Søgning på: tove ditlevsen analyse. Resultater: 11841 til 11860 af 24089
-
Årsprøve - vurdering?
ForumindlægSå har jeg lige været til skr. årsprøve i dansk. (1.g) Jeg valgte en opgave, hvor man skulle skrive et debatoplæg om ytringsfrihed. I oplægget skulle man redegøre for Uffe Ellemann-Jensens artikel ”Humor skal forsone – ikke såre”, og 2 tegninger af Anders Fogh Rasmussen - som blev udgivet i Infor... -
Eksamens vejledning
ForumindlægHej Jeg skal til historie eksamen her snart, derfor vil jer gerne vide følgende: 1. Hvordan læser man bedst op? Skal man lægge mest vægt på kilderne? Eller hvordan? 2. Da jeg er på gammel ordning indgår der noget samfundsfag i pensum, skal det behandles på nogen speciel måde i forhold til alt ... -
03.. jeg mangler lidt hjælp
Forumindlægokay, jeg var så uheldig at jeg fik 03 til min latin eksamen i 1.g og så tænkte jeg på om det gælder for 3, eller 0.3?? fordi mit eksamens gennemsnit som skolen har talt sammen passer, hvis jeg regner det med som 3. men jeg har altid troet at det gjaldt for 0.3?? er der nogen der ved det?? -
Nådsensbrød Spørgsmål
ForumindlægHej, jeg har brug for en eller flere til at svare på de her spørgsmål for mig, da jeg ikke har læst Nådsensbrøb. giv en beskrivelse af kassen - hvordan bruger forfatteren ironi i teksten - hvorfor ender stine på kassen - Hvorfor ændre forfatteren fortæller vinkel fra 3.person til alvidend... -
Begyndelseshastighed spørgsmål
ForumindlægOpgaven lyder således : Et legeme kastes op i luften fra jordoverflade, kastevinklen med vandret er 75grader. 1.1 Hvad skal begyndelseshastigheden være for at legemet kommer op i en lodret højde over jordoverfladen på 35meter? Har rodet rundt i en masse formler og mangler bare hjælp til dette el... -
SRP-HJÆLP :)
ForumindlægJeg skal meget snart i gang med at skrive SRP. Har valgt emnet bjergbestigning i fagene ,idræt og engelsk. Jeg ville derfor høre, om der var nogle som havde forslag til en roman eller andet litteratur? Ville være en kæmpe hjælp :) -
Historieopgave - er min problemformulering præcis nok?
ForumindlægHej Jeg er begyndt at forberede en historieopgave, jeg skriver til en konkurrence. Temaet er Danmark i verden - verden i Danmark. Jeg har valgt at skrive om de Dansk Vestindiske Øer (mens de stadig var danske). Jeg vil enormt gerne fokusere på det at være slave under de forhold, der var, liges... -
Indlæring
ForumindlægPå hvilken tid af døgnet lærer man bedst? -
Hjælp til en kronikanalyse!
ForumindlægHej, er der en herinde fra der kan hjælpe mig i dag om aftenen med at rette min dansk aflevering. Det er netop den sidste aflevering inden vi får 3. års standpunktskarakter til maj, og da jeg snakkede med min dansklærer er det den der afgør min standpunkt. (enten 4 eller 7) Det sætter jeg stor ... -
Engelsk Essay
ForumindlægHej.. Skal et engelsk essay eller bare et essay stå i nutid eller datid? -
Bruttomargin
ForumindlægJeg sidder og er ved at lave en regnskabsanalyse, og har beregnet nøgletallet "bruttomargin". Der står absolut intet i mine bøger om det, så jeg mangler lidt viden om, hvor i regnskabanalysen det passer ind? Er det under kapitaltilpasningsevnen? Hvilket niveau skal den ligge på for at v... -
den eller dem?
ForumindlægJEG ER I TVIVL OM EN SÆTNING OM AT DET SKAL HEDDE "DEN" ELLER "DEM" SÆTNING ER: TROTZDEM BLEIB ER _______ CHRISTLICHEN GLAUBEN. -
Konklusion på transformation & distribuering
ForumindlægJeg er i gang med en fysik aflevering om Transformation & distribuering Afleveringen handler om effekttab, transformator ligningen, transformator Men jeg kan ikke finde ud af hvad jeg skal skrive under konklusion, nogen der evt. kan hjælpe med det lille problem? På forhånd 1000 tak! -
Haster: Michel Foucault
ForumindlægJeg er ved at lave eksamen til i morgen, og skal lave en problemformulering, og ville gerne lave et spørgsmål om Foucault... problemet er bare at jeg ikke ved hvad hans mærkesager er og hvad det er han har gjort som er så "stort"? håber nogen kan hjælpe mig.. Det haster... :) hilsen Sab... -
Hjælp til at finde sætningsled
ForumindlægHey gutter :D Jeg er fuldstændig mongol til at finde sætningsled, og håber derfor, at i kan hjælpe mig lidt i gang :) Sådan her lyder sætningen: "Studieturen på 2. år kan f.eks. gå til Bruxelles/Luxembourg med besøg ved EU og NATO, hvor du vil opleve, hvordan sprog kan være en naturlig d... -
analysemodel
ForumindlægEr der nogen der kan anbefale en analysemodel til en poetisk børnegyser skrevet som sonetkrans????? jeg vil godt have noget ud over min dankbog at læne mig op af. -
Forberedelse
ForumindlægHey Hvilken strategi vil i anbefale man gøre brug af ved skrive dagene? altså hvordan man starter fra punkt til punkt...f.eks. hvis man starter med Indledningen og derefter abstract... men er dog i tvivl hvordan jeg skal komme igennem det..nogen der kan hjælpe? -
AT - kropsidealer
ForumindlægHej alle, Vi har i AT i år overemnet Kampen for det gode liv, og jeg har valgt emnet Kampen for skønhedsidealet, og vil arbejde med, hvordan skønhed kan være vejen frem til det gode liv. Dog har jeg lidt svært ved at finde en ordentlig vinkling til emnet. Jeg har overvejet lidt plasticoperati... -
Hjælp! Mundtlige eksamen
Forumindlægjeg er en af de mindre heldige elever, som skal op til mundtlige dansk, og det sker allerede på mandag, og jeg tør næsten ikke begynde at søge på nettet efter al muligt af frygt for at jeg begynder at tro at jeg mangler at ''vide'' meget mere endnu om fx de litterære perioder osv.... -
Hvad mener I om dette klip?
ForumindlægHvad synes I om dette klip? (hensyn til filmiske virkemidler osv). Selv synes jeg, at der bliver brugt nogle rigtige gode nogle og meget iøjenfaldene hvilket gøre det endnu bedre. http://www.youtube.com/watch?v=Ps-v-kZzfec&feature=related
