Søgning på: fysik rapport metaller. Resultater: 11961 til 11980 af 23765
-
polære og upolære stoffer?
Forumindlægheeej allesammen! Jeg skal til at skrive en rapport om polære og upolære stoffer.. men jeg er gået lidt i stå ved terioen.. Kan i ikke give nogle gode ideer til hvad jeg kan skrive som teori i den her rapport? Jeg vil blive super taknemmelig hvis i kunne hjælpe mig! :D Sov godt! :) -
hjælp en mærkelige spørgsmål!
Forumindlæghej derude jeg skal skrive en rapport og skal aflevere den på fredag, håber nogen der vil hjælpe. rapporten handler om konservering. opgaven lyder: hvorfor er salt/ saltlagen en god konserverings metode? håber virkelige nogen vil hjælpe er lost her. har søgt på nettet, men fik ikke helt svar... -
Spændingsforskel - Hastigheden
ForumindlægJeg vil lave en rapport til min lære om Spændingsforskelle men jeg er støt på et mindre problem og skal aflevere rapporten inden ugen er omme . Mit spørgsmål er : Hvordan finder jeg ud af hvad hastigheden på spændingen er igennem en formel eller måske endda et opsat diagram over det :) Tusi... -
Luftmodstand på muffinform
ForumindlægHej ligger inde med et lille spørgsmål Jeg sidder og skriver en rapport. I rapporten skal vi beregne luft modstanden på en muffinform i frit fald. er kommet frem til at Fluft=m*g. Mit spørgsmål går på om tyngde accelerationen skal være negativ så formlen altså bliver Fluft=m*(-g) og i så fald, h... -
Spørgsmål om blodtyper
ForumindlægHej Alle Jeg skal lave en rapport om blodtyper, jeg har lavet selve rapporten, men jeg mangler lidt hjælp til mit sidste spørgsmål: Hvis du kender dine forældres eller søskendes blodtype, anfør da arvegangen. Kender du ingen blodtyper i familien, skal du opstille samtlige teoretiske muligheder ... -
Produktion af Bioethanol??? samt reaktionskema over forbrændt bioethanol
ForumindlægJeg står midt i en rapport-skrivning, som jeg skal op og forsvare til en mundtlig eksamen. I min opgaveformulering står nogle spørgsmål, som skal indgå i min rapport. Et af dem er, hvordan bioethanol kan produceres?? Har søgt på nettet, men der kommer ikke noget konkret svar.Samtidig skal jeg sva... -
Hjælp til oversættelse af sætninger!
ForumindlægHej! Jeg har lidt problemer med at oversætte to sætninger fra dansk til spansk, og håber der er nogen som kan hjælpe mig. Sætning hedder: Ifølge en rapport fra Københavns Universitet værdsætter vi danskere kongehusets folkelighed. Det danske monarki er verdensældste, og vi skal bevare det, k... -
Lydbølger på en snor - hjælp
ForumindlægHej alle, jeg har som opgave at lave en rapport om et forsøg som vi kalder "lydbølger på en snor". Til sidst i rapporten skal vi lave en graf, hvor vi gerne skulle ende med en ret linje med hældning på 1. Jeg har vedlagt et dokument, og som man kan se er min IKKE på 1, kan nogen se fejl... -
analysere en hjemmeside
Forumindlæghej jeg er i gang med en projektopgave i informatik, hvor jeg skal analysere hjemmsiden pandabuy og undersøge, hvorfor den er dårlige, og hvordan den kan forbedres for at bliv en god hjemmeisde. jeg skal kom ind på b.l.a. e/r diagram og databasse, jeg skal skriv en rapport om hjemmesiden ... -
Strømningskar
ForumindlægHey jeg skal skrive en rapport i Naturgeografi og til rapporten har vi lavet et forsøg der hedder strømningskar, der handler om at observere sedimenternes sortering i strømmende vand. Jeg tænkte på om der var andre der havde lavet dette forsøg og ved hvad for noget teori der er godt at have med o... -
Anvendelse af andengradspolynomier i praksis
ForumindlægHej studieportalen Jeg er lige nu i gang med en eksamensrapport i matematik C. Der vil jeg meget gerne indgrage andengradsfunktioner, men ved ikke hvordan jeg kan indrage dette i praksis. Min matematik rapport omhandler en person som skal have bygget et isoleret redskabskur. Kan man indrage and... -
Robot forsøg
ForumindlægHej Min veninde og jeg skal have afleveret en rapport omhandlende: ``Robotters betydning for sundhed og levevilkår``. Vi skal have forklaret et forsøg med robotter, men vi har ingen ideer om hvilket forsøg eller hvordan vi skal forklare det i vores rapport. Har I nogle ideer? Vi skal have afleve... -
STX- er det hårdt?
