Søgning på: samfundsfag aflevering. Resultater: 11901 til 11920 af 17400
-
Dramatrekanten og Nyhedstrekanten, Opdigt historie
Forumindlæg*Dramatrekanten og Nyhedstrekanten* Har til opgave at lave en lille nyhedshistorie fra egen fantasi - som skal være kronologisk og uden afsløring før til sidst derefter skal den vendes om så man får en konklusion først ... Nogen der hurtigt kan bikse sådan en sammen eller nogen som har en ligge... -
Finanskrisen
ForumindlægHej. Jeg sidder og laver skriftlig aflevering om finanskrisen. Jeg har fået et spørgsmål, hvor jeg skal vurdere hvad der kunne have hindret finanskrisen. Problemet er det, at jeg er kørt lidt fast, og jeg har brug for nogle ideer, så det ville være dejligt, hvis jeg kunne få lidt hjælp til at ko... -
Hjælp til lineær funktion
ForumindlægJeg er igang med en aflevering til matematik og jeg er simpelthen så forvirret overdenne opgave: Befolkningstallet i 2011 på amager kan beskrives ved F(x)=3630*x+174200 Hvad er befolkningstallet på amager i 2017: f(x)=3630*6+174200 = 195980 Hvor meget vokser befolkningstallet over en 10-årig... -
Cirkelbevægelse
ForumindlægHej Hej Jeg har et spørgsmål ang. en opgave i min aflevering. Hvis jeg slyger en spand rundet i en jævn cirkelbevægelse, hvad skal farten da mindst være for at vandet bliver i spanden hele vejen rundt? Jeg kender kun min radius som er 1,2 m I behøves ikke lave opgaven, men blot hjælpe ... -
Linær funktion
ForumindlægHar en aflevering for og er gået død i en opgave som lyder sådan:Om en ret linje oplyses, at den går gennem punktet (3, 10), og når x vokser med 2 vokser y med 8.a) Bestem linjens stigningstal a.b) Bestem konstantleddet b. -
Avanceret engelsk oversættelse om Shakespeare
ForumindlægHar virkelig brug for hjælp til at oversætte den sidste sætning i min engelsk aflevering. "Han føler sig over for værkerne i deres sandsynlige rækkefølge og livsværket i dets helhed tvungen til at forme sig en forestilling om det sjæleliv, der har givet sig udtryk deri." Mange tak på fo... -
Beregning af højde. Hjælp modtages GERNE!
ForumindlægJeg er fuldstændigt lost i en matematik aflevering, vi har fået for på gymnasiet :s En af opgaverne kan jeg bare ikke finde ud af! Håber der er nogen, der kan/vil hjælpe mig med det Jeg har vedhæftet opgavebeskrivelsen. Det er de sidste to "spørgsmål", jeg har flest problemer med. Hv... -
Areal som funktion
ForumindlægHej! Jeg sidder og knokler med følgenede spørgsmål i min matematikB-aflevering: "En kasse med kvadratisk bund har rumfang 125. Angiv arealet af kassens samlede overflade som en funktion af sidelængden x i den kvadratiske bund". Jeg har vedhæftet et billede, så det måske er lettere a... -
Isolering
ForumindlægHej Alle :) sidder med en matematik aflevering, som desværre driller utroligt meget. Jeg har to følgende spørgsmål Isoler c.. R=a*b*c/4*t Isoler a.. s= v0*1+½*a*r2 Håber virkelig, at der er nogen, som kan hjælpe. tak på forhånd. -
Noget med en diskriminant? hjælp!
ForumindlægJeg skal lave en aflevering i matematik og jeg er VIRKELIG dårlig til matematik. jeg har ingen idé om hvad den første opgave overhoved går ud på, der står.. Bestem et udtryk for diskriminanten for hvert f følgende andengrædspolynomier..? Er der nogle der kan forklare det? Jeg kunne virkelig bruge... -
Snorbølger
ForumindlægJeg har et lille problem. Jeg sidder her med en fysik aflevering, og et af spørgsmålene er: "For en bestemt snor bevæger bølgerne sig med hastigheden 30m/s. snorens længde er 1,2m Find de tre laveste resonansfrekvenser" Jeg har haft om snorbølger, men kan ikke huske hvordan det er m... -
Danmarks CO2-udslip?
ForumindlægHej :-). Jeg har fået en aflevering for, hvor vi skal finde Danmarks CO2-udslip og sit eget CO2-udslip. Jeg kan ikke rigtig finde en god hjemmeside, da de alle kommer med forskellige tal. Jeg skal også helst bruge så nyt et tal som muligt. Jeg forstår heller ikke rigtig hvordan jeg skal finde mit... -
udregn pc til km
ForumindlægJeg skal lave en fysik aflevering (uden forsøg) Men er stødt på et problem, jeg ved ikke hvordan man omregner pc til Km fx: Afstand til stjernen Vega er 7,76 pc. Omregn afstanden til km Men det er ikke det eneste. Vi har også om lys Den grønne (blå) linje i hydrogens linjespektrum... -
Chi i anden-test
ForumindlægHej alle sammen :) Jeg sidder med en aflevering hvor jeg helt præcist skal forklare hvad der menes med f.eks. et signifikansniveau på 5 % når man beregner den kritiske værdi, som man skal sammenligne chi i anden-teststørrelsen med, for at man kan se om man kan acceptere nulhypotesen. Jeg har ... -
Hjæp, vandforbrug?
ForumindlægHejsa. - Jeg går i 9. klasse, og jeg er igang med en matematik aflevering, og vil derfor gerne bede om noget hjælp.. - En familie på 4 personer bruger 6685,94 kr. om året på vandudgifter. - Afgifter = 3779,44 kr. Hvor stor en procentdel af familiens årlige samlede udgifter til vandforbrug ud... -
Tysk - hjælp
ForumindlægHej alle sammen. Jeg har skrevet en mini aflevering, men uden ordbog og bare generelle dårlige tysk-færdigheder har jeg på fornemmelsen at den er fyldt med fejl. Den skal afleveres i morgen tidlig (d. 27/9), så jeg har brug for hurtig hjælp! Hvis du er god til tysk og lige har fem minutter til at... -
Diagonalen af BD
ForumindlægHej alle sammen, jeg er igang med en matematik aflevering, men kan ikke rigtig finde ud af hvad jeg skal bruge her. Hvilken formel der skal bruges. På figuren ses firkant ABCD, hvor vinkel C er 90°. Nogle af målene fremgår af figuren. Billed er vedhæftet. - Bestem længden af diagonale... -
Trigonometri
ForumindlægJeg ville ELSKE det, hvis nogen kunne hjælpe mig med at udregne den grønne side i den vedhæftede fil. Jeg er fuldstændig lost lige nu, fordi jeg har siddet og lavet matematik aflevering hele dagen, og nu kan jeg bare ikke mere. Den her opgave er det sidste jeg mangler! Så, please, hjælp med at f... -
biologi - opgave
ForumindlægHej :-) Er der en der ude som kunne hjælpe mig? Jeg har en biologi aflevering til iafren. hvor vi skulle fordybbe nogle relevante emner i forhold til en tekst vi har læst, der har jeg b.la skrevet om dna's opbygning, proteinsyntese, replikation, mutation og mendels lov. Det vil vær... -
Hr. Torbens datter og so fucking what
ForumindlægHej mennesker, nogen der vil hjælpe mig med: - En karakteristik af sproget(gerne billedsprog) i kronikken "Hr. Torbens datter og so fucking what?", er i gang med en kronik hvor dette er noget som skal indeholde i afleveringen. //Har forklaret hans brug af appelformer, så det behøve...
