Søgning på: fysik noter c. Resultater: 10761 til 10780 af 84813
-
Får man start bonus hvis man er under enkelt fag HF?
ForumindlægJeg har følgende fag: Dansk A: Engelsk B: Matematik B: Kemi B: Fysik B: KS: Samfundsfag C: Religion C: Historie B: SSO: Kan jeg godt få start bonus hvis jeg nu afslutter min enkektfag HF? -
Antal eksamener på HTX
ForumindlægHej alle sammen Jeg spekulerede på hvor mange fag jeg kan komme op i, samt om jeg skal op i et bestemt antal af A-, B- eller C-fag? Jeg har følgende fag: A-Fag Dansk Matematik Fysik Engelsk Teknikfag B-fag Kemi Idehistorie Teknologi C-fag Biologi Samfundsfag Kom/IT Programmering -
SRP om kræft
ForumindlægNogen, der har nogle goder vinkler til SRP om kræft? Jeg kan kombinere disse fag: Mat A Kemi A Fysik B Biologi C Dansk/historie A Jeg synes, det er ret svært, når jeg kun har bio på c-niveau. -
Hjæælp - Oversættelse-rettelse
ForumindlægHeej.. er der ikke nogen der vil være sød og rette min stil :D så snart som muligt, skal nemlig afleveres imorgen :S. På forhånd taak ... Denne historie er faktisk en dagbog, som en ung pige har skrevet. hun bor alene sammen med sine forældre - moren eer gymnasielærer, faren arbejder på kont... -
Afstand..
ForumindlægGrundet sygdom er jeg ret forvirret om min lektie til imorgen i fysik, eftersom det er noget, der ikke er i vores nuværende bog. Derfor kunne jeg godt tænke mig en forklaring og hjælp til at løse disse to opgaver? -
rettelse af engelsk tekst..
ForumindlægEr der nogen der vil være mig behjælpelig med at rette denne engelske tekst, ved jeg ikke helt har styr på det, men det var et kæmpe arbejde for mig at skrive teksten, og ønsker mig at det er lidt mere korrekt. Hilsen Bente The god history I had meet Hans and marie at my first workplaisment we... -
Vil læse MEDICIN, men mit snit er 8.4.
ForumindlægJeg har virkelig brug for RÅD og HJÆLP fra jer. Det har altid været min drøm at blive læge el. tandlæge. Mit gennemsnit ender med at være på 8.4 (tror jeg). jeg er faldet drastisk i mine karakter efter at jeg oplevede 2 dødsfald i min familie i midten af 3.g.. Jeg kunne ikke koncentrere mig i nog... -
koncentration
Forumindlægkoncentration på 0,80M c. beregn den aktuelle koncentration af eddikesyre (CH3COOH) i husholdningseddiken. er det sådan man gør c=n*v -
andengradspolynomier
Forumindlægjeg har ligningen y=2x^2-8x+c den går i gennem punktet (1,-2) hvordan bestemmer jeg c? -
parabler mat B
ForumindlægTegn forskellige parabler, hvor a og b holdes konstant og c variere og forklar, hvilken indvirkning ændringer i c-værdien har for parablerne. hjææææælp :-/ -
Religionsanalyse Tips?
ForumindlægHej alle, jeg skal snart til eksamen i Religion C, hvor jeg skal analysere en eller to tekster, som jeg trækker. Jeg følger pt. denne model ift. analysen: https://imgur.com/a/aBxX7FR Dette er et eksempel på en tekst jeg kan trække: https://imgur.com/a/JHyxb53 Er det bare mig, eller er det ikke... -
Triple på dansk?
ForumindlægJeg læser lidt om sandsynlighedsregning, og ønsker at skrive en kort note på dansk. I Wikipedia, fandt jeg A probability space is a triple (Ω, F, P) consisting .... Oversættes til: Et sandsynlighedsfelt er en tredobbelt (Ω, F, P), der indeholder .... Hvis der står, at F is a sigma ... -
Menuet?!
ForumindlægHej.. Håber at går godt godt med alles eksaminer!! Jeg håber der er nogen der gide at hjælpe mig lidt med en menuet.. Jeg skall op i morgen, og derfor har jeg sidder og læst det sidste.. Men pludselig gik det op for mig at jeg egentlig ikke rigtig ved noget om en menuet.. Det jeg kan tyde ud a... -
Hjælp til RStudio.
ForumindlægJeg skal udregne et 95% konfidensinterval for hannernes længde (se billede), men jeg er blevet i tvivl om hvordan jeg skal gøre. (Opgave a) Jeg har prøvet at indtaste oplysningerne som jeg tror de skal indtastest og har fået følgende resultater, men jeg er som sagt i tvivl da jeg ikke er stærk i... -
moderæret sin funktions's skæring med x-aksen
ForumindlægHej.jeg sidder med en funktion der hedder f(x)=c*sin(b*x-a)a=0.5b=0.4c=0.6Jeg er her interesseret i at finde finde funktionens skærings punkter med x-aksen, i det intervald der strækker sig fra x=16 til 26 (altså fra 16 til 26 x).Jeg kan dog ikke se hvor det er jeg går galt når jeg forsøger mig m... -
Find højde på cylinder
ForumindlægHar følgende opgave, som jeg ikke kan finde ud af: En cylinder har en radius på 2,3 cm og et overfladeareal på 78 cm2 a) Hvad er dens højde? En anden cylinder med samme overfladeareal har højden 2,7 cm. b) Bestem dens radius. - Håber på hjælp, da det er en matematikaflevering, som sna... -
Titrering - dividere med samlet volumen?
ForumindlægSidder med en rapport om titrering af husholdsningseddike med NaOH med henblik på at bestemme masse% af ethansyre (CH3COOH). Min lærer fortalte, at for at finde ethansyres stofmængdekoncentration, skal stofmængden, beregnet ud fra NaOH volumen og konc., divideres med hele opløsningens volumen. ... -
Eksamen - differentialregning
ForumindlægHejsa. Endnu et indlæg om differentialregning, der er efterhånden en del:-)Jeg vil bare høre, om der er nogle der har nogle beviser for de forskellige differentiale sætninger...alle noter om differentialregning kan bruges. Det er stort set det eneste emne til mundtlig eksamen jeg ikker har styr p... -
Små rettelser - fremtid
ForumindlægNogen der vil rette de få sætninger her - omhandler fremtid. 8-A 1. Hun er her ikke [i] næste uge. 2. Jeg er sikker på, at brevet er her i morgen. 3. Jeg lover dig, at du får pengene i morgen. 7. Vi begynder i morgen. 8. Hun rejser snart fra byen. 9. Vi får regn på søndag. Engelsk: 1. She will... -
NMR - Spektroskopi
ForumindlægHej Alle - Jeg har et enkelt spørgsmål. - Da jeg skal til, at lære om NMR-Spektroskopi. - Jeg kan nemlig ikke finde ud af, at aflæse hvilket stof jeg har med at gør. Eks. Hvis der er et kemisk skift på 1,1 så siger vi at den tilhøre methyl gruppen. på aflæsning står der så CH3-C-C=C - Hv...
