Dansk
Hjælp til at finde sætningsled
Hey gutter :D
Jeg er fuldstændig mongol til at finde sætningsled, og håber derfor, at i kan hjælpe mig lidt i gang :)
Sådan her lyder sætningen:
"Studieturen på 2. år kan f.eks. gå til Bruxelles/Luxembourg med besøg ved EU og NATO, hvor du vil opleve, hvordan sprog kan være en naturlig del af hverdagen."
- Tak på forhånd :) <3
Svar #2
30. oktober 2017 af Stygotius (Slettet)
Hvad mener du med at "hjælpe dig lidt i gang" ??
Hvis du mener at du er en "mongol " til grammatik, skulle du måske se at få lært noget at den
Svar #3
30. oktober 2017 af glife (Slettet)
Mit problem er at jeg ikke helt kan finde ud af at analysere sætningen. I form af at finde genstandsled, omsagnsled til grundled, omsagnsled til genstandsled og hensynsled.
Svar #4
30. oktober 2017 af Mathias7878
Så prøv at læse, hvad der står i det her link
https://skriveportalen.dk/sprog/ordklasser/saetningsanalyse/
Svar #6
Vi kan jo ikke lære dig hele den danske grammatik på denne plads.
Du har ikke spurgt om hvad et genstandsled, hensynsled osv, er.
Så kunne vi have hjulpet dig.
Svar #7
30. oktober 2017 af glife (Slettet)
@Stygotius Kan du overhovede hjælpe mig? Det eneste jeg har spurgt om, er at få hjælp til at finde analysere min sætning. Men jeg synes godt nok dine kommentare er brugeløse, og du virker en anelse negativ på den måde du svarer. Jeg beder dig pænt om at hjælpe mig, men du vælger i stedet at fkn hoes mig? Altså cmon..
Svar #8
"at fkn hoes mig? Altså cmon." ???
Du har jo ikke stillet et eneste konkret spørgsmål, og så kan man jo ikke rigtig svare noget.
Meningen er at du kan få hjælp til selv at komme videre.
Hvilken glæde har nogen af at andre bare løser din opgave for dig??
Skriv et svar til: Hjælp til at finde sætningsled
Du skal være logget ind, for at skrive et svar til dette spørgsmål. Klik her for at logge ind.
Har du ikke en bruger på Studieportalen.dk?
Klik her for at oprette en bruger.