Søgning på: matematik a uden hjælpemidler. Resultater: 11581 til 11600 af 174809
-
Bestemmelse af a og b på grafen
ForumindlægHej . Hvordan aflæser man a og b på grafen for en lineær model. Skal et gøres ved hjælp af logaritmisk papir, eller kan man godt aflæse dem i et almindeligt koordinatsystem. Kan man bare aflæse x1 y1 x2 y2 og sætté dem ind i formlen til a og b?? :) -
find a og beregn..
ForumindlægHej v = 4*a+5b så a må være a= (v-5b)/4 v,b og a er vektorer! men hvordan finder jeg så produktet af a og v? De skal jo være vektorer før jeg kan gøre det. -
Matematik C HHX!
ForumindlægHej alle sammen. Skal op i mundtligt matematik C her snart. Vi skal fremlægge en af vores 6 emneopgaver, ved udtrækning. Er pisse nervøs, så ville høre om nogle har gode råd og om der er nogen der ved hvilke krav de stiller osv. Håber på svar. På forhånd tak -
andengradspolynomium bestem a
ForumindlægHej :D Jeg kan ikke finde ud af at finde a Jeg vil pruge nulpunkterne (solve) Spørgsmålet lyder sådanne Andengradsligning ax2+(a+2)x-3=o har netop en løsning. Bestem a. Jeg har skrevet : F har nulpunkterne solve(ax2+(a+2)x-3=0,x) Når jeg har gjort det skriver lommeregneren bare esc( d en siger at... -
A-fag mht. medicinstudiet...
ForumindlægHej alle sammen. Jeg har virkelig brug for jeres erfaringer mht. valgfag i 3g. Jeg vil gerne ind på medicinstudiet (selvfølgelig kun hvis jeg får snittet). Lige nu har jeg science-linjen, dvs. kemi B og fysik B. Jeg vil gerne på SDU eller Aarhus universitet. Jeg kan kun vælge et fag på A-nive... -
a i en eksponentiel funktion
Forumindlægjeg undrer mig over hvorfor der gælder at a ikke må være mindre end 0 for en eksponentiel funktion.. nogen der kan forklare mig hvorfor? -
MAT A - areal hjælp
ForumindlægHej alle. Sidder med en opgave der lyder: Beregn arealet af trekant ABC. Vinkel A i trekanten = 37 grader. siden A til C er 12,1 fra A til B er siden 15,2. HVORDAN FINDER JEG HØJDEN? -
Placering af a menudo
ForumindlægLige hurtig tvivl her, jeg vil skrive, hendes mor er ofte syg, er det Su madre está enfermeda a menudo eller Su madre a menudo está enfermeda eller noget helt tredje på forhånd tak :) -
E_a, hvordan finder jeg den?
ForumindlægE_a er aktiveringsenergien for en reaktion. Hvis jeg har et tilfældigt reaktionsskema, fx. N2 + 3 H2 <-> 2 NH4 hvordan finder jeg så E_a? Kan jeg slå det op i databogen eller udregne på baggrund af de enkelte stoffers energi (ligesom en entalpiberegning, eller er det bestemt eksperimenti... -
3-årig Mat-A - eksamensbog
ForumindlægHejsa....Jeg sidder og skal lave opgav 1.190 i mat-A 3-årigt højtniveau eksamensbog og er gået totalt i stå....Hvis der skulle sider nogen der ude, som allerede har lavet den eller bare vil hjælpe ville det være super...På forhånd tak... -
Funktion! Bestem A
ForumindlægHej..:!Søger hjælp til følgende funktion! Håber på en god forklaring samt udregninger!F(x)= 2x^2+ax^2-4x+7 XeRHvor a er en konstant!Om f(x) vides, at den har lokalt minimum når x=2 På forhånd TAK -
Matematik-økonomi --> Virksomhedsøkonomi?
ForumindlægJeg kunne godt tænke mig i at blive gymnasielærer i matematik og et økonomi-fag, måske virksomheds eller erhvervsøkonomi. Matematik-økonomi på uni, kvalificerer det til sidstnævnte? -
A rhesus modtage blod
ForumindlægHvad vil der ske hvis en type A rhesus positiv modtager blod fra en B rhesus positiv? -
Hjælp mat A niveau
ForumindlægHejse er der en der vil hjælpe mig med opgave A i den her opgave, forstår ikke lige opgaven. -
Hjælp til Mat A søges!!!!
ForumindlægHjælp til Mat A søges! Jeg søger en kvalificeret hjælp til mat A. Løn efter kvalifikationer. Jeg bor ved Randers og har mulighed for at køre til Århus også. Mvh Caroline -
Bestem a & b
ForumindlægHej rare folk derude. Kunne godt bruge lidt hjælpe til denne opgave ! For perioden 1998-2007 kan antallet af lobbyister i USA med god tilnærmelse beskrives ved denne funktion. f(x)=490x+10400 a) er jeg færdig med Lobbyisternes samlede budget (målt i mio. dollars) kan beskrives ved funktionen. g(... -
Er hitsorie A opbilatorisk på STX
Forumindlægjeg har søgt over alt på nettet, men ved ikke om historie eksamen er oblikatorisk eller skal man trække det? Jeg vil også spørge om historie A er slemt, da jeg gerne vil gå på STX?' tak på forhånd! -
Samf A-niveau på STX?
ForumindlægHej. Jeg går i 9. klasse, og kan ikke rigtigt beslutte mig for, hvilken STX-studieretning vil passe mig bedst. Den ene jeg har i tankerne indeholder samfundsfag på A-niveau, og det er jeg en anelse skeptisk over for. Jeg er mere kreativt og sprogligt anlagt, og er i bund og grund bare bange for ... -
Bestem vinkel A
ForumindlægHej Jeg sidder med en opgave hvor jeg skal finde vinkel A i en vilkårlig trekant a = 8 b = 20 og c = 16 -
Bestem tallet a
ForumindlægHej allesammen Så savner jeg igen lidt hjælp til min opgave, ville være super hvis nogen ville hjælpe.. Opgaven lyder som følgende: En funktion g er givet ved: (1)/(x^2+3x+a) Bestem tallet a så grafen for g har netop en lodtet asymptote På forhånd tak Mette
