Søgning på: matematik a 2009 august HTX. Resultater: 10861 til 10880 af 160040
-
Find a og b
ForumindlægHej. Håber I kan hjælpe mig. Skal find a og b i en eksponentiel y=a*b^x År: 2000 2005 Antal: 3280 10 000 Udviklingen i antallet af Alexanderparakitter i London kan for perioden 2000-2010 med god tilnærmelse beskrives ved en eksponentiel model y =b* a^x (eksponentiel) hvor x angiver antal år e... -
Årsprøve i mat A 2011
ForumindlægHar nogen været oppe til årsprøve i Mat A i år ? -
Forskel på kemi B og A
ForumindlægHejsa, jeg starter meget snart i 3.g, hvor jeg skal have kemi på A-niveau. Jeg er egentlig bare interesseret i at høre, hvad de store forskelle på kemi B og A er? Jeg ved godt, at jeg kunne kigge undervisningsbeskrivelsen/ læreplanen igennem for kemi A, men jeg tænkte, at det ville være mere inte... -
Matematik fs10 randers regnskov hjælp ?
Forumindlæger der nogen der har Matematik fs10 randers regnskov ? har brug for den skal til termins prøve her den 12/12 -
fs10 mundtlig matematik
ForumindlægHej, der er vel ikke nogle, som har gode notater, som jeg kan bruge til mundtlig matematik eksamen? -
Bestem a i andengradsuligheden
ForumindlægHej, Er der nogle der kan hjælpe med den her? Bestem a, så ligningen 2x^2-2x-4=-x^2+2x+a har løsningerne −1x og 3. På forhånd mange tak :) -
Find Randpunkt til A
ForumindlægHej Studieportalen, hvordan kan man finde randpunktet bare ud fra disse informationer? A = {(x, y) ∈ R^2 | 1 ≤ y ≤ x^2 − 3, x > 2} Svaret skulle gerne være (3,6) , men jeg forstå bare ikke hvorfor? -
A og B- Hjælp? Rigtig?
ForumindlægHar disse 3 a og b regninger og har virklig bruf ffr hjælp a=4 b=-3 1.3a + 4b Har fået den til 0? 2. 3(a-b) Har fået den til 7? 3. a(2 i potens) + b(2 i potens) Har fået den til 9? Er de rigtige? -
Blodtype A rhesus positiv
ForumindlægHej.. Jeg sidder og makker med noget biologi, og jeg skal finde ud af dette omkring blodtypen: A rehsus positiv - Indeholder blodet antistoffer i ABO – systemet? - Kan jeg danne antistoffer mod rhesus – antigenet? - Hvilken fænotype og mulige genotyper har jeg i ABO - og rhesussystem... -
haster hjælp..bestem a og b
Forumindlæguden hjælpemidler Funktionen f(x)=b*xâ opfylder, at f(1)=2 og (4)=4 bestem tallene a og b 2=b•1^a 4=b•4^a log(4)/log(2) =(log(4)/log(1) )^a log(2)=log(4)^a Og så kan jeg ikke komme videre. Er der nogen, der vil hjælpe mig? -
hvordan finder jeg a i denne ligning
ForumindlægHvordan finder jeg henholdsvis a,b og c i denne ligning?: f(x)=(x^3-8)*ln(x) Ved at man skal bruge denne formel: d=-b-4*a*c men synes den her formel er svær at analysere, nogle der vil hjælpe? -
Hjælp med at bestemme a ud fra en graf
ForumindlægHej igen. Jeg ved hvordan man finder a ud fra to punkter, men kan ikke finde ud af at bestemme a ud fra grafen. Jeg har vedhæftet grafen. Og det skal siges, at det er en eksponentielfunktion -
Bestem konstant a i differentialligning
ForumindlægHåber nogen kan hjælpe med nedenstående opgave. Har også vedhæftet opgaven som billede (hvor det står mere overskueligt). På forhånd tak! Betragt differentialligningen (d^2/(d*t^2))*y(t)-25*y(t)=a*cos(t) Bestem, den reelle konstant a, så y(t)= -75*e^(-5t)-15*cos(t) er en løsning til differenti... -
x/a=b/c ??
ForumindlægOpgaven lyder således. x/a=b/c jeg skal isolerer x. Men hvordan gør jeg? -
Biologi på A niveau!!!
ForumindlægHej allesammen! Hvordan er biologi på A niveau i STX? hvilke emner har man om i A niveau? hvad lærer man om generelt? er det svært på A niveau. Mvh Victoria -
Find a og b
ForumindlægHjælp! Hvordan finder jeg a og b i denne sammenhæng? Jeg har jo kun en x og y, skal jo bruge for at finde a og b eller? -
find a og b
Forumindlæghej :D jeg forstår ikke opgave a, hvordan finder jeg a og b?? håber nogen kan hjælpe, har vedhæftet billede :) -
hvad betyder a , b og x?
ForumindlægHej, hvad betyder a og b og x i protens funktioner, liniære og ekspontiel funktioner? ((altså fx at b er begyndelsesværdien i liniær ))) håber du kan hjælpe -
Hæve fag til A-niveau?
ForumindlægHej Jeg skal snart på gymnasiet og jeg ønsker studieretningen: Mat A fysik B Kemi B. Mit spørgsmål er så: Kan jeg både hæve fysik og kemi til A-niveau eller er det kun muligt at hæve et af fagene?? -
Hjælp til bestemme at a og b
ForumindlægHej, kan simpelthen ikke finde ud af hvordan jeg skal bestemme konstanterne a og b i opgave 10 a. En der vil hjælpe? (har vedhæftet opgavesættet) har nemlig ikke billaget til resten af tabellen, er det muligt at lave det uden? Tak på forhånd:)
