Søgning på: biologi i fokus. Resultater: 11981 til 12000 af 14099
-
Mobning og lærer
ForumindlægHvorfor griber lærere ikke ind når de ser mobning i fx folkeskolen mellem eleverne? Er det fordi de gerne ser at eleverne selv skal klare det - eller er det for ikke at være upopulær blandt de "seje" elever? -
Argumentationsanalyse
ForumindlægJeg har lidt brug for hjælp til at komme igang med min analyse? jeg har aldrig lavet sådan en form for analyse? skal jeg først lave en indledning? hvor jeg præsenterer teksten??? Jeg har læst at en god måde at starte op på: Det er rigtig godt, hvis du kan begynde din analyse med at forkl... -
Debat for alle
Forumindlæghvad synes i om den nye skatteudspil? -
Musik A uden meget erfaring - Kan man det?
ForumindlægHej, Om halvt års tid skal jeg til at vælge studieretning. Jeg vil rigtig gerne have 6 A-fag, så jeg kan gange mit snit med 1,08 (den uddannelse, jeg vil ind på senere hen, kræver et højt snit). På mit gym er der kun to studieretninger der tillader dette. Den ene mulighed er: Engelsk A, Matemati... -
Datalog el. Økonom?
ForumindlægHej kloge folk. Jeg vil gerne have afklaret hvad jeg skal fortsætte med forhåbenligt fra næste år. Valget står mellem Datalog eller Økonom. Tænker at det skal være kandidatgrad, hvilket gavner mig jo mest i fremtiden. - Lønnen mellem disse to uddannelser ligner meget hinanden 40K + ... -
Bliv Direktør
ForumindlægHvis det er ens mål at blive direktør i en at de store virksomheder fx. Lego, Carlsberg, TDC osv. Hvad uddannelse skal man så vælge efter gymnasiet? Jeg har tænkt lidt på økonomi på universitetet, eller en af uddannelserne på CBS ved bare ikke hvad for en der er bedst. Nogle der vil give dere... -
Fra designstuderende til stud.jur - peptalk
ForumindlægHej Alle! Jeg er pt. designstuderende på Danmarks Designskole (http://www.dkds.dk) i København. Jeg startede på grunduddannelsens første år i sommer, og tog desuden, inden studiestart, på et forberedende højskolekursus på Krabbesholm i Skive. Men, jeg tror ikke det er mig, og overvejer nu kraftig... -
tysk reglerne for genitiv
ForumindlægHej alle :) Jeg er i gang med at lave tysk stil og kom pludselig til at tænke på om man på tysk siger "Thomas' Freund" eller om det hedder "Der Freund des Thomas" Og hvad når en person ejer en ting eller en ting ejer en ting? Hedder det "Die tür des Autos?" og &q... -
Stigende kriminalitet
Forumindlæghej Nogen der kan fortælle mig, hvorfor kriminaliteten er steget fra år 1980 til 2007? Hvad kan årsagen/årsagerne til dette være? tak :) -
Pligtetiekken og dødshjælp
Forumindlæghej jeg er et lille spørgsmål som jeg håber nogen kan hjælpe mig med:-) Er det på nogen måde muligt, ud fra et pligtetisk synspunkt, at forsvarre aktiv/passiv dødshjælp. Ifølge det kategoriske imperativ vil det være umuligt at at gøre det til en almen gyldig lov at praktisere aktiv dødshjælp, fo... -
Kildekritik i historie??
ForumindlægJeg er ved at skrive SRP og skal derfor lave kildekritik. Hvordan skal jeg helt præcis inddrage dette? Skal man nævne det i et afsnit for sig selv, eller bare på et tidspunkt hvor man benytter kilden? Jeg har brugt "sekundære" kilder som history.com, faktalink og derfor bliver de "... -
Optagelsesprøve STX
ForumindlægHej jeg skal til optagelses prøve på stx den 7. april. Alt er mundligt, Fysik kemi, matematik, dansk og engelsk. Jeg går i 10 klasse. det jeg undrer mig over er om jeg kommer op i noget jeg har arbejdet med i 9 klasse eller noget fra 10 klasse. Er prøverne svære? Jeg vil gerne vide alt om optagel... -
Tønder-sagen - for nærgående ?
ForumindlægHej alle Er i gang med at skrive et essay om "nærgående tv-dokumentare", og vil blandt andet diskutere om det er etisk korrekt at ligge folks problemer osv ud i offentligheden. Her kom jeg til at tænke på incestsager, og tøndersagen. Jeg kommer til at tænke, "hvorfor er det at alle... -
Egnet til gymnasiet??
ForumindlægKære Alle :-) Jeg har lige nogle svar, som jeg meget gerne vil have svar på. Jeg går i 9 klasse. Hvad skal jeg gøre for, at alle mine lære egner mig til gymansiet? Min lære har sagt til mig, at jeg skulle tage 10 klasse, men det gider jeg SLET IKKE! Mit eneste drøm er, at komme ind på gymnasiet... -
JUHU FIK 10 :D
Forumindlægså har jeg lige været oppe og fået 10 :) hvilket jeg ikke havde regnet med overhovedet. hvordan er det gået med jer andre? -
Medicinstudiet og matematikstudiet - samtidig
ForumindlægKære Studieportalen Jeg har disse intentioner om at læse medicin (med henblik på at blive undviser - professor) efter gymnasiet. Dog har jeg en stor forkærlig for matematikken, og ønsker samtidig at tage en bachelor i dette fag ... Jeg forstår udemærket problematikken ved at læse til to bachelor... -
Spørgmål om studerende i udelandet
ForumindlægBliver det dyrt at studere medicin i universitet USA eller England? Hvad kræver det, og hvad gør man? Findes der bonus såsom hvis man har høje karaktere at man kan komme ind gratis? -
Jeg er i tvivl om jeg vil på efterskole eller bare direkte på HHX efter 9. klasse
ForumindlægHej =)! Jeg er en dreng som lige er fyldt 15 år og går i 9. klasse. Jeg går og tænker rigtig meget over hvad jeg vil efter 9. klasse. En ting jeg er sikker på, er at jeg vil læse jura på universitet efter HHX. Men jeg ved bare virkelig ikke om jeg vil på efterskole inden HHX. Jeg er bange for... -
bevis - differentialregning
ForumindlægHej Er der nogle, dder kan hjælpemed fortælle mig hvad jeg kan tegne i forbindlese med forklaring af to begreber i følgende spg og evt. foklare/give mig et link til at kunne bevise reglen for, hvordan man differnetiere en sammensat funktion. -
Veterinærmedicin kvote 2
Forumindlæghej er der nogle der har tips til kvote 2 interview til veterinærmedicin og hvad der er godt at forberede sig på eller hvad de lægger vægt på, vil virklig være en stor hjælp :)
