Søgning på: biologi i fokus. Resultater: 11881 til 11900 af 14099
-
Hjælp til skriftlig dansk - haster
ForumindlægHejsa! Jeg skal, som så mange andre sikkert, op i skriftlig dansk på tirsdag. Jeg har dog et lille problem, er dårlig til at skelne de forskellige opgaver fra hinanden. Altså, kan ikke rigtig holde styr på hvornår man må inddrage egne holdninger og hvornår man ikke må. Hvornår man skal holde ... -
Mahayana og theravada (hinayana) og diamantfartøjet og zen-budddhisme - hvad er forskellen?
ForumindlægHej jeg sidder og læser til eksamen i religion, men jeg kan ikke rigtig finde ud af hvad forskellen er på mahayana, hinayana, diamantfartøjet og zen-buddhisme... I diamantfartøjet mener jeg kun munke kan nå niavana. Og zen er en gren a mahayana. Men jeg kan specielt ikke se forskellen på mahayan... -
Matematik B-niveau, hvad starter året med..?
ForumindlægHej Hvilket emne starter man med at have om, når man starter med at have mat på B...? -
sprøgsmål ang. Jura :)
ForumindlægJeg er i gang med, at holde styr på mine noter angående erhvervsret. Men desværre har jeg fået lavet noget kludder i mine papirer. – og byttet rundt på mine besvarelser af forskellige opgaver. Så jeg har et spørgsmål, som jeg håber nogen kan svare på. En virksomheds indkøbere skal på en me... -
Hjælp, Holocaust
ForumindlægHej Jeg ska til at skrive om teorier inden for antisemitisme. Derfor ville jeg høre om der er nogen herinde som kan vejlede mig fordi jeg er på bar bund. Synes det er et begreb som jeg har svært ved at forholde mig til. Jeg har forstået at vi har en traditionel og en moderne antisemitisme begreb.... -
Søde mennesker Hjælp :( Engelsk lille opgave.
ForumindlægA: 1) Indsæt adverbiet på rette plads 2)Forklar reglen/reglerne om småadverbiers placering He makes a fool of himself (always) I know that she has been through a rotten time (just) B: 1)Indsæt det adverbielle led på rette plads 2) Forklar reglen om placering af længere adverbielle led ... -
sidste kig - Engelsk
ForumindlægHeisa Er der en som har lidt tid til at kigge en sidste gang mit engelsk stil " dagbog" igennem? Den er på ca. 750 ord - Jeg sender over besked :) -
lyder det her godt og er der fejlCongratulations with your 50 years’ birthday, I am so happy that you send those letters to me, I think I understand why you ...
Forumindlægret eventuelle fejl. Congratulations with your 50 years’ birthday, I am so happy that you send those letters to me, I think I understand why you adopt me away. The only reason why you did it was so I could get the best life as possible, and I g did. My adoptive dad did well he gave me what ... -
Reducer 6-(x+2)(x-3)?
ForumindlægNogle der kan hjælpe med : Reducer 6-(x+2)(x-3) -
Arbejdskrav for SU
ForumindlægLæste debatten om det gamle 13, hvor det blev nævnt, at alle de danske kloge hoveder, tog deres SU med til udlandet, og blev der pga skatten. Kunne man forestille sig en ordning, at lige som man skal have arbejdet 3 år i Danmark, før man er berittiget til SU, så blev SUen givet, men en klausul ... -
hjælp til et par sætninger
ForumindlægHej jeg er ved at lave en stil om mig selv i engelsk og der er nogle sætninger, som jeg ikke ved, om er gramatisk rigtige, så jeg håber i kan hjælpe :) 1. We have been in foreign countries at least one times at year (vi har været i udlandet, mindst en gang om året) 2. Sometimes we hav... -
Landbrugsstøtte
ForumindlægSkal finde noget om hvordan dansk landbrugs situation ville se ud uden landbrugsstøtte. Jeg har fundet skøn og tabeller omkring hvor meget fødevarer vil stige. Jeg vil nu gerne vide om fx jordpriserne vil falde og om dette vil påvirke nationalproduktet, og dermed forringe dansk økonomi.Skal selvf... -
Spørgeskema om Rygning
ForumindlægVi er en gruppe mennesker på HTX der har et projekt om rygning og hvis du har et par sekunder ville det være dejligt hvis i svarede på følgende spørgsmål. Job/uddannelse? Alder? Køn? Ryger du? (Hvis ja) Hvorfor startede du med at ryge? Hvor længe har du røget? Hvor mange ryger du o... -
Trusler mod Danmark - International politik
ForumindlægEr det grove bagud i skolen, 3.g er hård :/ - sidder lige nu med en samf aflevering der handler om international politik - mere specifikt hvilke trusler der truer Europa/EU Trusler som: - i form af diffuse terror-netværk - uforudsigelige udbrug af sygdomme - hurtigt eskalerende infrastrukturelle... -
t-shirts med logo "Fuck off"
ForumindlægHvad synes i kan man godt tillade sig at gå i skole med en t-shirt hvor der står FUCK OFF.. Burde forældre ikke opdrage sin børn til ikke at påklæde sig sådan for det er jo nærmest noget man prøver at sige til andre ved at gå i det??? eller skal man fordi der er ytringsfrihed ikke sætte grænser o... -
SRP - Hooliganisme (Samfundsfag & Engelsk)
ForumindlægHej Allesammen. Jeg har, som mange andre, lige fået udlveret min problemformulering til SRP. Som det fremgår i overskriften er mit område Hooliganisme og jeg skriver i fagene, Samfundsfag og Engelsk. Min opgaveformulering lyder således: - Undersøg - på baggrund af sociologiske teorier om det senm... -
Kunne nogle rette noget tysk?
ForumindlægHej. Jeg har skrevet noget på tysk, som jeg gerne vil have rettet igennem af en med mere erfaring end mig. Tak på forhånd :) Vier Meinungen über Musik Der Text handelt von vier junge Leute. Die erste Person findet der Alltag grau und traurig. Aber wenn er oder sie hört Musik, ist es wie ein So... -
oversættelses hjælp
Forumindlæghej igen er noget lidt længere, tænkte på om i ikke lige kunne give en hjælpene hånd igen i Tyskere :P dansk version faderen sagde "vi har to døtre, Gisela, den yngre, og sabine den ældre. Sabine ser vidunderlig ud. hendes hår har altid været så smukt fordi hun vasker det med pantene pro-... -
HA(jur) merit på jura?
ForumindlægJeg går og overvejer at læse HA(jur) efter sommer ferien, er ret sikker på det skal være det, men jeg har også overvejet jura studiet, dog vil jeg gerne have viden om økonomi, regnskaber, afskrivning, osv med også, derfor overvejer jeg HA(jur). Kom så til at tænke på, om den giver merit på juras... -
Valg af den endelige studieretning - ?
ForumindlægHej! Jeg skal snart vælge min endelige studieretning, og er meget i tvivl om hvad jeg skal vælge. Måske I kan hjælpe mig lidt? Lige nu har jeg engelsk A, samfundsfag B og mediefag B. Jeg er rigtig glad for min nuværende klasse. Jeg synes dog at mediefag er kedeligt, men det kan selvfølge...
