Søgning på: historie noter stx. Resultater: 10941 til 10960 af 33650
-
3. års opgave
ForumindlægHey.. Jeg skal snart til i gang med at tænke på min 3. års opgave. Jeg overvejer meget at skrive i historie, men jeg ved ikke helt hvad jeg vil skrive om..Er der nogen der har nogle gode forslag?? -
arckimedes! Hvem var det?
ForumindlægVi er nogle drenge der skal skrive om arckimedes/arkimedes men vi mangler lidt inspiration og noget teori. Det er både i historie og fysik vi skriver. Måske kender folk nogle hjemmesider eller måske har i selv arbejdet med emnet. Håber i kan hjælpe. På forhånd tak -
studieretningsopgave
ForumindlægHej, jeg skal skrive en 3.g studieretningsopgave i år. Er der nogen som har forslag til hvilket emne det kunne være. Mine studieretningsfag er Samfundsfag, matematik og natur geografi. Udover må jeg inddrage historie og dansk. På forhånd tak -
Fejl i synopsis. (hvad gør jeg)
ForumindlægHej, Jeg har opdaget at jeg har skrevet noget sludder i min synopsis til en årsprøve i AT med tysk/historie. Skal jeg alligevel forsvare det er rigtigt (:p) .. eller skal jeg indrømme jeg har skrevet noget forkert. Mvh -
hjælp til engelsk sætninger!! hurtigt
Forumindlæghej jeg vil utrolig gerne have en til at tjekke disse få sætninger for fejl da det er noget til en aflevering, ved der er fejl men kan ikke rigtig se hvor? (: I just said the same bad things about her and to her, like they did. I truly regret what I did, and I know I ruined her time in 7-grade, ... -
engelsk retning af tekst
ForumindlægThe Nose that could not be satisfied: When a human nose leaves a body, it develops its own eyes, ears, mouth, arms and it even gets a leg. It has been held a secret for the nose for a long time, because we humanbeings need our nose. And we do not want them to jump around on the street. Because th... -
hvem har retten til landet og hvorfor. (israel-palæstina)
ForumindlægHej jeg prøver at spørge på en anden måde. Jeg har valgt at undersøge hvem af Israel og palæstina der har retten til landet og hvorfor. Nogen som kan komme med nogle historiske argumenter eller noget som kan hjælpe mig på anden måde. Jeg synes hurtigt at det kan blive for samfundsfagligt og da de... -
Essay - "A Journey" af Colm Tóibín (HJÆLP)!
ForumindlægHej, har været til terminsprøve idag og jeg tænkte om der ikke var nogen der kunne se på det jeg havde skrevet og eventuelt give noget feedback? Delprøve II – Essay on “A Journey” by Colm Tóibín. 1. Life is a never-ending circle, when someone dies, someone else is... -
Ret min engelsk stil: Pakistansk politik
ForumindlægJeg ønsker, at forbedre min engelsk sprog skriftligt, og har derfor brug for jeres hjælp. I skal nemlige rette den for stavefejl,grammatik, tekstforståelse og alt andet i kan komme i tanker om :) Jeg har skrevet en kort referat hvor jeg tager udgangspunkt i følgende nyheds artikel http://tr... -
kort oversættelse
Forumindlæghey hey derude... jeg er ikke helt sikker i min oversættelse af en tekst, så hvis i hurtig ville sende et blik over det og lige skrive hvis der er gramatiske fejl eller forkert ord-brug, så ville det være suuuuuper.. :D Is the USA the nation of liberty? People from foreign countries often s... -
Engelsk Passiv
ForumindlægHej, er bare helt væk. Jeg skal oversætte dette stykke til engelsk og lave det til passiv? Jeg ved slet ikke hvordan jeg skal begynde og hvordan man gør. "Urolighederne i Nordirland, som af mange karakteriseres som borgerkrig, kan kun forstås, hvis man kender noget til Irlands historie. I de... -
Første eller andenhåndskilde?
ForumindlægHej allesammen, jeg har et spørgsmål omkring førstehånd og andenhåndskilde. Jeg skal op i AT imorgen og har fagene Historie og Samfundsfag. Jeg tager udgangspunkt denne her kilde, som er en dokumentar "a cry from the grave". I dokumentaren kan man se og høre serbiske general tale. Den... -
Gode historiske film - kender du én?
ForumindlægJeg skal til historie eksamen på onsdag, og har efterhånden klaret hele pensum. Jeg har på forhånd besluttet mig for ikke at læse dagen før - altså i morgen. Men i stedet tænkter jeg, at jeg ville se nogle historiske film, for at få noget viden ind på anden måde ;) Hvad har i af forslag? Nogen ... -
Hjælp til nøgletal i E.Ø
ForumindlægJeg skal til prøve i E.Ø imorgen, og jeg har slet ikke styr på nøgletallende, jeg kan sagtens regne dem ud men kan ikke analysere dem....så hvis i tilfældigvis ligger inde med noter om hvordan man analysere disse, vil jeg blive meget taknemlig for at få dem.På forhånd tak! -
Finde sidelængden på kuben.
ForumindlægHar et spørgsmål der lyder Hvordan finder jeg sidelængden? Er ikke interresret i bare et svar, vil gerne vide hvordan man gør så jeg kan skrive det ned i mine noter. Håber der er en der kan hjælpe og skære det ud i pap for mig. -
Meget kort oversættelse
ForumindlægHejsa derude, håber der sidder en der kan rette denne tekst, jeg har brugt en del tid på at rette den osv.. Every human in this world, have many dreams, some dreams becomes true, some do not. This story , is a good example on how love can be over dating sites. The narrator is a woman who re... -
Essay?
ForumindlægEr der nogen som måske har tid til lige hurtigt at kigge min opgave igennem, engelsk er bestemt ikke min stærke side! ;) Think we should legalize drugs? It is common known that drugs are bad, and it is a job for the government and police to keep it away, from us normal people. We lean about i... -
Hjælp til at finde 5 fejl på engelsk!!!
ForumindlægHej! Jeg har en opgave for, hvor jeg skal finde 5 fejl i en engelsk tekst og svare på hvorfor det netop er disse som er forkert. Men nu har læst den igennem ca.5 ganga nu og jeg kan stadig ikke se nogle fejl! Så ved ikke om det bare er mig som er total dårlig eller om de virkelige er svære at fi... -
Sygeeksamen 2008 i samfundsfag
ForumindlægHej allesammen. Jeg har virkelig brug for oplægget til sygeeksamen augst 2008 i samfundsfag :) Jeg har kæmpet for at finde den på google, men det er simpelthen umuligt - i hvert fald for mig. Hvis nogen ligger inde med oplægget, ved hvad det hedder, eller ved hvor jeg kan finde det, må I meget ge... -
Opstilling af differentialligning
ForumindlægHej, Jeg er meget dårlig til differentielligninger. Jeg skal i denne opgave opstille en differentialligning og bestemme hastigheden hvor antallet af smittede vokser til tidspunktet t = 162. Jeg har vedhæftet opgaven. Håber der er en venlig sjæl som kan hjælpe!