ForumindlægHej SP'er. Jeg har valgt linjen Matematik A, fysik A og kemi B på gymnasiet, da min drøm er at blive læge.. Men problemet er, at jeg er ret, nogen vil sige virkelig, dårlig til matematik. Jeg fik 7/7 til min matematik fsa, og det er jeg ret stolt af, men den var også ret nem.. Så ville sp... -
ikke direkte rettelse
ForumindlægJeg har lige skrevet en stil hvor vi skal fortælle om os selv. jeg ønsker egentlig ikke nogen decideret rettelse (med mindre der er en stor fejl), men bare noget en gennemlæsning, og noget der til respons og KONSTRUKTIV kritik. A: Hier bin ichHallo, vor allem heiße ich Jonas Kisby Jørgensen. Ich ... -
Harmoniske svingninger
ForumindlægEr der nogen der er HERRE gode til fysik, og kan hjælpe mig med at forstå noget? Jeg kan ikke forstår hvordan de finder løsningen på denne differentialligning af anden orden: x''(t)=(-k/m)*x(t) Jeg ved at det skal give x(t)=A*sin(w*t)+B*cos(w*t), men hvorfor? og hvordan? En der ved hvorfor?? -
Helsefysik
ForumindlægJeg kan se der er kommet et par nye indlæg inde på fysik-oversigten, men håber stadig at kunne få hjælp til denne her....Henfaldene af kulstof-14 i en person, hvor personen vejer 70kg.1. Hvor mange kg kulstof-14 indeholder personen?2. Beregn aktiviteten af kulstof-14 kernerne i personen?Skal jeg ... -
SSO.fysik - hjælp til perspektivering
ForumindlægHej, jeg er ved at skrive SSO i fysik og er godt og vel næsten færdig, jeg er noget til konklusion/afrunding, i min problemering formulering bliver der stillet et spørgsmål, "hvis tiden og pladsen tillader det, kan du diskutere praktiske anvendelsesmuligheder af pendulsvingninger og rotation... -
At læse på uni vs. erhvervsuddannelse
ForumindlægEr der forskel på undervisningen, det faglige niveauet mm., når man kigger på at læse på hhv. universiteter som Århus, KBH etc. og de mere erhversrettede uddannelser fra fx DKs farmaceutiske uni og DTU?Jeg har en ide om at det er smartere (med henblik på arbejde senere) at tage en uddannelse fra ... -
Neutralisation
ForumindlægHejSkal op i fysik/kemi imorgen (9. klasse).Har trukket "neutralisation", hvilket egentligt ikke rigtigt skulle give noget problem. Jeg har ikke problemer med selve opgaven osv.Mit problem er, at jeg skal have det til at fylde 10-15 min. Er oppe på 7, så det er ikke helt godt nok.Nogle ... -
13 fag - Hårdt?
ForumindlægHej folkens! :) Jeg skal begynde på gymnasiet efter sommer, og skal have følgende fag: Teknikfag A Dansk A Engelsk A Matematik A Fysik A Kemi A Bioteknologi A Teknologi B Kommunikation/IT C Biologi C Teknologihistorie C Samfundsfag C Filosofi C .. Jeg glæder mig helt vildt! ...
