Søgning på: matematik b noter STX. Resultater: 10821 til 10840 af 119568
-
Hjælp til en matematik opgave
ForumindlægEr der nogle der kan hjælpe med den her opgaver? Eleverne kan købe poser med 500 g kaffebønner for 39,50 kr. pr. pose og pakker med 40 engangskrus for 18,50 kr. pr. pakke. De kan fa° pengene tilbage for de poser og pakker, de ikke har a°bnet. 500 g kaffebønner. Pris: 39,50 kr. 40 engangskrus.... -
Matematik problemløsning hjæælp
ForumindlægHej. Jeg har ret hastigt brug for lidt hjælp til at løse en opgave til min problemløsning. Opgaven er fra FSA Maj 2007, den om Mursten, opgave 4.5 Jeg skal finde ud af hvor mange tagsten der skal købe ialt til et tag. Jeg har regnet ud at der kal bruges 1682 tagsten, men at der er et spild ... -
hurtig hjælp til matematik
Forumindlæghvordan laver jeg mm om til cm3 jeg skal lave 78,6 mm om til cm3 pleazz hjælp -
Mellemregning i Matematik
ForumindlægJeg har et problem med et spørgsmål og håber at i kunne hjælpe mig Opgaven lyder: Undersøg om punktet P(4,3) ligger på linjen, der er graf for funktionen f med regneforskriften f(x)=-2x+5 Husk forklarende tekst og mellemregninger. -
matematik spørgsmål
Forumindlæget fodboldtmål er 7,32 meter bredt og 2,44 meter højdt. målene er omsætning fra engelske mål hvor målets højde er angiver til engelske fod og målets bredde er angivet til 8 yard. vis ved beregningen at en engelsk for er 0,31. hvordan finder jeg ud af hvad jeg skal skrive for at svare på den. -
Procent - matematik
ForumindlægGør tallet 25% mindre A. 200 Skal jeg så finde 25% af 200? -
eksamens opgaver mat b
Forumindlæghej jeg kunne godt tænke mig hjælp til følgende opgaver: En funktion er givet ved f(x )= 3e^x+4. a) Bestem den stamfunktion til f , hvis graf går gennem punktet (0,2) . og opgave fem i dette link, den opgave der går ud på at finde forskrift. http://www.uvm.dk/~/media/Files/Udd/Gym/PDF08/Eksame... -
Blodtype - A og B-allel
ForumindlægHvad betyder begrebet allel ? -
Sansynlighed 4007 b)
ForumindlægJeg ved ikke hvad jeg skal gøre med denne her: Hjerte- og lungeoperationer kan med føre forstoppelse (postoperativ obstipation). På et hospital er de interesseret i at undersøge, om problemet har samme omfang ved de to operationstyper. Man opstiller dette som en hypotese, der skal testes, og ... -
Hvad fik du i samfundsfag B?
ForumindlægHey guys Jeg har her på det sidste læst enormt meget samfundsfag som jeg læser på b niveau. Jeg er en af de stræber der gerne vil score en høj karakter i faget, da en lav karakter kan smadder mit snit. Jeg har nærmest aldrig sat mig ind i hverken politik, økonomi og whatever. Det jeg selvfø... -
hjælp til matematik opgave
ForumindlægHej jeg ville gerne have hjælp til en matematik opgave, da jeg har svært ved opgaven og ved ikke hvordan jeg skal lave det, det er opgave c og d kan i give en god forklaring? -
(2a+b)^2 - (a-2b)^2
Forumindlæghej (: . (2a+b)^2 - (a-2b)^2 , jeg er gået helt i stå, med noget så enkelt, nogle der lige vil hjælpe mig igang : ) ? På forhåndt tak. -
Matematik - spredning
ForumindlægEr virkelig forvirret i forhold til det her spørgsmål, så det ville være rart hvis der var en der kunne gå i dybden med hvordan jeg løser det. Ved kast med en terning slår Noah disse tal: 3, 2, 6, 6, 1, 4, 6 og x. Bestem x således at spredningen for antal øjne i hvert kast er 1,9594. -
Matematik problemregning HJÆLP!
ForumindlægKan i hjælpe med den her opgave jeg vedhæfte også lige nogle andre opgave. -
Er Gymnasiet hårdt?
ForumindlægHej, Efter sommerferien skal jeg starte på STX. Jeg har valgt studieretningen: Samfundsfag A, Matematik B, Erhversøkonomi C. Jeg overvejder dog at hæve matematik til A niveau. Hvis i har haft denne linje eller en lignende en, syntes i så det var hårdt eller? Hvor lang tid brugte i på lektie... -
Mediefag B-niveau eksamen
ForumindlægJeg skal til eksamen i mediefag på B-niveau, og vi har jo selvfølgelig lavet vores eksamensproduktion her tidligere på året, som vi så skal ind og forsvare til eksamen. Men jeg kan ikke finde ud af, hvad der er vigtigt at have med. Jeg tænkte derfor på, om der er nogen, der eventuelt har lyst t... -
Jura?
ForumindlægHej. Jeg er lidt i vildrede, jeg går kun i 9. klasse, men jeg ved allerede nu at jeg elsker samfundsfag og historie. Jeg kan godt lide og læse og fordybe mig i viden omkring politik, magtfordeling og læser bøger om psykologi og retorik. jeg synes at Jura studiet lyder helt enormt spendene og ha... -
Rettelse af terminsprøve, Engelsk B
ForumindlægHej, Min engelsklære har ikke "udpeget" mine fejl i min opgave, som jeg skal genaflevere. Derfor ville jeg høre om der nogle der kan udpege nogle fejl. mvh -
Mini-Job og B-Indkomst
ForumindlægHej, jeg har et lille job hos noget der hedder Usertribe, hvor jeg til tider tjener en lille skilling. Det nævnes hos dem, at pengene bliver udbeltalt brutto, men at de bliver indberrettet som B-Indkomst. Hvis vi nu siger jeg kun tjener cirka. 2000 kr. på et år. Hvordan er reglerne så? Er je... -
Arabisk matematik
ForumindlægHej Folkens! Nu er SRP på vej, men jeg ved simpelthen ikke hvordan jeg skal håndtere matematikdelen, da vi i 2.g sprang mange ting over (Forkert lærer) Vi har hverken haft meget om 2. gradsligninger og da slet ikke noget om 3. grads, så hvis nogen har skrevet om dette eller blot om arabisk ...
