Søgning på: matematik a uden hjælpemidler. Resultater: 11161 til 11180 af 174809
-
Bestem a og b
ForumindlægHej! Jeg har vedhæftet opgaven. Hvordan skal jeg bestemme a og b? -
PDF HF Matematik B Højere forberedelseseksamen ny ordning 7. december 2018
ForumindlægEr der nogen der har denne opgave liggende samt facit. Kunne sygt godt tænke mig at se den, inden jeg skal til eksamen :) Hvis nogen kan hjælpe, må I gerne sende opgaven på mail: zodiac.blk@gmail.com på forhånd tusinde tak for hjælpen -
sammenhængen mellem a og b
ForumindlægA) sammenhængen mellem tallene a og c bestemmes når andengradsligningen ax^2 + 2x + c = 0 hvor a er større end 0, har netop en løsning. Når andengradsligningen har en løsning bliver d= 0 og derfor er formlen - b/a2 = x. Ved ikk helt om jeg kan se hvad det er opgaven helt præcist går ud på... -
Mat-A skriftlig
ForumindlægHej, er der nogen, der kan sende mig links til Mat-A skriftlig eksamen sætter fra 2010,2011 og 2012 -
Engelsk eksamenssæt A-niveau
ForumindlægHej Er der nogle, der ved om man kan finde nogle af eksamenssættene på A-niveau fra 2009 og 2010 et eller andet sted? Eller nogle, der måske har dem? -
Halveringskonstanten og bestemmelse af a?
ForumindlægJa jeg skal finde halveringskonstanden for funktionen f(t)=100 * e^-0,24 og jeg skal også finde a for følgende forskrift f(x) = b * x^a Nogle af jer der kan huske de formler man skal benytte? -
Beregn vinklen A
ForumindlægFormlen for at beregne vinklen A? -
isoler a i ligning
Forumindlæghey hjælp som overskriften siger isoler a i følgende ligning ((a + 1) / b) - k = m -
A une passante
ForumindlægHej allesammen! Jeg sidder og er i gang med Baudelaires "A une passante", og støder så på sætningen; "Ne te verrai-je plus que dans l'éternité?" Jeg kan simpelthen ikke finde ud af hvad det betyder :s Nogen der kan hjælpe? Hilsen B -
Eksamens opgaver
ForumindlægSom så mange andre, skal jeg jo til skriftlig eksamen i matematik imorgen. Så tænkte jeg på, om der fandtes en (eller flere) hjemmesider, hvor man fx kunne downloade gamle eksamens opgvaver eller lign., så jeg kunne 'øve' mig lidt.Nogen der kan hjælpe med det? :) -
Hvis man vælger Kemi på A niveau
ForumindlægHvis man vælger kemi på A niveau skal man så op til en årsprøve i skriftlig kemi i 3.g? -
Differentiation af a^x
ForumindlægJeg har brug for at differentiere a^x og synes der går noget galt når jeg forsøger dette. Jeg er udemærket klart over at det skal give a^X * ln(a) men i forsøget på at nå dertil går det galt. Jeg bruger tretrins reglen DeltaF = f(x0+h)-f(x0) = a*(x0+h)-a^x0 Jeg forstår ikke rigtig at komme... -
Parabel, betydning for a?
ForumindlægHej hvordan redegøre man for betydningen af a i en parabel? ud over at hvis grenene er opad er a positiv og hvis grenene er nedad er a negativ? -
Matematik rettelse 8.Klasse
ForumindlægHej, er der nogen der vil rette min lille matematik aflevering. -
Differentialregning, bestem a og b
ForumindlægHej. Jeg har denne opgave som jeg er gået lidt i stå ved .. En funktion f er givet ved f(x) = ax^2 + bx , hvor a og b er tal. a) Bestem f ’ (x). Grafen for f går gennem punktet P(-2, 1) og har i dette punkt en tangent med hældningskoefficienten -3. b) Bestem a og b . A har jeg fået ... -
Bestem a i en differentialligning
ForumindlægEn funktion ƒ er løsningen til en differentialligning: y'=3-a*y, hvor a er en konstant Det oplyses, at (0,2;-1) er et linjeelement for differentialligningen Min opgave er, at jeg skal finde a samt en forskrift for ƒ Jeg er godt klar over hvordan jeg finder forskriften for &f... -
regression a=0???
Forumindlæghej har lavet en opgave med regression hvor jeg bestemmer a og b jeg får så bare a=0 og b=8,16 det giver da ikke mening til ekspoentiel regression b*a^x jeg har oploadet et billede af det -
s = ⋅ a ⋅t2
ForumindlægJeg har problemer med at løse denne her ligning: Der er givet følgende formel, hvor s står for vejlængde, a for acceleration og t for tiden: s = 1/2 ⋅ a ⋅t2 Bestem størrelsen af a, når s = 1000 m og t = 32 sek Er der nogle der kan hjælpe og forklare hvordan man gør? :) På forhånd... -
Isolere log(a) i formel
ForumindlægNu spørger jeg måske lidt dumt men hvordan isolerer jeg log(a) i formlen: T1/2 = log(0,5) / (log(a) På forhånd tak -
-2a(a+b) mellemregningerne?
ForumindlægHvad er mellemregningerne for at reducere -2a(a+b)? Er lidt usikker hvordan man ganger både -2 og a ind i parentesen
