forbrænding Formål: Undersøge, hvorvidt gæringsproduktet kan brænde Apparatur: Digel eller lignende Kemikalier: Gæringsproduktet Fremgangsmåde: Anbring 2-3 mL af destillationsproduktet i diglen og forsøg at sætte il... -
Hydrogenspektrum
ForumindlægJeg skal op i fysik B mundtlig eksamen og et af de spørgsmål vi har fået stillet under "atomer" hedder "hydrogenspektrum og energi i stationære tilstande i hydrogen" men jeg kan virkelig ikke finde ud af hvad jeg skla skrive her? Al hjælp er super værdsaaat, tak! -
Kreditkort og magnetisk flux
ForumindlægHej alle sammen Jeg sidder med en fysik opgave, der er mega svær, og som jeg har brug for hjælp til Jeg har prøvet at kigge på det og formlerne i mit kapitel om elektriske og magnetiske felter, men jeg forstår slet ikke hvordan jeg skal løse opgavens delopgaver a,b,c Opgaven er vedhæftet - håb... -
Rettelse af engslsk MEMO
ForumindlægZara MENODATE: 1 July 2004TO: The managementFROM: Kenneth ChristensenSUBJECT: The Beckham-familyDavid Beckham and his family has become Icons. They are fashion trend setters and popular all over the world. Mr. Beckham is not only a well playing football pla... -
Er der nogen der vil tjekke om jeg har lavet opgaven rigtigt!
ForumindlægJeg lavet opgaven så hvis der er nogen der har tid er de meget velkommende til at tjekke om det er rigtigt! Opgaven ligger på:http://www.upit.dk/files/Fysik%20opgave%20E10.doca)P = U*II = P/UI = 700w / 36 vI = 19, 44 Ab)P = delta E / delta tDelta E = p* delta t = 700w * 2h = 1400whc)P = delta E /... -
Kemi B eller Biologi B?
ForumindlægHej, står her og skal til at vælge et naturvidenskabeligt fag, har også muligheden Fysik B, men Kemi B er fordi jeg allerede har det nu i 1.g og jeg har 5 A-fag så det bliver nok nemmere ved at fortsætte ved Kemi. Men jeg er ikke specielt glad for nogle af fagene, men hvis jeg SKULLE vælge et var... -
andengradspolynomier
ForumindlægEt andengradspolynomium er givet vede f(x) = ax^2-4x+c Jeg skal bestemme a og c når jeg ved at f netop har en rod og f(0). Skal jeg så isolere a og c i diskriminantformlen eller hvad? -
andengradsligning
Forumindlægbestem sammenhængen mellem tallene a og c, når andengradsligningen har netop én løsning. ax^2+2x+c=0 , hvor a ikke er nul. diskrimminanten skal være 0 også er a=1 og c=1 er det rigtigt eller er der en anden måde at gøre det på?
